Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Jörgen Berglund

Moderaterna

@jorgen_berglund (X)

400

inlägg

Inleder onsdagen med att lyssna på Sveriges utrikesminister @TobiasBillstrom och regeringens utrikespolitiska deklaration. Tydlig linje för MR, stöd till Ukraina, NATO och fokus på närområdet. Bra och helt nödvändigt att tydligt prioritera när ett krig rasar i Europa.

Visa på X

Så otroligt glad att @PlJonson är Sveriges nya försvarsminister. Jag påstår att han blir Sveriges mest kompetenta försvarsminister. #svpol #svfm #föpol #säkpol

Visa på X

Nej, detta var inget VMA men för mig och jag tror för de flesta spelar det mindre roll vilket system som inte fungerar. Oavsett påverkar det förtroendet för våra varningssystem.

Visa på X

Blir väldigt glad när jag läser senaste @Reservofficeren om Volvo som ger sina reservofficerare löneutfyllnad. Nu måste staten och de statliga bolagen ta efter och gärna fler företag #svfm #föpol #säkpol #svpol

Visa på X

@TotalKonsult Verkligen och så synd för Sverige att (C) går över till (S), (V) och (MP) i försvarsfrågorna. Kan aldrig bli bra

Visa på X

Igår 30/5 sa Kerstin Lundgren (C) på FHS i en debatt att 2% målet ska nås 2025. Idag meddelar (C) att de byter fot och stödjer (S) i frågan och nu gäller 2027 och samtidigt kallar oss oseriösa. Va? #svfm #föpol #säkpol #svpol

Visa på X

Roligt och bra att tidningen Reservofficeren i sitt senaste nummer uppmärksammar mitt arbete för rätten till tjänstledighet för resoff. Nu måste regeringenagera! #svfm #säkpol #föpol

Visa på X

”Vänsterpartiet borde skämmas” Ulf Kristersson i riksdagen om att (V) säger nej till vapen för Ukrainas frihet #svpol #föpol #säkpol

Visa på X

Blev ett besök på Karlberg och boendet ”Tillfälligheten” idag. Alltid bra att skapa sig en egen uppfattning. Kan konstatera att FortV har en hel del att jobba på. Ska skriva fråga till ansvarigt statsråd #svfm #svpol #föpol #säkpol

Visa på X

@AndreasBraw @Taktiskse @josefineowetz @MikaelHolmstr @gunnarssonhanna Ja, jag träffade Officersförbundets studentråd idag och de tog upp situationen. Allt annat än bra kan jag konstatera

Visa på X