Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ida Gabrielsson

Vänsterpartiet

@idagabrielsson (X)

479

inlägg

@borisbanan Att dom inte gör det. Men att dom som brinner för Palestina ser att V lyfter guppande mest o går med pga det. Och några av dessa hyser uppenbarligen samtidigt inte vånstervärderingar

Visa på X

@MarkusJose4034 Ingen av dessa har uteslutits dom har lämnat själva. Av helt olika skäl dessutom.

Visa på X

@erikvalleybrook Att just dessa individer sökt sig till V handlar väl om att vi står upp för Palestina? Och dom har inte sökt sig till V pga detta utan trots det. Eller vad tror du det beror på?

Visa på X

@UlfVaster Det är givetvis inte den enda förklaringen. Men det är en orsak till att vi missat dessa personers delningar.

Visa på X

Ja, det får du fråga dom. Inget parti scannar nätet år tillbaka för alla som går med. Eller tycker du vi enbart ska kontrollera nya arabiska medlemmar år tillbaka? Dom flesta partier har precis som V, ganska stor medlemsgenomströmning, vissa borde vi ha kunnat identifiera via partiföreningen men knappast alla. Och att kolla sociala medier år tillbaka för alla är orimligt.

Visa på X

Dom som INTE ens va medlemmar i V när dom år tillbaka delade vid nåt eller några tillfällen, kan man inte ha koll på? inget parti kan påstå att dom kontrollerar delningar från tusentals medlemmar flera år tillbaka. Det är trams. Det normala är väl att utgå från att dom som går med i ett parti fullt ut delar värderingarna? Hur skulle urvalet gå till? Bara leta år tillbaka hos nya arabiska medlemmar? Tyvärr finns det ju homofober mm bland alla nationaliteter. Oftast möts man ju i partiföreningen och agerar där om man tycker nån utrycker andra värderingar inte scannar internet. Absolut ska vi ha bättre rutiner. Men vi kan aldrig kolla alla år tillbaka, och jag har ingen som helst lust att återgå till den ordningen vi mfl haft där varje person måste ”ansöka” om medlemskap. Bättre att det är enkelt att gå med, och att några slinker med som sen får lämna, än att folk ska genom gå kontrollinstanser för att få gå med. Lokala listor ska vi hitta bättre rutiner för. Vi har inte så många valda i vissa kommuner och därför har nog partiföreningar låtit dom flesta medlemmar som vill stå på listan, eftersom man är få eller inte får in mer än en eller två ändå.

Visa på X

om V-kravet handlade om nej till C i regering hade Payam kanske haft en relevant spaning. Men V-kravet är ju inte det. Vår krav är ju V i regering om vårt stöd krävs. Det gör alltså varken från eller till för oss om S går fram själva, eller ihop med MP o C. Vi föredrar tvärtom att alla som behövs för majoritet sitter i regeringen. Pga mindre kaos.

Visa på X

Vilket brott mot dom liberala ”idealen”, höjd skatt på ISK, där går Liberalernas gräns!

Visa på X

@Greayer @IdaKarlbom @SMohamsson Just nu är ju C större dvs har fler mandat än MP i riksdagen. Eller kanske fattade dig fel

Visa på X

Till skillnad mot C går vi bara framåt. Inte i cirklar. Att kräva regeringsinflytande med ett år kvar av mandatperioden är inte min grej. Nu har vi varit tydliga sen 2021. Så S vet vad som gäller. 2021 gick det inte heller att regera, S/MP-budgeten föll o ännu en regeringsbildning fick genomföras, pga C röstade ned sin egen statsministerkandidats budget, som dom själva dessutom förhandlat. Dvs det går inte att regera ett land på ett redigt sätt med 30 procent av väljarstödet. Det gick inte 2021/2022 o det går inte heller framåt. Dessutom måste man ju stå för det man sagt. Så är det bara. Vargen kommer är inget alternativ. Kongressbeslutet gäller. Vi blockerar inte C om dom behövs. Behövs V o C får C välja på att utlysa extra val efter att inte kunnat ingå i någon existerande majoritet, eller acceptera valresultatet o äta upp också den vänstra skon. Röstar fler V kan vi få en riktig vänsterregering.

Visa på X

Ja men C är inte regeringsbildare o har ju inte ens MP o S med sig att ”gå fram” med ett alternativ. Så just nu är dom bara ett 5-6 procentsparti enligt mätningarna med ett önskemål om en viss typ av regering. om jag går fram med S, V o MP ska media förhålla sig till det med? Tror att dom tycker det är skojsigt med två mindre högerpartier som nyligen valt olika statsministerkandidater.

Visa på X

@Greayer @IdaKarlbom @SMohamsson Näst största parti? I sitt eget fantasilag?tror inte media jobbar utifrån dom olika partiernas önskedrömmar

Visa på X

Bara en S-tänkare kan, efter att ha funderat över vilka S ”ska samarbeta med efter valet”, komma fram till att det troligaste är att dom får styra helt själva 😂. Eftersom C o V ”blockerar varandra” nu vet nog Payam innerst inne att V inte sagt nej till C o det bör man väl ha gjort om man ska beskyllas för blockad? C har idag varit tydliga med målsättningen om att dom ”ska växa så att V inte behövs” o på så vis säkra att deras utnämnda ”statsministerkandidat” driver högerpolitiken vidare. Det minst troliga är att en ren S-regering väljs. Herregud det är ju inte 1968. 30 procent kan man inte regera ett land på. Bara med V i regeringen kan dom röda vallöftena också genomföras, C satsar på att tvinga Sverige o Magdalena Andersson att gå högerut, blir det istället V som växer kan vi både byta statsminister o politik.

Visa på X