Nu är det hög tid att vi tar ett gemensamt grepp om skogen. Låt oss lägga konfliktlinjerna åt sidan och arbeta fram den minsta gemensamma nämnaren! Skogen är för viktig för att slösas bort på gamla konflikter. https://www.dn.se/nyheter/politik/sa-vill-ministern-losa-konflikten-om-skogen-1/
Visa på X →122
inlägg
Kalle Berglund, vilken häftig idrottare och vilken prestation. Det finns en drivkraft som är starkare än alla; viljan!
Visa på X →Det ska bli så spännande att få ta del av berörda myndigheters, organisationers och andra aktörers synpunkter på denna utredning 😻 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EW57OG/kattens-status-ska-hojas-hojda-krav
Visa på X →Twitter är inte så farligt. Värre är att SVT:s vinterstudion inte börjat än. Det är mitt favoritprogram.
Visa på X →@patrikoksanen @simonandersso_n @dahbjo 😊
Visa på X →Medans jag sov hände det grejer i Doha, grattis Karlström! 🥉
Visa på X →Idag är det kanelbullens dag. Men det är också omtankens dag. Det är klart vi ska äta bulle idag. Men vi kan också ta en chans att tänka på folk med stressiga scheman. De som inte hinner stanna upp för att de helt enkelt inte har tid. Kram 🌿 https://www.facebook.com/686188548505619/posts/788986821559124/?sfnsn=mo


Vi behöver smarta lösningar som gör det enklare för företag och offentliga arbetsgivare att rekrytera personer med rätt kompetens på landsbygden! 🌿 🌹
Visa på X →De arktiska urfolkens röster är oumbärliga i tider av tuffa utmaningar för den arktiska regionen, inte minst vad gäller klimatförändringarna och dess konsekvenser. Vi har mycket att lära av våra urfolk. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2019/10/jennie-nilsson-medverkar-i-eus-urfolksdialog-i-umea/
Visa på X →@simonandersso_n @J_Sjostrand @strandhall @Ygeman Nu håller du på Halmstad😊
Visa på X →Dödsfall i arbetet är och ska alltid vara helt oacceptabelt. Den här frågan står högt på regeringens dagordning. Många branscher är drabbade men branscherna i min portfölj sticker ut. Därför höll jag idag möte med berörda aktörer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op0QKb/50-doda-pa-jobbet--nu-ska-olyckorna-bli-farre
Visa på X →@Eva_Nordmark 🌹🌿
Visa på X →Många frågor nu om vilket fotbollslag jag hejar på. Jag håller på Halmstad! Jag har också en gång i tiden spelat fotboll i Torup 🌿😎
Visa på X →Förutom att följa mig på Twitter kan ni också följa mig på Facebook för att få en ännu större inblick i min portfölj och mitt politiska arbete som landsbygdsminister. 👌🌿 Klicka här👇 https://www.facebook.com/Jennie-Nilsson-686188548505619/
Visa på X →Vill påminna om debattartikeln jag skrev i Aftonbladet. Vi ska varken spola mjölk eller havredryck. Låt oss lyfta svensk livsmedelsproduktion som helhet och sluta ge oss på varandra! Vi borde vara stolta över svensk livsmedelsproduktion. https://www.aftonbladet.se/a/3JQ2Qe
Visa på X →Idag tog jag emot utredningen om otillbörliga handelsmetoder och känner mig positiv till förslaget. För kunna skapa jobb och tillväxt i hela landet måste vi värna om de små och medelstora livsmedelsföretagen. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=786985801759226&id=686188548505619


@Jontemannen Hylte 🌿
Visa på X →@Gnillla @LAgreus Jag tror inte man måste gilla katter som landsbygdsminister. Men jag gör det! :)


@rektorhamid Gillar inte Mordor särskilt. Mer en Fylke-människa.
Visa på X →@Arktower @simonandersso_n Det är viktigt att vara snäll.
Visa på X →Förra veckan intervjuades jag av @dagensnyheter om konflikterna i skogspolitiken. Min ambition som landsbygdsminister är klar. Låt oss lägga konflikterna åt sidan och arbeta tillsammans! https://www.dn.se/nyheter/politik/sa-vill-ministern-losa-konflikten-om-skogen/
Visa på X →Hej! Som landsbygdsminister ska man ha fötterna på jorden. Men det verkar också viktigt att kommunicera i det så kallade molnet 🌹🌿 Därför har jag skaffat Twitter. Vad händer här egentligen?
Visa på X →