Steg för steg i rätt riktning.
Genom lagstiftning och tydliga signaler, till såväl omvärlden som till våra myndigheter, har vi fått ner asylinvandringen till historiskt låga nivåer.
Men vet ni vad? Jag är faktiskt inte nöjd. Sverige har nog med invandringsrelaterade problem och det är inte, och har aldrig varit, vårt ansvar att ta emot asylinvandrare från fjärran länder. Det är ett vänsterliberalt påhitt.
Vi lever i mycket utmanande tider som på riktigt kräver att vi i första hand ser om vårt eget hus.
Visa på X →Men, med det sagt, jag kan inte låta bli att undra hur det plötsligt blev så självklart att stå upp mot dessa hitresta krafter.
Den här typen av obehagligt, hotfullt och direkt osvenskt dominansbeteende har varit vardag för många, inte minst unga svenskar, i decennier.
Jag kan inte se på vilket sätt en tioårig flicka på en skolgård skulle vara bättre rustad mot hotfulla trakasserier, än en fullvuxen karl utanför riksdagen är. Eller varför en ung kille som blir förnedrad och misshandlad på väg hem från fotbollsträningen skulle vara bättre rustad för det än någon annan. Inte heller förstår jag varför dessa svenskar skulle vara mindre skyddsvärda.
Men faktum är, som sagt, att detta har varit väldigt många svenskars vardag, under mycket lång tid. Skillnaden är att vi som tidigare sa ifrån fick veta att vi var “rasister” och en massa andra liknande fula epitet.
Själva grundproblemet, att det kommit så många migranter med asocialt, osvenskt och allmänt hotfullt beteende – kort och gott mellanösternbeteende – är skapat av precis samma människor, samma partier, samma medier som för inte så länge sedan gapade sig hesa av upprördhet så fort någon ifrågasatte den rådande massinvandringen och den kravlösa så kallade “integrationen”.
Är det inte lite förmätet att nu sluta upp mot resultatet av sin egen, överlagda och under lång tid konsekventa, politiska och opinionsbildande gärning?
Det var ju precis det här ni bad om.
Visa på X →Gårdagskvällens förföljelse och ofredande av Carl-Oskar Bohlin tycks inte lämna många oberörda – inte heller mig. Det är tragiskt att en minister inte ska kunna gå från sitt arbete utan att bli utsatt för hotfullt beteende från så kallade demonstranter. Jag är glad att det verkar finnas en bred uppslutning, bland såväl andra politiker som hos journalister och opinionsbildare, mot detta. Sådant här behöver fördömas brett och unisont i en sund demokrati värd namnet.
Visa på X →Glädjande med snabba resultat!
Under mitt vårtal i början av maj belyste jag mitt och partiets pågående arbete för att sänka matpriserna, bland annat genom sänkt moms.
Mindre än ett år senare kommer det att bli verklighet.
Enligt min bild är detta den första konkreta åtgärden för lägre matpiser på trettio år, från statens sida.
En sak kan konstateras: Sverigedemokraterna gör skillnad!
Vi är dock inte klara. Det finns mer att göra i frågan och kommande mandatperiod kommer att ge nya möjligheter för det. Sverigedemokraterna kommer att fortsätta kämpa för att svenska hushåll ska få mer pengar över i plånboken.
Visa på X →https://www.youtube.com/live/WMAGj8cfi1E?si=AFNSDZ_ErRU8vllr
Visa på X →Missa inte mitt traditionsenliga sommartal på Slottslängorna i Sölvesborg idag kl 14!
Talet går även att ta del av via länken i kommentarsfältet.
Visa på X →Inför sommartalet nästa lördag slås jag av det tragiska faktum att ett av förra årets ämnen är minsta lika aktuellt i år.
Jag vidhåller att Dumpen gör ett otroligt viktigt arbete och att polisen borde få nyttja liknande metoder i syfte att skydda barn från övergrepp.
Visa på X →Inslaget: https://www.tv4.se/artikel/5rPeCK6Kl0gVYucOgXxuxc/ambulanspersonal-rasar-saknades-svensktalande-personal-aer-ovaerdigt?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link
Visa på X →Det är svårt att ta in galenskapen i detta.
Att sådant här kan, och tillåts, hända inom svensk vård och omsorg är häpnadsväckande och tragiskt.
Grundläggande för trygghet och säkerhet, i detta fall framförallt för de äldre, är att samtliga som arbetar på ett boende kan prata flytande svenska.
Här är situationen det omvända – ingen i personalen kan prata svenska. Det är svårt att ens ta in galenskapen i det.
Vi behöver få på plats en lagstiftning där god svenska är ett minimikrav för att få arbeta inom skattefinansierade vård- och omsorgsverksamheter.
Länk till nyheten nedan.
Visa på X →Äntligen! Efter misskötsel, nedmontering och politisk vårdslöshet tas nu viktiga steg mot ny kärnkraft i Sverige. Mer om detta glädjande besked på presskonferensen kl 14.00 i dag.
Visa på X →Det är välkommet att människor med bakgrund i andra länder framhåller att de älskar landet som gett dem trygghet och välfärd. Det borde vara en självklarhet, men exemplen på motsatsen tycks vara alldeles för många.
Jag tror inte man kan tävla i att älska Sverige. Det är rent av tramsigt att uttrycka sig så. Man kan däremot ha olika motiv till att känna kärlek. Man kan, som Simona Mohamsson, älska Sverige på konstitutionell, politisk grund. För att vi anammat "liberala värderingar". Gott så.
För egen del älskar jag Sverige för att det är mitt land. Den enda platsen på jorden där vi svenskar har en exklusiv rätt att vara just svenskar. För att det är det land som mina förfäder byggt och gjort till den plats som gett mig en trygg och harmonisk uppväxt. Tidigare generationer, som sedan århundraden tillbaka vilar i den jord jag trampar. För mig gäller kärleken till Sverige oaktat vilka värderingar som för tillfället är att betrakta som moderna.
Visa på X →Detta är faktiskt ett haveri.
Hade vi anat att regeringen skulle vara så här fladdriga och svaga i Mellanösternpolitiken så hade vi naturligtvis krävt även utrikespolitiska garantier i Tidöavtalet.
Att signalera otydlighet - otydlighet kring att såväl skulden för kriget som ansvaret för freden vilar på Hamas - är farligt och innebär en viktig propagandavinst för dessa islamistiska krafter, vilkas mål är att förinta såväl Israel som Västvärlden i stort.
Det är precis den här typen av reaktion som de eftersträvar med sin terror och sitt cyniska utnyttjande av den civila befolkningen i Gaza.
Denna undfallenhet från svensk sida visar hur viktigt det är med Sverigedemokraterna i regeringen efter valet nästa år.
Visa på X →https://www.svd.se/a/JbmLB6/sd-lika-villkor-ska-galla-pa-statlig-mark
Visa på X →Att jaga och fiska är en del av hela den svenska kulturen och bör således på statens mark vara tillgänglig för alla på lika villkor.
@Martin_Kinnunen och jag reagerar mot att staten förlorat rättigheterna att upplåta småviltsjakt och fiske inom samebyn Girjas.
Se länk nedan.
Visa på X →https://www.dn.se/debatt/s-affarsimperium-maste-granskas-for-demokratins-skull/
Visa på X →Väldigt magstarkt av vissa att hävda faktafel i mitt inlägg på X igår. IOGT-NTO måste rimligen betraktas som ett samlingsnamn för samtliga föreningar som har IOGT-NTO i sitt namn, vilka summeras till runt 400 stycken. Det verkar för övrigt inte ens finnas en organisation med det exakta namnet IOGT-NTO. Organisationsnumret som anges på http://iogt.se går till en förening som heter Nya Nykterhetsrörelsen.
Att en förening som i folkmun kallas för IOGT-NTO fått bidrag av ForumCiv är alltså lika korrekt som påståendet att Socialdemokraterna sålt sin lotteriverksamhet till IOGT-NTO.
Jag har aldrig påstått att köpet av lotteriverksamheten finansierats med biståndspengar. Det jag påstod var att blotta misstanken är oacceptabel.
Att misstanken uppstått har Socialdemokraterna faktiskt sig själva att skylla då de utvecklat en avancerad bolagsstruktur som mycket väl kan tolkas som att man vill dölja korruption.
Upplägget tycks vara att starta en mängd olika föreningar och bolag, som slussar pengar mellan varandra. Till synes ett klassiskt maffiaupplägg.
I praktiken är alltihop en internaffär inom det socialdemokratiskt kontrollerade affärskomplexet. Tidigare i juni skrev jag en debattartikel i ämnet med budskapet att det borde tillsättas en offentlig maktutredning, se länk nedan.
Visa på X →Inför öppen ridå görs en internaffär inom den socialdemokratiska intressesfären på hisnande 57,5 miljoner kr när IOGT-NTO köper den skandalomsusade lotteriverksamheten. IOGT-NTO har i sin tur fått årliga miljonbidrag av ForumCiv som finansieras via Sida. Dessa nära kopplingar och mångmiljontransaktioner mellan partiverksamhet, ideella föreningar och staten bidrar till att urholka förtroendet för politiken och demokratin. Endast misstanken att Sveriges största parti tvättar biståndspengar till sin kampanjkassa är helt oacceptabelt.
Visa på X →Jag tycker det vore klädsamt med lite ödmjukhet. Om vi ska prata historia och invandringspolitik, så har Moderaterna inget att skryta med. Tvärtom. Och det har åtminstone din partiledare haft den goda smaken att tillstå.
Att Moderaterna på SD:s mandat genomför SD:s politik efter SD:s krav är bra. Låt oss fortsätta genomföra viktiga reformer tillsammans.
Visa på X →Fängelseplatser i Estland, nu är det upp till Magdalena Andersson.
Här är det äntligen – avtalet mellan Sverige och Estland om att hyra fängelseplatser. Snart kan kriminella som döms i Sverige få avtjäna sina straff i Estland.
✅ Över femton års arbete i riksdagen har nu lett till konkreta resultat. Sverigedemokraterna har drivit den här frågan sedan 2010.
✅ Detta är första gången som sverigedemokratisk politik har fått sådant genomslag att Sverige sluter avtal med andra länder.
✅ Det är ett viktigt steg för att avlasta svensk kriminalvård, som är akut överbelastad till följd av att vi låser in fler kriminella och att fängelsestraffen blir längre.
✅ Genom lägre dygnskostnader och snabb tillgång till flera hundra platser väntas överenskommelsen bli ett kostnadseffektivt komplement till den pågående svenska utbyggnaden av Kriminalvården.
❓För att detta ska bli verklighet på riktigt krävs att Socialdemokraterna röstar ja. Nu är det upp till Magdalena Andersson att välja. Kommer S stödja Tidöpartiernas fortsatta städning av Sverige eller kommer man att vika ner sig och sätta käppar i hjulen?

Visa på X →Ett kvitto på att Sverigedemokraternas politik fungerar.
Idag blev det offentligt att människor som har begått brott i Sverige kommer att få avtjäna sina straff på Tartuanstalten i Estland.
Orsaken är att svenska fängelser idag är fullbelagda och att hyra fängelseplatser utomlands är ett kostnadseffektivt sätt att hantera detta.
Allt pekar på att behovet kommer att öka ytterligare tack vare Sverigedemokraternas och regeringens politik.
Längre fängelsestraff och en betydligt mer effektiv bekämpning av gängkriminaliteten har fått effekt och kommer att få ännu mer effekt framöver. Fler människor kommer att låsas in för att skydda vanliga hederliga svenskar och fängelsestraffen blir betydligt längre än tidigare.
För till skillnad mot tidigare regeringar så är vi helt överens om att farliga människor ska sitta inlåsta, länge. I förekommande fall ska de sitta inlåsta för all framtid, i andra fall ska de sitta inlåsta i väntan på att utvisas permanent från Sverige.
Att Sveriges kriminalvård har varit utformad efter en situation med förhållandevis låg kriminalitet, och ofta löjligt korta straff, kan inte tillåtas vara ett hinder för en ansvarsfull kriminalpolitik som sätter hederliga människors intressen allra högst på dagordningen.
Sverige ska bli tryggt igen och fler fängelseplatser är ett viktigt steg på vägen.

Visa på X →Länk till artikeln: https://www.svd.se/a/GyRnAB/sd-sverige-maste-kunna-stoppa-all-migration
Visa på X →Sveriges säkerhet måste sättas främst – även när det krockar med asylrätten. Inför valet 2026 kommer vi därför kräva att Sverige ges möjlighet att helt stoppa migration.
Idag skriver Ludvig Aspling och jag en debattartikel i Svenska dagbladet.
Länk i kommentarsfältet.
Visa på X →Nu är vi inne i leveransfasen! Gå gärna in på denna länk för att se hur mycket av Tidöavtalet som är genomfört och vad som kvarstår.
https://www.sd.se/tidoavtalet/
Visa på X →Vänsterpartiet saknar helt trovärdighet när det kommer till partiets enorma problem med antisemiter. Detta är alltså en avgörande del av oppositionens tänkta regeringsunderlag. Magdalena Andersson har en hel del att klargöra.
Visa på X →🤷🏼♂️
Visa på X →