@FrHaJo Tror du på det på allvar? Tycker du att det verkar va ett plus för oss i valrörelsen?
Visa på X →479
inlägg
@Tankverket @eliasspaningar Vänstern är ibland närmast antireligiös på ett ibland exkluderande sätt mot alla som inte är ateister. Oavsett religion. Jag är medlem i svenska kyrkan men är en av få som suttit i vår riksdagsgrupp som tillhör någon religion överhuvudtaget.
Visa på X →Jag har inte klagat kring att bli granskad. Vi behöver bli bättre i V. Att ifrågasätta fixeringen vid språk, ok att även den som gjort fel inte ska utsättas för hat tycker jag är relevant. Det är inte en makthavare som är granskad. Det är en sak att granska V och hur vi hanterar vår organisation och en annan sak att hänga ut enskilda individer med bild som inte har nån makt. Jag hade nog inte publicerat med bild om jag var utgivare. Eftersom även en person som uttryckt oacceptabla saker i delningar mm behöver värnas från hat o den avvägningen tycker jag känns märklig här, men jag är ju inte journalist så vad vet jag. Men det är väl inte fritt blås för andra att balla ur?. Om poängen inte är att peka ut nån som en arab som inte kan svenska. Hade man kunnat strunta i att beskriva det som någonting anmärkningsvärt ”trots att hon kandiderar (på plats 17) för V till kommunfullmäktige så ber hon om att få göra intervjun på arabiska”. uppenbarligen en större triggar för folk här på X än vad hon faktiskt gjort eller sagt.
Visa på X →Vi tycker inte olika om marknadsskolan, vi har inget förslag om att brottslingar ska få vård istället för fängelse, S och V slutförhandlade energin med KD, MP och C hoppade av. Oavsett om man har en stram eller mer human migrationspolitik finns det inget som talar för att det skulle vara bra för integrationen att ge folk tillfälliga uppehållstillstånd
Visa på X →@amirjawadd Man styr inte en stad från plats 17 om man är Vänsterpartist
Visa på X →@SvenErikOlsson1 Okej, varför kommenterar du flera gånger och argumenterar i så fall?
Visa på X →Vad menar du? Klart alla fackavgifter ska vara avdragsgilla. En förutsättning för den svenska modellen för staten inte lägger sig i lönebildningen är att många löntagare är med i facket o a-kassan. I Norge är a-kassan helt statlig, på kontinenten lagstiftar politikerna om löner. I Sverige sköter parterna detta.
Visa på X →@Eva52588511 Bättre att dra ned på det kostsamma RUT-avdraget som mest nyttjas av dom som har bäst ställt
Visa på X →@borisbanan I Sverige har facken ett ansvar för a-kassorna, och det är en central del av den svenska modellen att parterna tecknar kollektivavtal. Så ja det hänger ihop. Annars bör du förorda statlig lönebildning o statlig a-kassa.
Visa på X →@matgervem Menar du den kostsamma räkmackan RUT-avdraget? I Norge är a-kassan helt statlig, i Sverige är den en del av facken och modellen med parter på arbetsmarknaden. Vill du inte ändra hela modellen är det absolut det mest rimliga avdraget av alla olika skatteavdrag.
Visa på X →@Svampbo08063641 Är städhjälp ”nödvändigt?” O altan på huset i Spanien?
Visa på X →@AndersBergman15 Tråkigaste partiet,
Visa på X →@Aage87 Gör det!
Visa på X →@KjellaG Nu har du skrivit samma sak 111 gånger här. Hitta en hobby!
Visa på X →@HaslerJonas Kramar!
Visa på X →@mydlystrgl @Centerpartiet Yes!
Visa på X →@EkbergMats Vill? Behövs V kommer vi ingå.
Visa på X →@Mats70050718 Vilka står kvar på listorna menar du?
Visa på X →@ThoughProcess Vad menar du med det?
Visa på X →@d_tenn81 Vi har tagit tydligt avstånd?
Visa på X →@HenryLindhen Synd! Vad har S som V inte har?
Visa på X →@olleolsson11002 Varför ska inte den som nyttjar städhjälp betala sin egen städning?
Visa på X →@HaslerJonas Det vet jag väl, men för att man ska ha råd är avdragsrätt grundläggande. I Norge är a-kassan statlig. Men i Sverige bygger den på medlemskap och vill man ha en fungerande partimodell behåller man avdragsrätten
Visa på X →@connyan49170235 ? Vi har en partimodell, utan den får vi ju förändra hela svenska modellen. Ska staten finansiera städhjälp?
Visa på X →@Swedforce Vill du ha en partimodell och inte statlig a-kassa?
Visa på X →