Helt rätt av Wykman att styra upp AP2. Det har ju spårat ur fullständigt. https://www.di.se/nyheter/ministern-forsvarar-den-urartade-fondfusionen/
Visa på X →406
inlägg
Putin får vara hur arg han vill. Europa är rikare, fler och har större vapenproduktion. Natos 32 medlemmar är mer kapabla än ensamma Ryssland. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rysslands-vrede-mot-sveriges-gripen-affar-med-ukraina/
Visa på X →På sätt och vis uppskattar man tydligheten. Men att sänka skatten med V och förbättra för lantbrukarna med MP är en omöjlig ekvation. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-centerns-roda-linje-mot-v-pa-vag-att-luckras-upp
Visa på X →Det ljusnar för Sverige. Prognoser säger att vi kommer ha Nordens högsta tillväxt nästa år.
Visa på X →Gud vad skönt, nu går klockan på ugnen rätt igen.
Visa på X →Även Miljöpartiets påtryckningar mot AP-fonderna, för att styra investeringar till gröna projekt förtjänar att granskas i sömmarna. Det finns många indicier som pekar på att gränsen mellan politik och förvaltning inte respekterats. Men huvudansvaret ligger hos S.
Visa på X →Det finns ingen skadeglädje i att Stegra har svåra tider framför sig. Tvärtom är det en sorg för Sverige när lovande satsningar går om intet. Men ansvaret för skattebetalarnas pengar måste alltid gå först - ett ansvar som S inte klarat av att ta.
Visa på X →Riksgälden är utmärkt på att räkna på statsobligationer - men inte på att bedöma högriskprojekt inom stål och industri. Det var ett misstag att lägga utbetalningen av gröna kreditgarantier där. Klimatpolitik kräver industrikompetens, inte bara finanslogik.
Visa på X →Frågorna till S blir allt fler. Svaren är obefintliga. https://www.expressen.se/nyheter/politik/ekonomen-domer-ut-stegra-pekar-ut-lofven-ar-slut/
Visa på X →Den största kostnadsökningen för vanliga familjer skedde under S-regeringens tid vid makten, under 2021 och 2022.
Visa på X →Säkerheten kring ledande politiker behöver höjas. Man borde rentav skydda dem som om de var avgörande för demokratin.
Visa på X →Föredömligt av Fortum att skicka ut information till kunderna. Mindre bra att södra Sverige är den plats i Europa som drabbats hårdast av effektbrist.

Anna-Karin Hatt (C) säger att hon inte vill höja drivmedelspriserna, men tycker att det är dåligt att drivmedelspriserna har sänkts. Hon vill se "andra lösningar för transporterna", men satsningarna på laddstolpar med mera är rekordhöga. Obegripligt.
Visa på X →@KramerLucas "Vi tar avstånd från partier som håller på med trollfabriker" https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-medarbetare-erkanner-trollkonton
Visa på X →@lindgren_p Tänd en bengal som gravljus för det här formatet, för så här kan vi inte ha det längre
Visa på X →@gudmundson_per Låt nu inte verkligheten komma i vägen för en riktigt tuff talepunkt
Visa på X →@Fjellner Men det är ju Socialdemokraterna i Stockholms stad, hela partiets skyltfönster, och inte alls något partiledare Andersson (S) har att göra med... eller vänta lite nu
Visa på X →Undrar hur många som känner "Gud vad Nooshi Dadgostar (V) är statsmannamässig i debatten, henne skulle man ha som chef över finansdepartementet".
Visa på X →En ny socialtjänstlag, ny LVU-lagstiftning och mellantvång som verktyg - allt det kommer bli verklighet under en mandatperiod med moderatledd regering. Har Dadgostar (V) missat vem det är som går från ord till handling när det gäller förebyggande insatser?
Visa på X →Varför ska 80 % av riksdagen gå de små partierna till mötes och lägga ytterligare miljardsubventioner på väderberoende energiproduktion som inte bidrar till elnätets stabilitet? Det är för skevt.
Visa på X →Andersson (S) säger att hon vill komma överens över blockgränsen om lägre elpriser för hushållen och kärnkraft på sikt. Men det har ju den moderatledda regeringen redan levererat. Det är på den rödgröna sidan man är oense.
Visa på X →Anna-Karin Hatt (C) tänker inte bidra till sänkta skatter och bättre företagsklimat om SD är med. Hennes idé verkar vara att hon och Dadgostar ska sänka skatterna tillsammans. Nåväl.
Visa på X →Andersson lägger all sin talartid på att prata om problem och att undvika eget ansvar. Vilket alternativ företräder hon och vilka partier ska hon göra det med?
Visa på X →I kvällens partiledardebatt ska det bli intressant att höra hur högre skatter, högre bidrag och högre asylinvandring hänger ihop med ”Sverige ska bli mer som Sverige”. Andersson och hennes sida i politiken har en del att förklara.
Visa på X →Rubriken är vass, men budskapet är enkelt: det finns andra verktyg att snegla på om man vill nå målet om en trygg och levande läktarkultur. https://www.expressen.se/sport/fotboll/intern-kritik-mot-hubinette-utredningen-i-moderaterna/
Visa på X →