@strombergmikael @svtnyheter Driver du? Tror du att statistiken är falsk om att marginalerna är utraderade för många familjer? Och att det har varit så länge? Det är väl ni som styr staten nu så då är det väl eran statstelevision?
Visa på X →479
inlägg
M-politikerna kör nu allt dom säger i ramen ”valet ska bli en folkomröstning om…” Är dom så oroade för att valet blir ett helt vanligt val o ingen ”folkomröstning” o att dom tyvärr måste ställa upp i valet o försöka samla röster på det egna partinamnet o på regeringsåren ändå.
Visa på X →Ånej, nu äre kört! Tidömoderaterna o samarbetspartierna kommer vinna valet med denna genialiska plan!
Visa på X →@KarlssonMax Wow! Undrar hur mycket tankekraft som lagts ned alternativt pengar för att komma fram till detta omstörtande innehåll o koncept?
Visa på X →Är det inte det konstigaste med att S kämpar för AiP-kontona att innehållit inte ens är särkilt skojigt? Hade det varit sjukt kula grejs så hade man ju hajat.
Visa på X →@neolibagenda Vad pratar du om? Nu är vi i Sverige?
Visa på X →@GbgBluewater Mina siffror är korrekta, drygt 40 procent av spararna har under 50.000 på ISK. Dom totala tillgångarna på ISK är en annan fråga och där innehar en liten andel av befolkningen en stor del av tillgångarna.
Visa på X →Knappt hälften av dessa har under 50.000, 3-4 procent av spararna har över 2 milj där V vill sätta taket. Dom innehar 60 procent av tillgångarna i denna ”subventionerade sparform”, dom kan gott betala den skatt som gäller för kapitalvinster såsom alla andra med höga kapitalinkomster/vinster får göra.
Visa på X →Upp till kamp, rädda ISK från mångmiljonärer. Småsparare ska premieras, därför är det helt orimligt med subventioner som idag till största del går till 0.4 procent av spararna. L menar att sparande är en ”folksport” men riggar reglerna så smalt att hästpolo är den enda grenen.
Visa på X →@KarlssonMax Jag gör inte det!
Visa på X →@strombergmikael Om man får ”avslag” är det då rätt att lura till sig en majoritet?
Visa på X →”Mittenväljarna” i traditionell bemärkelse är så pass få att det knappast kan behövas ett slag. Marginalväljare, dvs dom som funderar på att rösta Tidö eller rödgrönt är fler. Men har mycket lite med C o L att göra. Tror SVT att det är 2010?


@viktorbk Men äh, vi håller ju ej med om politiken. Man kan ju klaga på den? Alltså själva politiken.
Visa på X →@viktorbk Eller så kan man fokusera på Kristerssons regeringspolitik o diskutera den? Rent innehållsmässigt typ.
Visa på X →Det är ungefär lika tröttsamt som C:s breda mitten att utse ministerposter i motståndarlagets regering. Varför skickar inte L o C bara in sina respektive talepunkter till Aktuellt istället?
Visa på X →@zeilerlukas1 Tycker du att det skulle verka lockande att delta när du skriver såhär?
Visa på X →@MarlenesBlogg Men det hjälper ju inte om V behövs.
Visa på X →Prata innan valet kan alla göra, först när det väl gäller vet vi, C har inte behövt offra nåt för sin ”liberalism” ännu. Dom vill ha vinster i skolan, o marknadshyror, sänkt a-kassa o försämrad sjukförsäkring. När C väl tvingas kompromissa, står man då fast vid nej till SD?
Visa på X →@beckmansasikter @ABnyheter Men se till att regeringen stoppar det då Beckman!
Visa på X →@Johan_Gillman I den breda mitten
Visa på X →@kibialacannelle @KatarinaJohans8 Barnbidrag? Det är det nog ingen som skulle påstå. Kriminella gäng tvättar pengar på vårdcentraler dom uppfinner inte barn för att få några hundralappar i bidrag
Visa på X →@swejzan Varför? Tråkig diskussion. Vill debattera höjda pensioner
Visa på X →@HenrikEkestedt Aha han har snobbig stavning, fick för mig han stavades mer rejält dvs md y, men ska skärpa mig
Visa på X →@HenrikEkestedt Heter han inte Jimmy
Visa på X →@fadgadget66 Jag har tackat ja, men han är ju aldrig på jobbet. Hoppas han kommer innan valet.
Visa på X →