@EmmaKaij @nff_landslag Oavsett så är den fantastisk!
Visa på X →1557
inlägg
Efter två bra förmiddagsmöten och två väldigt stressiga veckor får man belöna sig med efterrätt till fredagslunchen. (Tiramisu är för övrigt den enda efterrätten värt namnet).


@stakmaskin Känner du till Alinas bakgrund och arbetssätt?
Visa på X →Kämpa Stockholms tunnelbana! /mvh halvtidsstockholmare
Visa på X →Just nu debatterar ett enigt försvarsutskott propositionen om FLF Finland. Berglund (m) har blåvit slips och jag har blåvit kavaj. Följ direkt eller se i efterhand på riksdagens hemsida.




En något ovanlig kombination av flaggor: EU, Sverige och Turkiet, vars talman besöker riksdagen idag.


@ErikStrandqvis1 4500 svarande är långt över vad de flesta andra opinionsinstitut har. Men det enda resultatet som räknas är såklart på valdagen.
Visa på X →@Pansarvecket Jag talar inte alls om oppositionen utan tycker det är roligt att M har presskonferens om sina dåliga opinionssiffror. =)
Visa på X →@LarssonMarty Nej. Se partiledarens uttalande i länken jag skickade. (Tänker inte skriva något om vad som nyligen hänt i moderaternas stödparti)
Visa på X →@LarssonMarty https://www.sverigesradio.se/artikel/dadgostar-bryter-tystnaden-antisemitism-har-ingen-plats-i-partiet
Visa på X →Det finns en oerhörd humor i detta ändå.




Man uppskattar ju ändå utskottsmöten med endast formalia som tar tre minuter. Mer tid till läsning av beredningens texter, debatten om FLF Finland…
Visa på X →@RasmusJarlov @niklas_granholm Varsågod!
Visa på X →@VladimiLoj Och latin och esperanto, Löjrom.
Visa på X →@ENY66n Precis så. Gäller för alla branscher.
Visa på X →@Sanningen59 Absolut! Professionell engelska för EU-ministermöten ingår i kursplanen för årskurs 9.
Visa på X →Inget konstigt, språkutbildning finns även för riksdagsledamöter. https://www.tv4.se/artikel/tWVntjaPJ3VkuhTFavZEH/tog-naestan-100-timmars-skattebetalda-spraklektioner-i-engelska?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link
Visa på X →Älskade Lund! Igår var det karnevalssånger från olika karnevaler som var temat, såklart. Såhär fyra år minus en vecka till nästa karneval.


Jösses. 426 gripna efter en fotbollsmatch. https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kaos-i-frankrike-over-400-gripna-/
Visa på X →@chefselect69 Hur länge var jag vad?
Visa på X →@airam_ljuset Jag tror tyvärr att ett land behöver ett militärt försvar.
Visa på X →@airam_ljuset Systemet med värnplikt är det bästa sättet att bygga ett folkförankrat försvar. Men inga söner eller döttrar ska såklart dö, det finns inga direkta invasionshot mot Sverige.
Visa på X →@MadchenTekkno Hur menar du?
Visa på X →Passade på att prova det nya mindre kroppsskyddet. Nu var det ju tomt och utan extra skydd och därmed väldigt lätt, men det var överraskande bekvämt att bära. Det går framåt i utvecklingen!


@NomenNescio111 Tack för dina insatser! (Medaljerna är ÖBs, själv har jag bara studentikost skrammel).
Visa på X →