@Anna1849 Tog en cigg innan!
Visa på X →479
inlägg
@hogerregeln Vågar du inte prata om Tidös utförsäkringar?
Visa på X →@Incaroads100 Det är dom säkert. Jag o V satsar på sjukförsäkringen.
Visa på X →@Mecklarn Röster? Vi har ju strukit dom.
Visa på X →@Geneza0b Googla så kan du mer än Oscar är mitt tips. O kom tillbaka sen
Visa på X →@SternStefan Dom släpper bara in gulliga o snälla vänsterpartister tror jag så det är lugnt!
Visa på X →Ja! Men det är enkelt att googla om hur den allmänna löneavgiften som infördes på 90-talet för att finansiera EU-avgiften har gått från att ligga på 1 procent som andel av den sociala avgiften, för att i dagsläget utgöra nästan 13 procent av den totala avgiften. Det är därför det inte finns pengar till höjda pensioner och sjukförsäkringen.
Visa på X →Det är inte så svårt, det är bara att jämföra hur mycket av dom sociala avgifterna som gick till löntagarnas försäkringar på 2000-talet o hur mycket som avsätts idag. Där är diffen dagens ”allmänna löneavgift” o det är över 250 miljarder årligen. Tidö har minskat avsättningarna rejält igen. S o MP gjorde inget åt det. Nu är det dags att garantera att mer av löntagarnas avsatta löneutrymme går tillbaka till löntagarna själva.
Visa på X →@magnussweden73 Oj vi har samma skattenivå som Tidö hade 2025.
Visa på X →@sweetcashstash Näää vi har bara hemmafester
Visa på X →Skandal! Oscar Sjöstedt SD verkar på riktigt inte begripa att en stor del av löntagarnas avstådda löneutrymme idag går rakt in i statskassan o att Tidö-styret i år försämrat sjukförsäkringen ytterligare genom att öka den sk ”allmänna löneavgiftens” andel av sociala avgifterna. Hade man inte valt att länsa löntagarnas avsättningar i åratal hade vi haft råd med en stark a-kassa, fullt fungerande sjukförsäkring och en pensionshöjning som ger tusenlappar. På 2000-talet innan försämringarna av sjukförsäkringen avsattes hundratals miljarder mer varje år till försäkringarna, nu är väljer Tidö att fortsätta att nalla från löntagarnas avsatta medel o därför utförsäkras människor igen. Den ”allmänna löneavgiften” ska inte sänkas för att ge tillbaka pengarna till arbetsgivarna som Oscar Sjöstedt just föreslog i en replik mot mig i dagens budgetdebatt, det är löntagarnas egna pengar och ska garantera starka försäkringar till den som arbetar, inte gå till arbetsgivarnas vinster eller för den delen för att politiker ska få ihop statsbudgeten efter skattesänkningar som gynnar den som redan har väldigt mycket, mest.
Visa på X →Wow Oscar Sjöstedt är antingen riktigt fräck eller så begriper han sig inte sig på att läsa egna budgettabellen. Han varnar för vänsterns förslag om investeringsmål på 1 procent i statsbudgeten o verkar inte begripa att hans EGET nuvarande underskott är många gånger större än det V föreslog.
Visa på X →Man betalar avgift i alla svenska partier sen är man med. Dom har väl gått med pga vi står upp för Palestina, trots att dom inte delar vänsterns övriga värderingar. Dom flesta på låg nivå o icke valbara platser. Skulle säga att inget parti har full koll på den typen av ”kandidater”, men visst ska vi bli bättre
Visa på X →@Addeblender @Ftertanke Påkomna? Varför skulle vi stryka dessa om vi egentligen ansåg att det är ok? Visst kan man bli bättre på att genomsöka medlemmars sociala medier särskilt om dom kandiderar även på icke valbar plats. Men hur du kan tro att det är medvetet begriper jag inte?
Visa på X →@PerGustafsson71 @Ftertanke Det var väl bra! En del hade ju skrivit innan dom gick med o många stod långt ned på listorna. Men vi ska bli bättre. Är du nöjd då?
Visa på X →@JTvill30 @FrHaJo Det är det väl SD som har listettor som förespråkar Putin? Homofobi är inte svårt att hitta hos KD o SD. Eller är det bara homofober med utländsk bakgrund som är problemet?
Visa på X →@MortarionX @FrHaJo Tycker M borde börja kalla sig kommunister. Auktoritär politik är det ju dom som står för. V är riksdagens minst kommunistiska parti!
Visa på X →@mag_ander @FrHaJo Du menar rubriken i din favorittidning Aftonbladet?
Visa på X →@Medvedor Wooooow! Så coolt! På Fridhemsplan? Låter helt fantastiskt ju. Synd att man föddes 81 o växte upp norr om Dalälven
Visa på X →@Aintjonesz @onfajah Vilka ska vi förbjuda? Hat o våld är alltid fult, har aldrig haft nåt till övers för det oavsett från vem det kommer
Visa på X →@skaaltamigfan @onfajah Det är ok det med. Jag är varken adel eller sosse
Visa på X →@MichaelIslet @onfajah Aha jag är vänster helt utan bostadskarriär. Uppväxt i bruksorten
Visa på X →@WLinkan @mhm_yazzo Alltså jag syftade på oss som lyssnade på Metallica när vi växte upp. Där jag bodde va vi vänster åtminstone.
Visa på X →@mhm_yazzo Deras fans va vänster där jag växte upp,
Visa på X →@ken_wilson__ Hur då? Åkesson har 4 gånger mer i lön en mig o kan inte ens betala partyt själv. Svagt
Visa på X →