Nedmonteringen av viktig samhällsservice fortsätter.


171
inlägg
Nedmonteringen av viktig samhällsservice fortsätter.


@ragsjo Tänker på alla människor med ätstörningar som kan bli ännu sjukare. Galet.
Visa på X →Regeringen vill alltså hemlighålla uppgifter om utbetalning av elstöd. Samtidigt ska det också inrättas en ny myndighet 2024 som ska upptäcka och förebygga fusk i välfärdssystemet. Något säger mig att det är olika måttstockar för vilken typ av människor som får stöd.
Visa på X →Svar nej. Timbro lever i en konstig villfarelse att föräldrar vabbar för att det är kul. Det är inte kul att förlora inkomst och sätta kollegor i ”skiten”.


@asa_pia @SCB_nyheter Bra att denna bild kommer fram. Det finns en stor missuppfattning att människor i glesbygden skulle ha mkt lägre kostnader pga lägre bostadspriser, men det blir inte sant när man räknar in helheten.
Visa på X →Män kan vara sånna riktiga svin alltså. Vi vet om att kvinnor brukar bli utnyttjade i krig men att de även blir det i det land de flytt till det så avgrundsdjupt vidrigt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dw7JV1/lakare-ertappad-naken-jag-brukar-kopa-sex-200-sekunder
Visa på X →@aliesbati Och så blir nämnda management konsulter sura över att folk som inte behöver kommer till akuten (pga omöjligheten att få vård annanstans). Och föreslår för politiker att straffavgiftsbelägga akutbesök. Och politiker ba: ja vilken bra idé!
Visa på X →Waiting for att slottspartierna ska sluta prata som att de fortfarande är i opposition.


@lorena_dv Helt sinnes!
Visa på X →Känns som att Ebba har sabbat min favoritsysselsättning på vinterhalvåret. Gå runt i underställ efter vinteraktiviteter känns plötsligt fel. Typ som att man skulle blivit borgerlig.
Visa på X →Skriver debattartikel i Sundsvalls tidning om regeringens budget och dråpslaget det innebär för välfärden. https://www.st.nu/2022-12-05/regeringens-budget--ett-drapslag-for-valfarden
Visa på X →Finns verkligen ingen rimlig anledning till att elområde 1 och 2 inte ska få ta del av Elprisstödet. Vi får noll kronor och miljonärerna cashar in.


Regeringen fortsätter på trenden ”man säger en sak före valet och man säger en sak efter valet”. Elprisstödet som lovades vara på plats i november kommer nu tidigast i februari. Och man högaktningsfullt skiter i oss i Norrland.
Visa på X →Typ en gång om året blir Stockholmarna kränkta över att ”lantisar” hånar dem. Jag har en lösning till er kränkta: köp vinterdäck till era bilar, kommunen får fixa avtal med några plogbilsförare och övriga 364 dagar om året var inte sånna översittare.
Visa på X →Överför en sån kung på bussen just nu ”nu när sverigedemokraterna kommit till makten genomför de bara sin rasistiska politik och politik för de rika, det där om att de ville förbättra saker för folk det kommer de inte göra”. + 1 på den!
Visa på X →@AnalogNiklas Man är poppis så att säga.
Visa på X →Nooshi Dadgostar briljerar i kammaren. Detta är min partiledare. Slottsavtalet är helt verklighetsfrånvänt.
Visa på X →”Sparande är en borgerlig dygd” säger Mats Persson (L) i sitt anförande och ja, uppenbart så är sänkt skatt för dem med sparande över 300 tusen det liberalerna sätter före mänskliga rättigheter och demokrati. Men också före vanligt folk som inte har stora rikedomar.
Visa på X →”Din resa har en senarelagd avgångstid på grund av lövhalka.” SJ du gamle vän!
Visa på X →Det kommer bli fyra mkt svåra år för välfärden, både för människor som jobbar där och för alla oss som behöver den. Att inte tillföra pengar dit innebär nedskärningar. Högerpartierna visar också återigen att skattesänkningar för rika går före ett drägligt liv.
Visa på X →”Några små detaljer”= den lilla detaljen vilka som ska sitta i regering
Visa på X →Det verkar inte vara många rätt på Thorens. Jag har ett tips: anställ lärare istället för att ta in vaktbolag för våra skattepengar. Eller stäng stället @Skolinspektion



Tax the rich! https://www.svd.se/a/jlaGae/oxfam-klyftorna-har-okat-markant-i-sverige via @SvD
Visa på X →I och med att man vanligtvis inte ens kan få en vanlig klasslista med hänvisning till gdpr är detta väldigt allvarligt. https://www.aftonbladet.se/a/bgGxad
Visa på X →Vem kunde ana att det blev sämre för de födande att behöva åka en och en halv timme till förlossningen??
Visa på X →