Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

@Sture41609013 @HenrikJalalian De stora prisökningarna skedde innan vi tillträdde och i början av 2023. Efter det har priserna gått ned. Jag lät Chat GPT ta fram liten sammanfattning:

Visa på X

@Sture41609013 @HenrikJalalian Källa och per vilket datum och vilken period? Det stämmer inte med någon info jag har.

Visa på X

Även om vägen till fullt medlemskap i EU är sannolikt är mycket lång så är detta ett välkommet steg.

Visa på X

Det du, @mikaeldamberg Trevlig sommar och njut av ekonomins återhämtning under moderatledd regering! ☀️☀️☀️

Visa på X

@MartenFellbom @cajsa123 Svt uppmärksammar aldrig konstigheter från S. Det är ju deras kompisar. 🤷‍♂️

Visa på X

@emmafastesson Ja sista året (2022) styrde S på en M-budget. Det gjorde skillnad! 💪💪💪

Visa på X

@malumunum @20OSSA1 Frivilligt eller pga kulturellt och socialt tryck? Var går gränsen?

Visa på X

@TrevligSE Varför ska elbilar subventioneras om de är så fantastiska? Jag har aldrig fått bidrag för att köpa bil…

Visa på X

@LovelyMajsan @MNordevall V har inte dementerat. Det säger en del…och effekten av bankskatten på räntor är dyrare lån. Och de flesta lån är bolån. Så 🤷‍♂️

Visa på X

@LovelyMajsan @MNordevall Tja. Det är inte det vänstersidan säger i debatten. Och de summor de räknar med i sina kalkyler kräver betydligt mer än så. 🤷‍♂️

Visa på X

Idag har alltså sossarnas partisekreterare Boudin gått ut och sagt att Liseberg kommer läggas ned (!) om M vinner valet. Undrar vad dom ska hota med härnäst? Offentliga avrättningar på Stortorget?

Visa på X

@Sture41609013 @HenrikJalalian Vi har inte fått några 6.000. Och du har fått rejält sänkt skatt. Och lägre matpriser och billigare drivmedel. Matpriserna har inte gått upp 30%.

Visa på X

@socionomstuden @HenrikJalalian Kostar typ inget att administrera. Helt automatiserat. Jag fick över 1.600. Grattis till din låga elkostnad.

Visa på X

@jingezon @annacollin @DanielHellden Det är ju planeringen för nyproduktion som rullar på.

Visa på X

@Tomas_H_sweden @HenrikJalalian För många ger det över 1.500kr. Och det är inte dyrt - det tas från kapacitetsavgifterna, inte från statens budget. Återbäring.

Visa på X

@daghenriksson Det du säger går som sagt rakt emot rådande linje i klimatpolitiken i EU och hos klimataktivisterna. Men ska ge dig att jag egentligen inte säger emot. Jag anser att klimathysterin är tramsig och ovetenskaplig. Så kanske är vi inte helt oense ändå?

Visa på X