Helt bedrövligt!
Visa på X →409
inlägg
Heder åt de riktiga liberalerna. Att deras gamla parti legitimerar SD och deras auktoritära politik är helt obegripligt. Är sänkta skatter för rika verkligen viktigare än mänskliga rättigheter och människors frihet? https://www.dn.se/sverige/liberaler-byter-till-loof-pa-grund-av-sd-en-smarta/
Visa på X →Detta är en av många anledningar till att rösta grönt! 🌍 ”Enligt en ny rapport från den ideella organisationen Researchers’ Desk är det bara Miljöpartiets klimatpolitik som i stort sett ligger i linje med vad vetenskapen säger.” https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-nasta-mandatperiod-kan-bli-dodsstoten-for-klimatomstallningen/
Visa på X →Exakt. Detta måste vi sluta med. Nu direkt!
Visa på X →Utan internationellt utvecklingssamarbete är vi alla förlorare. #räddabiståndet
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/debatt/a/9KPpwr/mp-kristersson-driver-en-hatkampanj-mot-mp
Visa på X →Detta är ingen ny kampanj. @katrinwissing och jag skrev om det redan i somras och även då hade det pågått länge...


Jag har skrivit under. Gör det du med!
Visa på X →Precis så! ”Det är i omställningen av det svenska näringslivet som de nya jobben kommer att skapas. Det är här innovationerna kommer att knådas fram, och det är här de stora exportmöjligheterna finns.” #klimat https://www.aftonbladet.se/debatt/a/9zl9Jl/227-foretag-politiker-sluta-bromsa-klimatomstallningen
Visa på X →”Socialdemokraterna behöver Miljöpartiet. Både för att bilda en rödgrön regering och för att driva en politik som svarar mot klimathotet och deras egna utfästelser.” @bolund har (tyvärr) rätt. #klimat #miljö https://www.aftonbladet.se/debatt/a/nQRqlo/mp-er-klimatpolitik-ar-i-fritt-fall-socialdemokrater
Visa på X →Bra fråga!
Visa på X →Mycket snack och lite verkstad… Verkligen synd för alla Sveriges hushåll och företag som velat ha ned priserna så snabbt som möjligt!
Visa på X →Det här är så sjukt!
Visa på X →@fembarnsfarsan


Hear, hear! Hushåll och företag ska få stöd i kostnadskrisen men omställningen måste fortsätta. Med energieffketivisering minskar också sårbarhet och beroende både på kort och lång sikt.
Visa på X →Bra att de har en pressträff för att lyfta fram vår politik, men hade det inte varit bättre för ett parti i brant nedförsbacke att prata om sin egen politik. Eller tror de inte väljarna gillar den?


20 miljoner. Det är en ofattbar siffra. Och här vill M och SD skära ned på biståndet… Helt förfärligt!
Visa på X →Underbar tråd!
Visa på X →”Min röst kommer gå till det parti som inte bara fattar att den accelererande klimatkatastrofen och artutrotningen väger tyngre än äganderätt och skogs- och jordbruksindustrins intäkter.” https://www.etc.se/kronika/tyvaerr-sjoestedt-min-roeda-roest-gaar-till-riksdagens-groena-parti?fbclid=IwAR0hPKcZFm8XiYiHw8QtlVC6OoSgK6SzplhWcxBFHYuhVoYVPgEKFnASqLM
Visa på X →Väldigt positivt! När politiken visar vägen vågar näringslivet satsa. Hoppas nu bara ingen moderat kommunpolitiker säger nej… https://www.dn.se/ekonomi/ikea-miljardsatsar-i-vindkraftprojekt-till-havs/
Visa på X →”Kan någon dra i nödbromsen?” https://www.dn.se/ledare/plotsligt-finns-inga-granser-for-sds-inflytande/
Visa på X →Det är dags att vi anpassar oss efter planeten för den kan inte anpassa sig mer efter oss utan katastrofala konsekvenser. Det betyder inte att vi kommer få det sämre - men det betyder att vi måste tänka nytt. Nu. https://www.dn.se/sverige/mp-vi-kan-inte-ha-evig-ekonomisk-tillvaxt/
Visa på X →Det kanske inte är bussresan i sig som är problemet utan hur de övergett hela sin värdegrund och liberalismen per se genom att lova makten till SD…. https://www.svd.se/a/z7R6Qb/svd-sifo-fortsatta-problem-for-pehrson-efter-bussresan
Visa på X →Tiden rinner ut och effekterna av klimatförändringen blir allt svårare. Så ja, om inte nu så när? https://www.dn.se/ledare/om-klimatet-inte-far-plats-i-valrorelsen-nu-sa-nar/
Visa på X →Vi är fler som undrar…
Visa på X →