@Medvedor Metal
Visa på X →479
inlägg
@Medvedor Det jag menar! Vi har bara stöd från riktigt metan-folk
Visa på X →Gäller det när V granskas också? Utgår från att Hansson tar ett snack med Expressen o säkerställer att dom betat sig igenom alla andras kommunlistor, granskar extrema yttringar, homofobi mm. Eller såkanske man får acceptera att bli granskad när man gör fel. Skulle vänstern bete sig som högern mot journalister o granskning skulle vi vara körda. Högern kommer ofta undan med att kalla granskning som gäller dom själva för ”orättvis”, vägra prata med vissa journalister, kräva att få vissa frågor eller för den delen, att inte få vissa frågor för att behaga dyka upp. Det handlar om att misstänkliggöra och få journalister att bli mer försiktiga. jag är glad över att inte vara en del av det. Att även dom få vänstertidningarna kan utrycka kritik på tex ledarplats o i krönikor när vi förtjänar det är bra. Håller man inte med opinionsjournalistiken, säger man väl bara ifrån öppet, tidningar ska inte agera kampanjorgan för partier, även om man har samma politiska färg. Motsvarigheten finns dock inte på en del ställen på högersidans mest hängivna ”mediaplattformar” där är det istället ”fake News” när något går deras sida emot. Och ”intervjuer” utan minsta tillstymmelse till kritiska frågor. Visst finns det exempel på märklig prio i granskning o nyhetsjournalistik, tex den om kostnaderna för att att Tidö-ministrar lärt sig bättre engelska. Då ska vi säga det också från vänster till höger. Vilket jag har gjort. Noterar dock att högern sällan gör samma sak när det är överdrivet eller orimligt granskat om oppositionen. Visst ska man få ifrågasätta journalistik, säga ifrån när man inte köper bilden som läggs fram, o det är viktigt att föra en mediedebatt. Men tycker det är en helt annan sak än vad en del högerpolitiker gör idag när dom ifrågasätter o misstänkliggör hela redaktioner, eller öppet driver att granskning är ”orättvist”. Bra att det inte går hem överallt o att kalla fakta vågar granska SD. Uppenbarligen verkar högerpolitikerna ändå tycka att det fungerar eftersom dom fortsätter. Att tex Moderaten Beckman helt ostört kan sprida sina konspirationsteorier om hela mediahus o samtidigt få förtroende att företräda M i riksdagen säger allt. Finns inte nån som är i närheten av att agera så på vänstersidan. Då hade man inte haft en chans.
Visa på X →@Medvedor Räknar du in E-typ o pudelrockarna då?
Visa på X →Den som trodde att svensk höger är intresserad av att bekämpa antisemitism, stå upp för svenska judar o säga ifrån om stöd till extremister får tänka om. För det första olämpliga kandidater ska inte företräda V oavsett språkkunskaper. Att stå på tex icke valbar plats på en kommunlista ger dock inte stort inflytande över diverse beslut som här påstås. Hur ledarskribenten kommit fram till att V har icke svensktalande ledamöter i socialnämnden framgår inte. För det andra om en journalist ringer upp o pratar arabiska är det inte jättekonstigt att be om att få göra hela intervjun på det språk man kan bäst? Det behöver inte ens betyda att man inte kan svenska helt ok ändå. Och även om man inte kan svenska bör man kunna engagera sig politiskt, genom att träffa andra som pratar svenska lär man sig bäst. Men man ska inte utrycka stöd för terror eller antisemitism oavsett vilket språk man talar.
Visa på X →#NewProfilePic


Riktiga hårdrockare röstar vänster och betalar sina egna partyn! Det har jag alltid sagt. Metallvänster-tröjan jag har på bilden till vänster säljs fortfarande har jag hört. Min skaffade jag redan 2011.




@henry_wedding Kvittar att han spelat lite hårdrock, tycker inte det han gjort i hårdrocksbandet är särskilt bra o eurodisco är inte min grej
Visa på X →@mr69an Aha ska prova! Men kalla mig inskränkt tycker inte han passerar som hårdrocksmusiker. Dom får bjuda Maiden!
Visa på X →@_XAENITH_ Han har spelat lite hårdrock men han är väl ändå främst en eurodisco-snubbe eller?
Visa på X →SD-trollen har högre tolerans mot sina medmänniskor än jag när dom öppet omfamnar E-Type som hårdrockare, pga han har också haft ett litet hårdrocksband. Min gräns går vid Eurodisco. Up the Irons!
Visa på X →@freddiebf Absolut det har min farmor också, skulle ändå inte bjuda dom på hårdrocks-fest. Gränsen går vid eurodisco
Visa på X →@wernersson_lars Varför inte? Alla hårdrockare måste ju hålla med
Visa på X →@Zacksophon Tyvärr gillar Maiden, Metallica och Sabbath, Dio, och tyvärr måste jag erkänna att manowar gjort en av världens bästa låtar dvs Heart of steel!
Visa på X →@mr69an 😂 Menar du Vikinga-baren i Gamla stan?Han har spelat eurodisco i decennier. Nästa gång får dom bjuda in riktiga hårdrockare som Maiden m.fl.
Visa på X →@whites_mot Tror på vad? Att jag gillar maiden? Får man inte göra det eller vad? Bara eurodisco som gäller?
Visa på X →@Vonheden Det hjälper inte med den bakgrunden när man pysslat med ”Eurodisco” i decennier. Annat hade det varit om Maiden varit bjudna. Up the Irons!
Visa på X →@chrax65 Jo men kalla mig intolerant har man hängett sig åt eorodisco kan man inte komma undan som ”hårdrockare” oavsett ungdomsår, annat hade det varit om Maiden bjudits in. up the Irons!
Visa på X →@ket_rua51419 Ja Rua Ket! Varje dag!
Visa på X →@chrax65 Inget för mig som gillar maiden mfl
Visa på X →@whites_mot Jag gillar maiden! Hade han bjudit dom hade det varit en helt annan sak
Visa på X →@_XAENITH_ Just vad jag menar
Visa på X →@robbanhaschberg Roligt att höra!
Visa på X →Som den hårdrockare jag är måste jag ju peka på elefanten i rummet, hur trodde Åkesson att han skulle kunna komma undan med E-Type på en hårdrockfest!?! Ämnet förtjänar en särskild debatt, minst!
Visa på X →Ingen har väl sagt att det är Sveriges problem, men Förmögenhetskoncentrationen varnar nationalekonomer från höger till vänster för, tex riskkapitalister på Wall street. Även ekonomer som finns i regeringens egna finanspolitiska råd menar att utvecklingen under senare tid inte är ett mått på hög produktivitet utan spekulation och passivt kapital, det är bl.a. därför vi ändå har en permanent hög arbetslöshet. 70-talet är långt borta från dagens politiska förslag, Sverige ligger under EU-genomsnittet i beskattning på kapital o sk egendomskatter. Så det är klart att man kan o bör göra något för en bättre fördelning o för ökad produktivitet.
Visa på X →