@SvenErikOlsson1 Nej men alla anlitar inte städhjälp heller? Faktum är att fler är medlemmar i a-kassan,
Visa på X →479
inlägg
Alla löntagare kan vara medlem i en a-kassa och ett fackförbund. Så vad menar du? Det finns ju statistik på vilka som nyttjar andra avdrag, och det är inga småpengar. Faktum är att det är en förutsättning för att den svenska modellen ska fundera, med kollektivavtal och parter istället för statlig lönebildning.
Visa på X →@ramosen27 Har alla städhjälp?
Visa på X →@erikvalleybrook @ChRosenquist Ja nu, pga mkt låg nivå man startar ifrån. Det jag skriver stämmer. Dessutom skrivs förväntningarna o prognoserna konstant ned.
Visa på X →@EkbergMats Med alla tusentals personer som gått med? Tror inget parti gör det. Det normala är väl att man märker att om den som kommer på möten beter sig illa. På många ställen finns det ju inga ombudsmän eller ansvariga, utan arbetet sker helt ideellt i mindre partiers partiföreningar.
Visa på X →Lika bra att rösta V direkt?
Visa på X →Jaså? Hur många löntagare får del av RUT-avdraget tror du? Dyrt o mest använt i Danderyd. Jobbskatteavdraget” har en mycket sämre fördelningsprofil än tex avdrag för a-kassan, mest till den med högst lön. dessutom har löntagarna inte ”fått” det utan det har finansierats genom att plocka pengar ur löntagarnas sjukförsäkringar.
Visa på X →Tyvärr inte. Så rösta V så kan vi se till att vi får en vänsterregering.
Visa på X →@ChRosenquist Svensk BNP är väl regeringens sämsta grej, under denna period har vi haft negativ tillväxt o recession. Tror det blir svårt att vara sämre.
Visa på X →@HenrikHall Skrev jag något om antisemitism? Jag skrev om att angripa någon utifrån ”kan inte svenska” det gör inte den som vill bekämpa antisemitismen på allvar. Så lägg av bara.
Visa på X →V drev igenom skatteavdraget för a-kassan i budgeten för 2022. Efter valet är ska avdragsrätten för fackavgiften återinföras. Det enda skatteavdraget högern inte vill ha är det alla löntagare får del av och som utöver individuellt skydd stärker löntagarna kollektivt. Suprise!
Visa på X →@eliasspaningar På alla som går med eller hur ska vi göra urvalet?
Visa på X →Aldrig i livet! Jag gör bara viktiga grejer. Tex skrev både Expressen o ETC att Nooshi ”flydde” in på partiledardebatten trots att hon var försenad, samt tog en intervju direkt efter att debatten var klar med Inas Hamdan mfl. Skulle det hänt Carl-Oscar hade Tidö gått totalt banana.
Visa på X →@RolfFolkesson @viktorbk Ja jag är ju ingen författare utan skrev den snabbt på väg till annat. Märkligt att kritisera form,
Visa på X →@bullshitepist @viktorbk Du förnekar alltså folkmordet pga representanterna i den israeliska regeringen som har en arresteringsorder på sig håller sig undan? Eller tror du inte på att tusentals barn dött? FN mfl siffror?
Visa på X →@drdanielschatz @viktorbk Jag är en av dom som arbetar mest med just detta. Om du har ett genuint intresse kan jag berätta mer.
Visa på X →Ja! Blev peppad av Calle Oscar! Men Skulle jag lägga upp alla gånger jag ”fulklippts” kommer du bli chockad o/eller kränkt. Och hade jag som Åkesson o Tidö misstänkliggjort redaktionen o journalisten utifrån hennes och Expressens eventuella egna åsikter o engagemang o sagt att hela granskningen va skit o ett medvetet drev skulle jag bli hängd. Så vill man inte jobba, eftersom det ju heller inte är sant. Man måste kunna diskutera fler saker samtidigt o givetvis är det också naturligt att politiker som granskas o tidningar som genomför granskningar har olika perspektiv. Det är inte samma sak som att vara extremt lättkränkt och piska upp hela Tidö-bänken att påstå att SVT:s skolprogram klipper ihop saker medvetet för att ge sig på just högern i nån slags politisk kampanj. Jag är ju inte liberal och tror inte att saker bara sker, det finns tidsenliga narrativ som vi alla är en del av. Utvecklingen där högernationalismens vinner framgång har ju enligt mig materiella och sociala orsaker. Det är väl bara att kolla in här på X vad som skrivs o sägs. Islamofobi präglar och är en stark stark drivkraft för högerns i hela Europa, det är maktens rasism just nu, historiskt har det skett inom andra kontexter. Islamofobi, hatbrott o kränkningar mot den som uppfattas som muslimsk har ökat rejält. högerministrar skulle tex aldrig dra på sig muslimska symboler i solidaritet för det. Eftersom det passar inte in i deras narrativ. Vänstern å andra sidan verkar ibland tro att det handlar om ”godhet” o ”ondska”, typ palestinier är utsatta så dom kan aldrig göra fel eller ha sunkiga värderingar. Snubben på demon som säger ”Aron, Aron och Aron o sprider konspirationsteorier skulle aldrig fått stiga upp på en scen enligt mig. Och personligen skulle jag inte gå till en sån demo överhuvudtaget. Men jag vägrar acceptera att jag eller andra ska behöva ta ett helhetsansvar för tex vad enskilda individer tar med till demos. Alla rimliga kan ju inte gå hem för att några kommer med hamasflagga? Då tar ju dom över. Ordningspolisen pratar man med då, men så länge dom inte direkt stör tar dom inte bort dom. Däremot fattar jag noll över varför man inte väljer paroller som är inkluderande och som gör att alla som tycker att Israels folkmord är fel kan känna sig välkommen. Det är sektigt o gynnar varken saken eller vänstern. Att tjafsa om vad begreppen betyder ”egentligen” är fel, byt ord om det gör att fler förstår vad du säger i färre personer känner sig utsatta. Dessutom kan man inte relativisera unga judiska personers upplevelser i skolan med att det är ju ännu värre i Palestina. Det är rubbat tycker jag. Mina kompisar som är judiska o vänster upplever tex att det kan vara svårt att hitta en roll inom Vänstern eftersom förståelsen för släktingar mfl relation till Israel är noll, medan dom heller inte känner sig välkomna i det det svenska judiska livet, dvs dom träffpunkter som finns, eftersom där avkrävs istället lojalitet mot Israel. Allt det här skulle jag vilja diskutera mer brett men jag tror inte det är möjligt i en miljö där motståndaren konstant letar saker att använda för att angripa. Då får man kanske börja köra negativa kampanjer istället? Vara lika fräck som Tidö. Eller så gör man nåt annat med sitt liv. Nu blev det en halv roman igen, sorry! 😊
Visa på X →@viktorbk Hello! I dont understand, Skriv på svenska.
Visa på X →Det har dom antagligen också i hennes kommun. Vilka som står så pass långt ned som plats 17 har jag dock ingen koll på. Inte ens plats 1 i en majoritet av kommunerna skulle jag kunna namnge. Min poäng är att kunna tala begripa svenska är inte samma sak som att ta en intervju med nationell media på svenska. Dom flesta toppolitiker lokalt har inte ens blivit intervjuad av en nationell tidning.
Visa på X →@damien715 Vad vet du om det och varför gissar du på det?
Visa på X →@notoriouspropp Absolut inte plats 17. Det är två eller tre som debatterar i kommunerna i valrörelsen, inte alla
Visa på X →@Rennskate142334 Varför vill du som läsare uttala dig så pass kategoriskt? om Hamdan ville granska just språkkunskaper kanske hon borde ha träffat personen iaf. Min fråga är hur det kan ses som relevant när vi inte ens vet hur det ligger till.
Visa på X →Har du läst vad jag skrivit om detta i övrigt? Det kan ske två saker samtidigt. Det finns dom som uttryckt antisemitism o som inte ska vara kvar o som vi behöver ha bättre rutiner för att upptäcka. Men det betyder inte det därmed att det är fritt fram att sprida annan rasism? och jag tycker det är irrelevant med fixeringen av språket. Hade nån uttryckt saker på perfekt svenska hade det varit lika illa. Så Kritisera det jag skriver konkret istället för att påstå sånt.
Visa på X →@nils_jj Jo, det tycker jag. När sa jag nåt annat?
Visa på X →@notoriouspropp Vilken debatt?
Visa på X →