Det Tidö-styret skryter mest om är deras reformer som försämrar stödet till vissa grupper, tänker dom då att andra barnfamiljer ska bli jätteglada över att Sverige inte höjt barnbidragen med en krona, pga andra familjer får sänkt?
Visa på X →479
inlägg
Den främst skillnaden i kronor kommer vara att fattiga barnfamiljer inte får barnbidrag. Pengarna staten sparar på detta är nästan inga alls. Man vill bara signalera. Varför lurar ministrar medborgarna?
Visa på X →@zeilerlukas1 Jag är med i debatt i TV4 o SVD, SR och Expressen. Så formaten behöver jag inte komma på själv. Hoppas Dousa vågar sig dit!
Visa på X →@zeilerlukas1 Jag ställer bara upp i program jag själv hört talas om. Som tur var är jag redan inbjuden att debattera i flera. Fattar att du vill jag kommer till er, men man kan inte hinna med alla som frågar.
Visa på X →@RonnbergLevi Du menar återgå till som det varit innan 2025?
Visa på X →Ulf vill debattera mot Magda, men Magda tackar nej, hon vill inte debattera mot Ulf, hon vill istället bara debattera mot Jimmy, men Jimmy vägrar att debattera mot Magda o har även han tagit fram en egen lista med önskvärda motståndare. V gillar att debattera sakpolitik, vi tror väljarna gärna vill veta vad olika partier prioriterar innan dom går o röstar. Därför kommer vi att ställa upp i debatt oavsett vilken Tidö-partist det är. Vi är alltid redo!
Visa på X →@Aage87 Nej det gör att löntagarna betalar sina egna små o dåligt fördelade inkomstökningar, o trycket på lönerna hålls nere. Avstått löneutrymme är redan ens egna pengar, förut gick dom in i löntagarnas försäkringssystem
Visa på X →Expressen kanske skulle berätta att det är från löntagarnas försäkringar man tagit pengarna. Men nej, nu vill man ha dubbelt upp o istället ge pengarna till arbetsgivarna.
Visa på X →@connyan49170235 Du kan ju googla själv, men tex sjukförsäkringen, a-kassan, arbetskadeförsäkringen etc, var vad detta gick till. Vi hade också haft all möjlighet att avsätta mer till pensionssystemet o därmed hade löntagarna haft högre pension idag.
Visa på X →@PrinceGothrian Nej det har dom inte gått till? Dom har gått rakt av till dom skattesänkningar som genomfördes från 2008.
Visa på X →@miztlur Ja först är man tyst, sen när man tömt försäkringarna, vill man till sist verka förvånad o avskaffa. Den har ökat i alla år sedan den infördes. Dags att fylla försäkringarna igen o gå åt andra hållet.
Visa på X →Först tömmer högern arbetarnas försäkringar för att finansiera skattesänkningar främst till toppen genom den ”allmänna löneavgiften” sen går samma höger ut o klagar på den ”dolda skatten” dvs den allmänna löneavgiften som är det som finansierar hela kalaset. Nu vill dom ha en winwin, låga pensioner o trasiga socialförsäkringar, samtidigt som arbetsgivaren ska få en skattesänkning genom sänkta sociala avgifter. Arbetarna ska alltså förlora dubbelt.
Visa på X →Visst kan vi prata om ”den allmänna löneavgiften” som växt i samma takt som högerns skattesänkningar, avskaffa RUT-avdraget mm, och se till att pengarna återigen öronmärks till löntagarnas försäkringar! https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/ingen-politiker-vill-prata--om-den-dolda-skatten/
Visa på X →Hårt arbetande mångmiljonärer i Danderyd
Visa på X →@dalilaalibasic1 Hårt arbetande människor med över 2-3 miljoner på isk ja
Visa på X →Det var när pandemin gjorde att vi bara var 55 o ej 349 som röstade. Då hade vilden haft många fler röster än en om den tryckte på knappen o pga smittspridningen kunde vi ej kräva kvittningsförbud så ofta. Ök gjordes med vildarna själva pga extrema förhållanden inte pga sittande regering förlorat majoriteten
Visa på X →@Milan9215 Ja? Hur tänker du annars att det gick till när Amineh ”påverkade”, det var enbart under pandemin när vi dragit ned antalet i riksdagen till 55 man gjorde denna ök med vildarna själva
Visa på X →@butiksnytt Jo
Visa på X →Nu delas detta av seriöst folk i Tidö. Vi hade ingen ÖK om vildar förra mandatperioden. Hur kan ni ha missat V-vilden Amineh? Det gjordes en ÖK med vildarna under dom extrema förhållandena under pandemin, dvs när vi gick från att vara 349 som röstar till 55, detta gjordes pga stor risk för smittspridning INTE för att regeringen annars skulle förlora en votering. Utan för att vi inte skulle kräva kvittningsförbud o därmed riskera stor smittspridning. Först körde man på att V-vilden Amineh också skapat kaos o när man kom på att det inte gav bättre argument för rent röstfusk försöker man påstå detta. Helt galet faktiskt.

@PerClareus Nej det var endast under pandemin då vi dragit ned riksdagen till ett fåtal mandat, ök gjordes med vildarna själva.
Visa på X →1. Det är inte samma sak att bryta praxis som att fuska fram en falsk majoritet. Ytterst bärs mandaten i riksdagen av den personen som trycker på knappen, vilde eller inte, och tar vi bort det, har vi ändrat hela spelreglerna för den parlamentariska demokratin. Det har INTE funnits en ök tidigare om att ”kvitta ut” vildar som röstar emot sitt partis politik. Under extrema förhållanden i pandemin, när vi dragit ned partiernas mandat i riksdagen till ett fåtal pga risk för smittspridning, gjordes en ök med själva vildarna pga annars skulle ju kvittningsförbud begärts för ofta o smittan spridits. Det går inte att ”kvitta ut” den som aktivt väljer att bryta nuvarande eller tidigare partis partilinje. Det är väl hela syftet med att också riksdagen röstar? Annars räcker det med att regeringen förhandlar o gör upp med sitt samarbetsparti? Vi har haft folk som röstat mot sitt nuvarande parti förut o vi har haft vildar som röstar emot sitt gamla parti. Att kontrollera detta är mot tanken med att ytterst ägs mandaten av den som sitter vid knappen. Tanken med representativ demokrati är inte att alla röster kan avläggas av en partiperson. Vi är invalda från olika valkretsar o antalet i riksdagen speglar just det. Annars kunde vi ha låtit gruppledarna sitta ensamma o rösta för varje parti med olika många mandat fördelade på sina knappar. 2. Är vildar ett problem? Ja V har inte minst fått veta av det. Men V har aldrig skickat in fler för att reducera eller fuska fram ett resultat. Vi får ta på oss detta själva och se till att utbilda våra valberedningar bättre, ta fram regler etc, inte sätta oss över konstitutionen när vi misslyckats. V är kritiska till personval till skillnad mot högern som ständigt vill öka den möjligheten. Men utan synen om att mandaten ytterst är fria behöver vi ingen riksdag. Ska man få ta bort en person som bryter partilinjen också eller var går gränsen? 3. Man kan ha ev tycka att vi bör ha en ök som innebär att alla partier är ansvariga för ”sina” vildar o kvittar ut dessa själva inom respektive underlag. Dvs om nån rödgrön vilde kommer stannar en ytterligare rödgrön utanför kammaren. Detta för den sida vars mandat hamnat hos vildar inte ska få fler röster än det som speglas i riksdagen. Dvs den som är vilde bestämmer om o när den kommer o vi andra förhåller oss till det. Det skulle i det läget vi har nu hjälpt regeringen noll, eftersom deras egna vildar bytt sida.
Visa på X →@PerRosencrantz Hur skulle annars Amineh fått sin tid i rampljuset tror ni?
Visa på X →@TeodorMG Är dom män? Trodde dom va möss?
Visa på X →I den här debatten kom inte regeringsfrågan upp alls, men oppositionen har fortfarande svårt att ”sätta dagordningen”, vi hade vunnit på att åtminstone kunnat snacka ihop oss mer. Vi förlorar kanske inte valet pga detta, men vi ökar risken för att Tidö styr samtalet. Och det har inget med V-beslutet att göra, utan med C:s hållning om att utestänga och inte vilja delta i nåt slags gemensamt oppositionsarbete. Hur kan man tycka att det är värt det?
Visa på X →Nej varför det? Hon fick pengar avsatta i arbetet mot hedersvåld, det är ju upp till regeringen om dom vill göra en deal eller inte. Ingen från Tidö lyfte att dom kunde ta bort en extra för att Amineh inte skulle få en ”röst” då, tvärtom hejade dom på det hela. Hade dom tyckt att det var ett problem då, annat än för dom rödgröna skulle dom ju kunnat låta en extra stanna hemma, visst? Men det var öht ingen diskussion om det då. För det skulle dom aldrig gått med på
Visa på X →