@HilleviLarsson Well…👇👇👇
Visa på X →700
inlägg
https://www.facebook.com/share/r/1DB1wATirW/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →@Sture41609013 @HenrikJalalian Du verkar tro att politik kan lösa allt. Med en pandemi och sedan krig i världen är det tufft att vända utvecklingen. Men dagens regering har faktiskt lyckats!
Visa på X →@OlafPries Man kunde ju tycka det…
Visa på X →@t_kallarsson Nu var det ju iofs inte ”vår”, tvärtom var vi kritiska till den. Men det var en kompromiss mellan de partier som styrde då.
Visa på X →@Anettes_ Su har tydligen inte läst beslutet? Finns inget sånt beslutat alls.
Visa på X →@emmafastesson Trams
Visa på X →I går tog riksdagen beslut om den största straffrättsreformen i modern tid. Trots olika invändningar från S, C, V och MP fick regeringen igenom alla förslag. Mer detaljer om beslutet hittar du på http://www.ericsoniubbhult.se




@mikaeldamberg


@BergvallOlle Tänk om vi inte sänkt skatterna så mycket för löntagarna. Hur hade det sett ut då?
Visa på X →Visst var detta bra! Nu har de nya reglerna gällt några veckor, och det passar ju perfekt nu när många vill samlas, ta ett glas öl eller två, och se på VM-fotboll. Heja Sverige!
Visa på X →@Tomb128032B Ja. Och inte hittat nåt klandervärt. Bara mediatrams. Nåt exempel du vill peka på?
Visa på X →@Darkwand Jag vet väl inte om jag klagar. Bara berättar…
Visa på X →@anki_nilzen Nix. Men vi har en duktig medarbetare som gör bra bilder. Min egen baseras på denna, från en båttur vid vår sommarstuga. Men ville ha lite synliga båtar i bakgrunden med. 😊

@anki_nilzen Ja visst är dom bra?
Visa på X →@anki_nilzen Det är nog en prioritering tänker jag. Men vi moderater vill underlätta för fler att ha råd med bil. Sänkta skatter och lägre drivmedelskostnader är två sätt.
Visa på X →@Tomb128032B Ja. Jag har inte sett till nån i mitt parti i vart fall. Även om media ljuger ihop lite skruvade artiklar ibland.
Visa på X →@Gumo671 Ja fast det var ju total bluff. En oväntad internfaktura mellan Fastighetsverket och Regeringskansliet blir exakt netto noll i statens budget. Och skattebetalarna fick ingen kostnad alls. Och nu har statsministern ändå betalt den och det gör att staten gått med vinst. 🤷♂️
Visa på X →@Gumo671 Fast det var ju inget konstigt alls. Statsministern skänkte ett hönshus och höns till Harpsund. Bekostat helt med egna pengar. Fastighetsverkets trädgårdsskötare på Harpsund satte upp det. Och skickade oväntat en internfaktura som ingen annan kände till. Och som nu är betald. 🤷♂️
Visa på X →@Tomb128032B @anki_nilzen Jo absolut. Och har nu fått sparken. Dock inte dömd så vi får väl avvakta och se.
Visa på X →@KellRagerMar Nämn något som i sak var klandervärt!
Visa på X →No coments.

@fredrikolovsson Jag trodde en gång du var en rätt seriös sosse, inte minst när vi satt i finansutskottet ihop. Men nu? Du vet att S har samma underskott kommande år, och du vet att det beror på att alla åtta partier enats om att lånefinansiera en del av försvarets uppbyggnad. Du vet!
Visa på X →@Sorenjuvas Varför?
Visa på X →