Var det inte SD som smakade om jämlik tandvård innan valet ? I verkligheten skrotar de tandvård för fattiga unga . Jag är inte förvånad .SD står långt från jämlik vård..Rasism är deras grej . https://www.dn.se/sverige/regeringen-vill-spara-in-pa-tandvard-till-unga/
Visa på X →400
inlägg
@JohanRomin Yttrandefrihet . Ingen dum grej.
Visa på X →@MalinBjork_EU Tack för extremt jobb @MalinBjork_EU
Visa på X →@niklasorrenius Helt sanslöst . Trist att Grönan utvecklats så negativt sedan den ursprungliga ägarfamiljen sålde . ” Yttrandefrihet ”?
Visa på X →EB dyker i mätningen ang förtroende ”Som vanligt skyller hon på förra regeringen . Deras arv gör det jobbigt. Men vi ser ju vi andra ; alla felsteg, felsatsningar brist på kompetens. Det drabbar oss alla. https://www.svd.se/a/dw959j/svd-novus-fortroendet-dyker-for-ulf-kristersson
Visa på X →@JohanPehrson Ska Bergströms lära sig annan attityd ?Miljarderna från våra skattepengar har runnit ut från friskolorna till aktieägare o ägare. Vinsterna har varit målet. I decennier har Liberalerna ( Fd Folkpartiet) skyddat de intressen som har berikat sig .Behövs mer än attitydförändring.
Visa på X →@HenrikSundstrom Nä ; nu talas det om extremt dyr mat, varför regeringen inte prioriterar de som har det sämst ,att välfärden krackelerar pga uteblivna satsningar från den SD beroende regeringen . Och varför regeringen verkar så ” borta” .
Visa på X →Kristersson ; Det ska satsas på välfärden . Well . Tror det när jag ser det . Nooshi pressar Kristersson ang välfärden. Mycket bra . #pldebatt
Visa på X →Pehrson. Läskris. Ja : då behövs en skola som inte ska skära ned . Då skolan inte avlövas som nu. Så länge som statsbidragen är på svältnivå kommer allt färre barn få den hjälp de behöver. Det är L skyldig till #pldebatt
Visa på X →Har EB falukorv med sig idag ? Eller ska hon kräva Turkiet på något .EB:s parti drar ned på välfärden så snacka inte om att bygga vården ex . Pinsamt inlägg från en partiledare som hade det lättare som falukorvsviftande i opposition där myterna avlöste varandra #pldebatt
Visa på X →Bra att Nooshi inledde med välfärdskrisen specifikt inom vården . 98 % av skolorna ska skära ned. Välfärden kollapsar. Högern har aldrig brytt sig om välfärden inte heller SD #pldebatt
Visa på X →Åkesson är mållös … hoppas det håller i sig . Men svårt att inte se kopplingar mellan SD o koranbränningarna. Det är SD som kommer lamslå vårt land genom sitt hat mot muslimer och sitt extrema inflytande på regeringen . #pldebatt
Visa på X →Bra att Magdalena Andersson kopplar ihop bokbränningen med SD. De som bränt Koranen är 2 personer med en tydlig koppling till SD. Mycket farligt för vår säkerhet . #pldebatt
Visa på X →Partiledardebatt ..Kristersson talar för hela Svenska folket . Han är Mao Svenska Folket. De som inte får vård , de som blir fattigare och fattigare , de vars skolor får avskeda lärare. De som ör utpekade för alla problemen; invandrarna. Mannen som splittrar. #pldebatt
Visa på X →Presskonferenserna haglar. Nu 3 miljarder extra till vården i 21 regioner. Klart det inte är tillräckligt. Många presskonferenser med magert innehåll . Vården blöder dessa 3 miljarder är som ett litet barnplåster. Regeringen kommer inte satsa på välfärden. https://www.dn.se/sverige/regeringen-presenterar-budgetnyhet-inom-sjukvarden/
Visa på X →@gunnarssonhanna Det som händer är att vi har en minister som levererar det hon tror folk vill höra fast utan någon som helst tanke på hur det ska fixas . Falukorvar, Turkiet. En högerpopulistisk politiker med noll koll.
Visa på X →Knappt hälften får cancervård i tid – ”det var ångest” - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio Det här handlar om att vården generellt har för få anställda på för dåliga villkor.Statsbidragen måste höjas för att patienter ska få vård i tid. https://sverigesradio.se/artikel/knappt-halften-av-cancerpatienter-far-vard-i-tid
Visa på X →Regeringen har en fantastisk fingertoppskänsla .Drar in anslagen till afrikansk svinpest. Det som nu sprids . Noll koll är ledordet för den SD beroende regeringen. https://www.dn.se/sverige/regeringen-har-stoppat-anslagen-till-sveriges-experter-pa-afrikansk-svinpest/
Visa på X →@UlfBjereld Bara ord- floskler . EB vet att det är omöjligt pga Natohaveriet.
Visa på X →@aliesbati Tänkte ett tag resa mig och gå. Unkenheten var total .
Visa på X →@AdvokatEmma Essensen av det Megalånga talet .
Visa på X →Statsministern rabblar upp signalorden ; men slutar ändå i slutsatsen ; Allt är invandringens fel. Allt.
Visa på X →Hör på regeringsförklaringen av Statsministern.,Så Många floskler på kort tid. Riksdagen öppnar och nu kör vi 🚩🚩🚩🚩🚩
Visa på X →@danielswedin Skamlöshet är Liberalernas plattform.
Visa på X →Mer till poolstädning, bygga växthus och kanske en rejäl städning i månaden för de som redan har guld. Bidragssverige fortsätter leverera . Mer till de som redan har medan välfärden krackelerar och människor har svårt att ställa middagen på bordet . https://www.dn.se/sverige/regeringen-kallar-till-presstraff-om-budgetnyheter/
Visa på X →