Det är inte bara 1 slarv det är inte bara 2 slarv det räcker inte ens med 3 Dags att städa skrivbordet! S kräver att Henrik Landerholm får sparken #slarv #Svensksäkerhet #s2026 https://www.aftonbladet.se/a/dRzJXo
Visa på X →401
inlägg
Hur kan vi ha en sån här nöjd statsminister när - 25% av Sveriges unga saknar jobb? - tillväxten ligger i EU:s bottensträsk? - fler konkurser än under pandemin och finanskrisen? SD-regeringen misslyckas med det mest väsentliga! #arbetslöshet #tillväxt #konkurser #s2026
Visa på X →Allvarligt löftesbrott från SD regeringen, vindkraftkommunerna får vänta då den SD styrda Tidöregeringen schabblar. #SKR #Vindkraft #s2026 https://www.altinget.se/miljo/artikel/vindkraftsstod-kan-inte-delas-ut-forordning-ska-goras-om
Visa på X →Tidöregeringen sämst på företagande lägsta antalet nya företag sedan Alliansen 2009 Nyföretagandet har rasat med 27 procent jämfört med rekordåret 2021 då 78 700 nya företag startade “Värsta sedan finanskrisen” #företagande #s2026 #tillväxt https://marcusoscarsson.se/ekonomi-svenskarna-helvander-varsta-sedan-finanskrisen/
Visa på X →@lundhsammeli Slarv @BuschEbba Hon borde nog fokusera på konkurserna och den urusla tillväxten??
Visa på X →Total brist på tillväxt. Tidöregeringen slår Alliansregerings tidigare rekord det kanske säger lite om den bristfälliga näringspolitiken. #näringspolitik #s2026 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1320568
Visa på X →Ja ha, mer slarv, OJ - jag glömde min mobiltelefon på Ungerns ambassad, Henrik Landerholm har också vid ett annat tillfälle glömt känsliga dokument på Sveriges radio. #slarv #glömt #säkerhet #regeringsslarv #s2026
Visa på X →Vi har ett demokratiproblem med Ebbas bristande planering Nu ställer @BuschEbba in debatt om Elförsörjningen i Halland @AidaBirinxhiku Plan för ökad elproduktion @LinusLakso och skillnaden i elpris @Monicahaider #s2026 https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/elforsorjningen-i-halland_hc10169/
Visa på X →SD-regeringen låter bankernas vinstfest fortsätta samtidigt som vanligt folk blir fattigare. - Vi föreslår en en bankskatt på räntenettot som skulle föra tillbaka delar av vinsterna till svenska familjer #s2026 #bolån #sdregeringen https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/MndaVr/riksbankens-chockhojning-gav-bankerna-80-miljarder-extra
Visa på X →Magda är tydlig om vi nu behöver kärnkraft köp då Oskarshamn så det verket inte hamnar i orätta händer #svepol #s2026
Visa på X →- Elen är på väg att bli betydligt dyrare redan i vinter om inte SD-regeringen agerar mot den kommande ändringen på elmarknaden! I partiledardebatten måste SD-regeringen ge besked om vad de tänker göra eller ska ska dom fortsätta vara helt förlamade?? https://www.svd.se/a/93oBgW/fredrik-olovsson-s-stoppa-nya-elhandelsmodellen
Visa på X →Vi behöver fungerande postservice i hela Sverige det behövs ett nytt helhetsgrepp https://www.publikt.se/debatt/vi-behover-fungerande-postservice-i-hela-sverige-26091
Visa på X →EU eller Svenska miljöministrar ska inte besluta om tvångsskrotning av vårt rullade kulturarv! ELV är ett hot mot Fordonshobbyn, därför måste regeringen lägga in sitt veto. #ELV #classicmotor #MHRF #ACCS #Oldsmobileklubben #Wheels https://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20231218/elv-direktivet-folj-debatten/
Visa på X →Fler arbetslösa och fler varsel Erbarmligt att högerregeringen missar att ta vara på chansen att matcha behoven av bostäder och möjlighet till jobb. Istället väljer SD regeringen arbetslöshet #byggahus #bostadsbrist #arbetslöshet #GSfacket https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/atgarder-for-att-oka-byggandet-och-radda_hb10241/
Visa på X →@markus_stoor @PetterStoor @dagensnyheter Det är väl det som är problemet ? #Rennäringslagens inlåsningseffekt och samebyarnas näringsförbud #DN #jakt #fiske #sapmi
Visa på X →@markus_stoor @PetterStoor @dagensnyheter Allt sedan Skatefjällsmålets avkunnade 1981 har rennäringen haft bruksrätten stark som ägande rätten i ryggen. Den principen är rimlig och ger rätt till intrångs ersättning men inte veto. #rennäring #jakt #fiske #svepol
Visa på X →@PetterStoor @markus_stoor @dagensnyheter Jag tror att många liksom jag och familjer som har samma rättigheter och skyldigheter som samer utanför samebyn välkomnar en större debatt om rennäringen som en näring #sapmi #rennäring #jaktochfiskesamerna och rätten till #jakt #fiske och #arbete
Visa på X →@PetterStoor @markus_stoor @dagensnyheter En debatt som förs i samhället där jag finnas alltså långt från DNs stora läse krets är just om rennäring är en kultur överställd annat eller om den bör vara en näring med samma rättigheter och skyldigheter som andra näringar #sapmi #näring #jakt
Visa på X →Det verkar rörigt i moderaterna från blankt nej till kanske nu detta är det en vindflöjel samtidigt som de moderata kommunalråden forsätter säga nej M vill förändra vetot för vindkraft | Dagens Samhälle #vindkraft #veto #kommuner #vindflöjel https://www.dagenssamhalle.se/alla-nyheter/nyheter/m-vill-forandra-vetot-for-vindkraft/
Visa på X →Ni har varit naiva https://svenskjakt.se/opinion/ni-har-varit-naiva/ Naiva. Nä vargen är inte prioriterad av Tidögänget så enkelt är det! #tidögänget #löftesbrott #svepol #svenskjakt
Visa på X →@beckmansasikter Mer än halverad vargjakt Förut var det s fel nu är det tydligen myndigheternas. Samtidigt har högerregeringen inte gjort ett skvatt. Ännu ett löftesbrott! #varg #jakt #löftesbrott #svepol #svenskjakt
Visa på X →Varg jakten mer än halveras från då S hade Landsbyggds minister posten. Högerns företrädare säger vet hur till myndigheterna. Tror ni det hjälper? Ännu ett löftes brott från högern! #varg #jakt #högernslöftesbrott #landsbyggd #svepol
Visa på X →@anneramberg Moderaterna gasar på i SD tåget
Visa på X →@Klimatgranskarn @DruKerstin Moderaterna gasar på i SD tåget
Visa på X →Beskedet är ett dråpslag mot alla studieförbund, för svenskarnas möjlighet att få lära sig vad de vill, fritt och frivilligt. För hela kultursverige och betydande delar av civilsamhället särskilt i gles och #landsbygd #kultur #folkbildning #högernbudgetslag
Visa på X →