Melker och Samuel 🌹 https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/b5BKLv/tonaringarna-grep-in-for-att-stoppa-branden--hyllas-av-minister
Visa på X →122
inlägg
Idag besökte jag världens största matmässa. Mötesrummet är inrett som ett Ikeakök. Det finns en anledning till det. ”Det svenska köket” är ett känt begrepp i Tyskland. Det är vid köksbordet svenskar kommer överens. Skriver idag om politiska kompromisser. https://www.facebook.com/jennie.g.nilsson/photos/a.689597398164734/879578249166647/?type=3


🇸🇪🇩🇪😎
Visa på X →Igår brann det i Naturbruksgymnasiet i Vreta. Över 120 djur brann inne. Jag vill som landsbygdsminister visa mitt deltagande. Men jag vill också lyfta de goda krafterna i samhället som agerade klokt. Inte minst bönderna i lokalsamhället. https://www.facebook.com/686188548505619/posts/878617929262679/?d=n


Älskar Tour de ski och att Ebba Andersson är tillbaka och imponerar direkt!
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9vLB0E/ministern-slaktar-vs-kottforbud För mig är det viktigt att debatten handlar om annat än tjänstemännens veganska julbord. Vi måste ta ett helhetsgrepp och lyssna på vanligt folk i debatten. Människor måste kunna fatta medvetna val. Omställningen måste bli folkligt förankrad.
Visa på X →Ojoj vad jag älskar skidskytte. Dubbla pallplatser i världscup premiären! 🤗
Visa på X →Härlig inledning på vinterstudion med seger i skidskyttets singelmixedstafett! 👏👏👏
Visa på X →Idag angrep Svenonius (M) det kommunala utjämningssystemet. Hon ställde stad och landsbygd mot varandra. Svenonius borde inte kasta sten om hon står i ett av världens dyraste glashus, byggt av privata konsulter. Hon borde ta ansvar för sin egen politik. https://bit.ly/2rznYd6


SD vill spara in nästan tio miljarder på arbetsmarknadsområdet! Åkesson vill vältra över kostnader för sjukskrivna, arbetslösa och nyanlända – på våra svenska kommuner. Detta kommer drabba landsbygden hårt. Han borde be människor som bor där om ursäkt. https://www.facebook.com/686188548505619/posts/831814783942994/?sfnsn=mo


Rasism manifesteras på många olika sätt. Inget är ok. https://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/ar-en-djupt-rotad-och-utbredd-sjuka/
Visa på X →Sverige klart för fotbolls EM 2020! Känns bra.
Visa på X →Varbergs BoIS spelar i allsvenskan nästa år. Kul!
Visa på X →Idag är det Halloween. Pumpan har blivit en symbol för denna högtid. Det är fint med pumpa och ståt, tycker jag. Men samtidigt vill jag som ansvarigt statsråd för livsmedel, skicka med er en uppmaning. https://www.facebook.com/686188548505619/posts/810698856054587?sfns=mo


Det är bra att människor som gör någonting för miljön uppmärksammas. Det är det, det handlar om. Bortom priser och allt annat.
Visa på X →Ett stort grattis önskar jag dig som landsbygdsminister, @GretaThunberg Vi gör mycket för miljön. I förlängningen borde vi göra mer. https://www.svd.se/greta-thunberg-far-halv-miljon-i-nordiskt-miljopris/i/senaste?utm_source=push&utm_content=push&utm_campaign=none&utm_medium=svd
Visa på X →Idag är det Skyddsombudens dag. Skyddsombud förtjänar att hyllas för det viktiga arbete de gör varje dag. Som gammalt vårdbiträde tänkte jag också på modiga Sarah Wägnert och på alla starka personer inom vården som vågar säga ifrån. https://www.facebook.com/686188548505619/posts/804131486711324/?sfnsn=mo


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3k745/fiskare-far-stod-efter-stopp-for-torskfiske
Visa på X →Helt rätt! Forsberg: Om vi hör något rasistiskt kliver vi av plan (via @omni_red) https://omni.se/a/6jdv30
Visa på X →Idag beskrev Jimmie Åkesson regeringens politik som en ”osammanhängande pyttipanna”. Som ansvarigt statsråd för livsmedel har jag ett och annat att säga om den saken. Dessutom är pyttipannan underskattad som maträtt. https://www.facebook.com/686188548505619/posts/798109747313498?sfns=mo


Äsch, lite surt ändå med 1-1. Men en imponerande laginsats. #emkval #swedenspain
Visa på X →Det fanns en tid innan jag blev politiker. Jag var anställd som vårdbiträde på ett äldreboende hemma i Hylte. Jag var också fackligt ombud. Det är jag stolt över. Skyddsombud ska värdesättas!! https://www.facebook.com/686188548505619/posts/796792330778573?sfns=mo
Visa på X →Tåget på vägen hem är en bra plats att fundera på. Det gjorde jag idag. Om hur miljön måste överleva men också fisket. Det handlar om en tryggare framtid för alla människor. Nästa vecka är jag i Luxemburg. Då förhandlar vi kvoterna för fisket i EU 2020! https://www.facebook.com/686188548505619/posts/794302101027596?sfns=mo


@simonandersso_n Fisk :)
Visa på X →Bra start på dagen på politikerforum! Bra diskussioner om EU:s framtida jordbrukspolitik, landsbygdspolitiken och budgeten med förtroendevalda från alla regioner.
Visa på X →