Bra och viktig tråd! Symbolpolitik som är dåligt för alla…
Visa på X →409
inlägg
Mycket glädjande att Lula vann, men svårt att fira innan Bolsonaro erkänt sig besegrad. Hoppas demokratin segrar och folkets vilja respekteras. Hela världen behöver ett nytt ledarskap i Brasilien.
Visa på X →Viktig granskning!
Visa på X →Det här är ett sorgligt skifte i svensk biståndspolitik. Med en lång historia av att vara en stark röst i världen för de som inte har en egen läggs nu biståndspolitiken om och ambitionerna dras ner.
Visa på X →Oktoberöverenskommelsen innehåller inte ett enda förslag som här och nu sänker utsläppen. Däremot en rad förslag som kraftigt höjer utsläppen. Ändå påstår man sig stå upp för klimatmål och Parisavtal. Det går inte att se på annat sätt än som en stor lögn. @bolund säger som det är
Visa på X →@RebeccaWUvell @gad_media Du får leta själv. Finns det inget parti som som velat begränsa aborträtten så är det ju ännu mindre ett argument för att man vinnit något.
Visa på X →@RebeccaWUvell @gad_media Nej, det är ALLA partier i riksdagen överens om, så ingen seger direkt. De enda som tidigare hotat med att försämra är KD och SD, men även de stod bakom detta förslag strax innan valet.
Visa på X →En sann liberal som säger som det är. En frågar sig om de verkligen har förankrat detta med partistyrelsen och vad de säger till sitt försvar? https://www.dn.se/sverige/jan-jonsson-tidoavtalet-langt-varre-an-vantat/
Visa på X →Ta från de fattiga och ge till de rika. #biståndet #sänktskattpåISK
Visa på X →Sverige åt svenskarna! Eller ja, mest till de rika som väntat. Utsatta ska ha bidragstak och de som har rötter i annat land ’ska åka hem’. Att vi måste lösa utmaningar tillsammans, internationellt är helt frånvarande. Klimatfrågan fortsatt bara kärnkraft. Vilket mörker…
Visa på X →Bara för att borgerliga debattörer vill få det att låta som att biståndet går till rika så blir det ju inte mer sant för det. Föraktet för civilsamhället som visas här är också anmärkningsvärt. Dessutom dåliga argument för mindre internationell solidaritet https://www.svd.se/a/l3VprM/sankt-bistand-drabbar-ingen-fattig
Visa på X →Undra om ’en av detaljerna’ är att Ulf Kristersson sagt till SD att sluta finansiera trollfabriker som ett krav i förhandlingarna? Eller nej, det är ju inte han som ställer krav, utan de som finansierar trollfabrikerna, så de lär bli kvar…
Visa på X →Intressant panelsamtal om fred och säkerhet nu när @FBAFolke fyller 20 år. Bra analyser av @margotwallstrom @carlbildt @NouraBerrouba och Robert Egnell. #fba20


@asjohansson Så bra att ni är där. Ser fram emot att följa!
Visa på X →Det enda Kristerssons lag gjort på fyra veckor är att ge SD makt över riksdagen och att stoppa nödvändig utbyggnad av järnvägen. Men medan Ulf Kristerssons regeringsunderlag håller Sverige i limbo dör tonårsflickor på gatorna i Teheran. https://www.expressen.se/debatt/kristerssons-lasningar-far-inte-stoppa-stodet-till-iran/
Visa på X →@peter_erixon Jo, det går. Men inte om man samtidigt ska sänka skatten för rika. Ett välfärdssamhälle bygger vi tillsammans.
Visa på X →@LarsAmreus Precis!
Visa på X →Den bild moderaterna ger av biståndet i Aktuellt just nu är helt felaktig. Svensk bistånd fungerar och går inte till korrupta diktatorer. Biståndet behövs mer än någonsin. Till de fattiga, inte till sänkta skatter för rika i Sverige.
Visa på X →En regering som är helt beroende av SD riskerar att leda till en kraftig backlash för jämställdheten. Kvinnor och flickor förtjänar bättre än så. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/JQxxV7/mp-nasta-regering-ar-ett-hot-mot-jamstalldheten
Visa på X →Jag ser mycket hellre att @andreasostgote fortsätter än att en sverigedemokrat ska företräda Sverige. #mintalman


HUR? HUR?! kommer liberala liberalpartister kunna godta en politik som SD vill ha? Genom ministerposter? ”– Landar han in den här förhandlingen och det faller 3-4 ministerposter till Liberalerna så kommer det att lägga sordin på upprorsstämningarna.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMQrPm/l-kallor-om-johan-pehrsons-svara-sits-balansgang
Visa på X →Det kommer bli en tuff tid framöver. Nu måste politiken erbjuda lättnader så att hushållen klarar den ekonomiska krisen och om Finansinspektionen vill ta bort amorteringskravet en tid så stöttar vi det. https://omni.se/a/Knp3Me
Visa på X →Den ljusnande framtid är vår…
Visa på X →En artikel som skär i hjärtat. En av miljontals berättelser som finns om förintelsen. Miljontals. Att de varnar nu betyder något. Det måste spela roll. Snälla lyssna! https://www.dn.se/kultur/tobias-rawet-nar-manniskor-ar-riktigt-skramda-kan-politikerna-gora-de-som-de-vill/
Visa på X →Värt att komma ihåg…
Visa på X →