Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Hanna Gunnarsson

Vänsterpartiet

@gunnarssonhanna.bsky.social (Bluesky)@gunnarssonhanna (X)

1554

inlägg

Åhå. Partier gör utspel om (helt tagna ur luften) försvarspolitiska frågor mitt i pågående försvarsberedning. Vad tycker vi om det? Nej, tycker vi. Bara nej.

Visa på X

@NilssonPM Vet inte vart guilt by association leder oss? Sd och M är i sällskap som största partier i många kommuner. Och andra typer av kombinationer.

Visa på X

Fler fåglar som spanar från statyer idag. Statyer fyller alltså precis den funktion som de är byggda för: Erbjuda landningsplats för fåglar!

Visa på X

@gustave_gaudras @stakmaskin Tråkigt att du känner så. Det finns såklart väldigt många personer som inte ska sitta i underhållsprogram, från alla partier (behöver kanske inte påminna om senaste avhoppet) och sammanhang.

Visa på X

@stakmaskin Och gängkriminella ska såklart inte heller vara med i underhållningsprogram. Alla måste sluta vifta bort de stora problem som finns med Alina. Han är ett hot mot väldigt många.

Visa på X

@Erik_Flyback Det finns jättemånga som inte är lämpliga för underhållningsprogram. Kanske du, med tanke på hur du skriver här?

Visa på X

@Erik_Flyback Det är jättemånga som inte lämpar sig för underhållningsprogram i alla möjliga partier och organisationer, tex Alina, som nu är den som är aktuell.

Visa på X

@Erik_Flyback @stakmaskin Det finns många människor i vårt avlånga land som inte är lämpade att vara med i underhållningsprogram på SVT. Alina är defintivt en av dem.

Visa på X

Efter två bra förmiddagsmöten och två väldigt stressiga veckor får man belöna sig med efterrätt till fredagslunchen. (Tiramisu är för övrigt den enda efterrätten värt namnet).

Visa på X

Just nu debatterar ett enigt försvarsutskott propositionen om FLF Finland. Berglund (m) har blåvit slips och jag har blåvit kavaj. Följ direkt eller se i efterhand på riksdagens hemsida.

Visa på X

En något ovanlig kombination av flaggor: EU, Sverige och Turkiet, vars talman besöker riksdagen idag.

Visa på X

@ErikStrandqvis1 4500 svarande är långt över vad de flesta andra opinionsinstitut har. Men det enda resultatet som räknas är såklart på valdagen.

Visa på X

@Pansarvecket Jag talar inte alls om oppositionen utan tycker det är roligt att M har presskonferens om sina dåliga opinionssiffror. =)

Visa på X

@LarssonMarty Nej. Se partiledarens uttalande i länken jag skickade. (Tänker inte skriva något om vad som nyligen hänt i moderaternas stödparti)

Visa på X