@rektor_linnea Vill informera om att det är en vilde i S som såg till att borgerlighetens budget som inkluderade en skattesänkning gick igenom. V och S hade ingen skattesänkning i deras budgetförslag.
Visa på X →171
inlägg
@ragsjo @sr_ekot Rimligt att hoppa av Karin.
Visa på X →@camper_72 @vansterpartiet Du kan läsa artikeln i dn, uppgifterna kommer från Handelsbanken. https://www.dn.se/ekonomi/handelsbanken-svensk-familj-far-9-000-kronor-mindre/
Visa på X →@C_Backstrom Som riksdagsledamot så kan jag det här med ironi och humor.
Visa på X →Laga havregrynsgröt så ska ni se att pengarna räcker till menar Lena Andersson. Verkligheten 👇


@moderaterna Dags att sluta upp med fusket nu.


Får den här killen läsa sagor för barn tro?


@SternerBastad @ScoccoSandro Tanken är att genom att sätta krav om lägre avkastningskrav på SBAB och ett uppdrag om att bidra till prispress på marknaden så ska det leda till sänkta boräntor även hos andra banker.
Visa på X →Banksektorn har för liten konkurrens vilket leder till att bankerna tar ut stora övervinster på bolåneräntor. Därför kräver Vänsterpartiet att regeringen agerar. Ge ett nytt direktiv till statliga SBAB för att pressa storbankerna till sänkta bolåneräntor.
Visa på X →”Svenska storbankerna visar kraftigt stigande intäkter och vinster tack vare högre räntor. ” Va bra det går med att dämpa inflationen.
Visa på X →Är det såhär vi ska ha det?


I Timrå kommun jobbar idag ca 1300 personer. Att 100 personer ska varslas är en katastrof. Vad händer med äldreomsorgen och skolan när detta verkställs? Regeringen behöver ta sitt ansvar och lyssna på SKR - kommuner och regioner behöver minst 30 miljarder.


Jag skriver i en debattartikel i Sundsvalls tidning idag om regeringens chockerande passivitet inför hushållens mycket svåra situation. Folk har inte råd med mat och regeringen slår ut med armarna.


@SamuelGonW Haha sant, skulle tänkt på det. Den norrländska våren!
Visa på X →@IlonaWaldau Oj vad sent det blev. Bra jobbat!
Visa på X →Så ni vet vi, elstöd omgång två var försenat. För juni är väll ändå inte vår?
Visa på X →På regeringskansliets hemsida finns att läsa att elstöd för november-december kommer att betalas ut under våren 2023 . Då undrar vän av ordning, hur länge är det vår? Känns som tiden börjar rinna ut va?
Visa på X →Regeringens krispolitik: avskaffa plastpåseskatten. Vilket skämt denna regering är.
Visa på X →Jag är å Sundsvallsbornas vägnar väldigt glad för att vi i Vänsterpartiet i budgetförhandlingar i kommunen under förra mandatperioden stoppade förslag om utförsäljningar av kommunala fastigheter. Det hade kostat skattebetalarna dyrt.


@johantufvesson @BuschEbba Det ser jag gärna också.
Visa på X →@Vinblogg @AnnaNorling @BuschEbba Det är det delvis. Men med statsbidrag på 6 miljarder till regioner och kommuner kontra de 20 miljarder som SKR menar krävdes för att behålla nivån som den var 2022 är det svårt att inte peka ansvaret uppåt. Busch hade också rätt hög svansföring i valrörelsen.
Visa på X →Idag meddelar Region Västernorrland att Örnsköldsviks förlossning stänger i 8 dagar pga läkarbrist. Med ett län med enorma ytor är det vansinne. Märk väl att förlossningen i Sollefteå är permanent stängd. Dags att fixa den där vården du brydde dig om i valrörelsen @BuschEbba
Visa på X →Hahah marginalerna är noll och den osynliga handen var inte alls @dadgostarnooshi. Det kan inte vara lätt att tro såhär mycket på marknaden alltså.




@vansterpartiet Alla dagar!
Visa på X →Sossarna borde verkligen släppa sin hangup på Centern alltså.
Visa på X →