Den 20e mars sa alla partier utom M och SD att de vill att bostadsbidraget bör höjas i takt med kostnadsökningarna. Därför väckte jag ett initiativ i socialförsäkringsutskottet gällande detta. Idag behandlades det i utskottet och endast V och MP röstade för. Absurt.
Visa på X →Helt sjukt.
Visa på X →@Anders__Ask Ja Vänsterpartiet kämpade hårt för bättre sjukförsäkring och 2021 när våra mandat behövdes fick vi bort hittepåjobben och den strama bedömningen vid dag 180. Nu vill man gå tillbaka till de gamla reglerna. Tycker du det är bra?
Visa på X →@BoLagerkvist 2008 och fortsatte sedan under Strandhäll. 2021-2022 när Vänsterpartiets mandat behövdes förbättrades sjukförsäkringen och utförsäkringarna sjönk dramatiskt. De förbättringarna vill man nu riva upp. Tycker du det är bra?
Visa på X →@AOrangehaw De är det största partiet i regeringsunderlaget. Hade sd inte velat att detta skulle läggas fram har de mandat nog att stoppa det.
Visa på X →@116omdagen Ja det var uppseendeväckande okunniga svar från utredaren.
Visa på X →@hitithaaard @vansterpartiet Men nu vill regeringen och SD återgå till exakt samma regler som gällde under Strandhäll. När Vänsterpartiets mandat behövdes 2021 förbättrade vi sjukförsäkringen. Nu vill regeringen och SD riva upp det.
Visa på X →Per Johansson särskild utredare säger att de genomförda reformerna 2021/2022 i sjukförsäkringen har varit dåligt för individen. Mycket svårt att förstå hur människor som är sjuka skulle tycka att det är negativt att få ekonomisk trygghet. Absurt.
Visa på X →Vilket monumentalt svek SD begår mot sina väljare när de nu är med och lägger fram förändringar i sjukförsäkringen som kommer att ge en ny utförsäkringsvåg.
Visa på X →Anna Tenje säger på pressträffen om utredningen gällande sjukförsäkringen att det gäller att ha ett ”kallt huvud och varmt hjärta”. Det verkar tvärtom när jag lyssnar på utredaren.
Visa på X →@AlinNiklad Det är också SD som är det största partiet i tidögänget. Om de inte vill att utredningen ska läggas fram har de mandat nog att göra det.
Visa på X →@AlinNiklad Hur menar du nu? Om sd går med på dessa försämringar som troligtvis kommer föreslås så är det SDs röster som avgör om det går igenom eller ej. När Vänsterpartiets röster behövdes förbättrade vi sjukförsäkringen.
Visa på X →Imorgon presenteras en utredning om sjukförsäkringen. Mycket talar för att regeringen och SD kommer att riva upp de förbättringar som Vänsterpartiet fick igenom 2021. Det skulle innebära en ny utförsäkringsvåg. Först gick SD med på att försämra a-kassan, blir detta nästa svek?
Visa på X →Det är totalstopp i tågtrafiken för södergående och norrgående tåg som ska passera Hudik pga ett elfel på ett tåg. Jag satt på det havererade tåget som och har varit fast sedan 19. Nu på ett annat tåg men pga enkelspår måste det andra tåget forslas bort innan vi kan åka vidare.
Visa på X →Det här är helt galet. Kommer SD att överge sina löften om en generösare sjukförsäkring? https://www.dagensarena.se/innehall/da-avslojar-atergang-till-restriktivare-regler-sjukforsakring-vantas/
Visa på X →Avskaffa marknadsskolan!
Visa på X →@irena_pozar @FrankenTan @hsvenneling utrikespolitisk talesperson för @vansterpartiet har uttalat sig!
Visa på X →Vad sägs om att bygga fler hyresrätter?
Den här regeringen står och ser på när byggandet störtdyker och deras lösning är att vi ska kunna ta högre bolån 🙃
Visa på X →@hsvenneling Den riktiga svenskheten är alltså när kvinnor har heltäckande kläder och huvudduk enligt Hanif.
Visa på X →Saker som går som tåget: bankernas och matjättarnas vinster.
Saker som inte går som tåget: svensk tågtrafik.
Visa på X →Regeringen och SD vill låtsas som att den förändring av förldraförsäkringen som de trycker igenom i budgeten inte alls öppnar upp för Nannys. Men det är skitsnack, de vet att det är såhär.
Visa på X →Helt surrealistisk känsla att lyssna på Sverigedemokraterna i riksdagens kammare när Oscar Sjöstedt hävdar att det är inte priset på bränsle som spelar roll utan bara att skatten på den samma sänks.
Visa på X →Samtiden är en fars. Dags att omedelbart förbjuda aktiebolag att bedriva skola. Skolpengen ska gå till elever inte till högerextrema debattörer.
Visa på X →Vi har en regering som är helt styrd av känslor och inte av lösa de stora problemen. Man kan höra tankesmedjornas applåder ända hit för slopande av plåstpåseskatten och höjt Rut avdrag. Det här landet styrs av ett gäng som sätter oss i en djup ekonomisk kris.
Visa på X →Vilket mörker det är att lyssna på statsministerns regeringsförklaring. Barn ska sättas i fängelse, människor ska kastas ut ur trygghetssystemen och välfärdsarbetarna ska få en applåd.
Visa på X →