Asså SVT På Spåret man kan än inte åka persontåg till Skellefteå NBB är ju inte klar fast det går ju malmtåg via Bastuträsk fast inte från Vännäs #påspåret #svt #skelefte #NBB
Visa på X →401
inlägg
På spåret ställer frågan om vad det heter när Älgar skrapar skinnet från hornen. Ja kommer bara på att Skåbb hårna som är Norsjö å Burträsk språk/ dialekt. För när har vi nånsin använt Att fejka hornen 😅 #svt #påspåret #norsjö
Visa på X →På Arlanda får man vänta både när man ska i väg och kommer, i dag igen väntar vi på bussen, dags att steppa upp #Swedavia och vad gör regeringen åt vår viktigaste flygplats #Alanda
Visa på X →#ståldagen i samtal om energi tillgång #industrin #klimat #el #svepol #sovcialdemokrsterna

#ståldagen det är här det händer #industrin #fossifritt #förnyelsebart

Varför säger regeringen nej till billig el nu men ja till dyr el i framtiden #havsbaseradvindkraft #vndkraft #hav #svepol
Visa på X →I gårdagens regeringsförklaring och i Slottsavtalet nämns knappt skogen, förutom att det ska växa. Vad hände? Det finns många viktiga förslag kvar i det två tunga utredningarna vi S var med och förhandlade #skog #artskydd #biobränslen #klimatsmart

@liberalerna Alla utom den liberala parti ordföranden har uppenbarligen förstått att i slotts avtalet ingår ingen liberal politik ,#sorgligt #liberalt #förfall #svpol
Visa på X →@Eva_Nordmark @johandanielsson @arbetsmarkdep @RMortvik @rasmuscn Tack för fantastiskt väl utfört jobb❣️
Visa på X →Om nån nu trodde att mandatperioden är slut, så är det inte så😊 Idag debatterar vi i Miljö och Jordbruk två frågor som handlar om detaljerings grad och var besluten ska fattas rörande Restaurering av #natur och användning av #Växtskyddsmedel #skogsbruk

Du kommer vara saknad @annieloof Vi behöver vara flera som kämpar både för landsbygden och alla människors lika värde och inte minst skogen som ska brukas av så många orsaker inte minst för för klimatets #skog #saknad #hatetfårintevinna

Han har det lite jobbigt nu Johan Persson #SVT #partiledarutfrågning
Visa på X →BB debatt i Lycksele @HansIngeSmetana KD säger att vi måste göra mer i Västerbotten,undrar va @BuschEbba säger då , undrar vi som vill satsa och stärka regionerna #svt #vk #folkbladet

KD och @BuschEbba ska alltså flytta besluten från alla regioner och centralisera sjuk och förlossnings vård. Verkar ju lovade då hon inte kan skilja på Sollefteå och Skellefteå. Luktar storstadspolitik så det stänker. #svtvästerbotten #P4västerbotten #norran #vk #folkbladet
Visa på X →@leif_oster Alla delar har sin grund i att skogen varit bärande del i tre regerings bildningar Besluten nu följer av regeringens proposition Stärkt äganderätt, flexibla skyddsformer och ökade incitament för naturvården i skogen med frivillighet som grund #skogsbruk #socialdemokraterna
Visa på X →Vargstammen är på kraftig tillväxt i hela Eu och vi Socialdemokrater anser därför att vargen borde flygas till bilaga fem så att den lättare och bättre kan förvaltas #jakt #varg #rovdjur #jägarförbundet https://svenskjakt.se/start/nyhet/regeringen-vill-gora-det-enklare-att-forvalta-vargen-genom-jakt/
Visa på X →@leif_oster Då ska du se min vindruta 🦟🦗🪰, men det är i ju i Västerbotten , å där va du kanske inte,,
Visa på X →Vi jag och @annieloof är inte överens om allt, men under gångna mandatperioden har vi gjort bra överenskommelser för Skogen ägandet och klimatet. #Byggiträ #klimat #skog #industri #skogspropp #elmiawood


Skogskonferens i Mora ska överbrygga konflikter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/skogskonferens-vill-brygga-skillnader-i-synen-pa-skogen via @svtnyheter efter ha hört utvärderings gruppen så känns det som motsättningarna snarare ökar #skog #skogsbruk #svpol #politikerfattaringenting
Visa på X →Vi säkerställer bra Svensk mat på våra bord. För maten till pensionärer och barnfamiljer säkrar vi livsmedelsproduktionen och stärker Sverige, vi lägger nu 3,1 miljarder för att stötta det svenska lantbruket och fisket Det är så vi stärker Sverige! #mat #jordbruk #svepol
Visa på X →Tänk om tänk om det blir derby SAIK Löven. Det ä ju inte utan att man håller lite på Björklöven i kväll trotts allergi. HV är väl bra en grus? 😅
Visa på X →Men #swedavia hur tänker ni på en av det största resdagarna har man bara tre säkerhets kontroller igång flera timmar kö🤔känns Otänkt #flyg #arlanda
Visa på X →#Skogsägarna och industrin är vinnare med vår politik. För oss är det viktigt att skogen och #skogsindustrin ges möjlighet att bidra till nya innovationer och fler #grönajobb i hela landet, så att vi stärker Sveriges ekonomi och välfärd https://www.landskogsbruk.se/debatt/skogsagarna-och-industrin-ar-vinnare-med-var-politik/ via @LandSkogsbruk
Visa på X →Skogen som varit grund för tre regerings bildningar har dessutom varit grunden för att Sverige lyftes ur fattigdom Det här är en bra den bygger på ett samarbete mellan S, C å MP som alla har tagit ansvar proppen ger hållbar #skoglig tillväxt, ersätter fossila #råvaror #svepol


Snart debatt om skogen som ger oss så mycket ersätter fossila råvaror, ger ökad cirkuläret. Hade Socialdemokraterna själva tagit fram proppen hade ekonomisk hållbarhet, industrins konkurrenskraft kompetensförsörjning fått ökat utrymme #skogen #skogspropopp
Visa på X →