Om man bortser från den delen som handlade om Ukraina och Sveriges stora stöd för ett fritt Ukraina 🇺🇦 och försvaret av 🇸🇪 är Regeringsförklaringen i övriga frågor så djupt tröttsam framstår som övertydligt vilka områden SD skrivit 🥱😴 #riksdagen #regeringsförklaringen
Visa på X →401
inlägg
Vet många som inte håller med #jakt #räddaälgen #jägareförbundet ”Halvera älgstammen och klara klimatmålen” https://www.atl.nu/debatt-halvera-algstammen-och-klara-klimatmalen via @tidningenatl
Visa på X →@stadochland @Sverigesriksdag @beckmansasikter @dadgostarnooshi @anderswjonsson @gunnarssonhanna @KattisTolgfors @jimmieakesson @emmanohren @jakobolofsgard För det första är riksdagsledamots uppdraget inget jobb utan ett förtroende uppdrag där av arvode och inte lön. Det är partierna via väljarna som som är uppdragsgivare och ger eller tar bort det uppdraget /förtroendet , senast vid nästa val.
Visa på X →@stadochland @Sverigesriksdag @beckmansasikter @dadgostarnooshi @anderswjonsson @gunnarssonhanna @KattisTolgfors @jimmieakesson @emmanohren @jakobolofsgard Gänget på Åselemarknad, många samtal och diskussioner samt en hel del kaffe😊


Vi behöver knyta samman stad och land med jämlika villkor för hela Sverige. I det arbetet måste staten vara en föregångare för att motverka urbaniseringens negativa effekter #vk #helalandetskaleva #Debatt: Vad hände med löftet om statlig närvaro? https://www.vk.se/2023-06-30/debatt-vad-hande-med-loftet-om-statlig-narvaro-7b38a
Visa på X →Det som är snabbast och billigast att bygga ut är stora vindkraftparker. I en ny rapport visas att utbyggnaden av flytande vindkraftverk långt ute till havs skulle kunna ge ett elsystem med högre kapacitet och leveranssäkerhet #Almedalen #teaterskeppet #socialdemokraterna


Värdefullt EU besked! Skellefteå hamn får 97 miljoner i EU-stöd https://dagenslogistik.se/skelleftea-hamn-far-97-miljoner-i-eu-stod/
Visa på X →Jag kan bara tycka att #dumpen gör ett jävla bra och viktigt jobb! https://www.fokus.se/veckans-fokus/dumpen-se-barnens-hjaltar-eller-internets-lynchmobb/
Visa på X →#fjälljaktsfrågan Frågan är vad #landsbygdsministern håller på med? #högerregeringen har inte ändrat direktiven så det spel höger partierna nu spelar kan komma leda till nya stämningar och öka motsättningarna #renar #jakt #fiske https://svenskjakt.se/start/nyhet/socialdemokraterna-politiken-och-inte-juridiken-maste-losa-fjalljaktsfragan/
Visa på X →L-Pehrson pladdrig i klimatdebatten. Svag igen SVT får fundera på formen för debatterna..C-ledaren Demirok överraskande bra mot KD-Forsmed. Magda som vanligt genomgående bra medan Ulf K mest håller med Jimmy svagt! @CamillaKvartoft @SVTHolmberg har det lite jobbigt #klimatdebatt
Visa på X →Att minska och inte bygga ut egen bio bränsle produktion skapar nu med SD och högern ett större beroende av Iran och Saudiarabien Arabien. Ev 5 kronor i sänkt pris vid pump kommer bero på världsmarknad priset på olja i januari 2024 #biobränslen #självförsörjning #kronkurs
Visa på X →Stort intresse på Fullsuttet #biobränsle #reduktionsplikt seminarium i riksdagen @AnnaCarenS och @rickardnordin inleder.


@stadochland @svtnyheter @Nyheterna @sr_ekot @Expressen @beckmansasikter @dadgostarnooshi @emmanohren @KattisTolgfors @GulanAvci @anderswjonsson @jimmieakesson Viktigt,, fast, Vanligt folk i min närhet pratar bara Hockey,, sm final Skellefte- Växjö #förlängning sjukt spännande
Visa på X →Ett win win koncept staten upphandlar el Med ”folkhemsel” får folket stabila elpriser https://www.aftonbladet.se/a/69VXMz
Visa på X →Ny ledning i SKR S ställer upp med ett starkt lag i Styrelsen grattis till viktigt uppdrag. https://skr.se/skr/tjanster/pressrum/nyheter/nyhetsarkiv/andershenrikssonnyordforandeforskr.69660.html?utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=v.+12
Visa på X →Rimligt aktuell ledare i #norran @LeoWikberg, med bättre utbildning bältes tvång och riktiga däck efter årstid borde A traktorn få gå i 45 eller 50 https://norran.se/ledare/ledarkronika/artikel/borde-inte-a-traktorer-fa-kora-fortare/jd18xpxj
Visa på X →M-politiker https://www.aftonbladet.se/a/76jVvo Enligt M är Norrasverige bara en koloni som ska producera och förse Stockholm med billig el. Så fruktansvärt provocerade att gång på gång mötas av moderaternas syn på #klimatet #industrin och Norrasverige #NSD #Norran
Visa på X →Arlandas bristfälliga snöröjning påverkar hela landet, Norra Sverige blir utan flyg. Regeringens insnöande på #Bromma påverkar oss #vad gör #regeringen @andreas_carlson #norran #folkbladet #vk #NSD
Visa på X →@peter_vigren Go natt 😴


@peter_vigren Gå å lägg er tycker Zeb

Händelser vid vatten är bland det bättre som sänds på SVT de sista åren Men retar mig på att bilarna inte stämmer med årtalen, en 74ans Volvo 142 fanns inte 73 ner raggade Cadillac Cabbar från 71 fanns inte 1973 Men i övrigt se den #SVT #värtvarjekrona https://www.svtplay.se/handelser-vid-vatten
Visa på X →Min och kollegornas maraton debatt med @BuschEbba uppmärksammad av Druid Zimmerman #p1 #detlösersig #förstanovember #elprisakut #elpris ://sverigesradio.se/avsnitt/regeringens-frustration-och-ebba-buschs-show
Visa på X →Grattis Centerpartiet och @MuharremDemirok som enhälligt har valts till ny ledare för Centerpartiet efter @annieloof som förtjänar en stor eloge för sitt slit och försvar av våra demokratiska värden.
Visa på X →Va är problemet varför inte bara lägga fram en proposition så vi får rösta bort skiten? Kan det va så att KD SD håller emot? #svepol #skoldebatt https://norran.se/nyheter/inrikes/politik/artikel/l-kritik-mot-regeringen-om-religiosa-friskolor/lz3pv7zj
Visa på X →Det finns starka skäl för den vargjakt som genomförs i år #jakt #landsbygd #Socialdemokraterna står för sans och balans i vargpolitiken” https://svenskjakt.se/opinion/socialdemokraterna-star-for-sans-och-balans-i-vargpolitiken/
Visa på X →