Åkessons samröre med människor i kriminella nätverk har ingen relevans, om det inte är relevant, menar SD-ledaren i en väldigt otydlig radioformulering.
Visa på X →412
inlägg
Åkesson förefaller ha ljugit friskt om sin okunnighet.

Orimligt att stora företag beter sig så här. Små och medelstora företag ska inte pressas att agera bank. När man så tydligt bryter mot uppförandekoden är det svårt att se alternativ till lagstiftning. Dags för regeringen att göra agera. https://www.di.se/nyheter/jatten-drar-ut-pa-betalningarna-underleverantorer-tvingas-agera-bank/
Visa på X →SD-regeringen bränner miljarder på till skattesänkningar för höginkomsttagare när barnfamiljerna har det tufft, sjukvården sparkar folk och byggandet är nedkört i källaren. Resultatet är högsta arbetslösheten på 10 år. Konkurserna slår rekord. Tillväxt i bottenträsket.
Visa på X →Regeringen borde innan beslut ha redovisat vad man fått för lösning från kommissionen för att gå med på tullar som slår mot svenska intressen och riskerar bredare en bredare handelskonflikt. https://sverigesradio.se/play/artikel/8775135
Visa på X →Det finns en bättre väg för Sverige. Investera i sjukvård och välfärd, jobb och tillväxt, i att bryta nyrekrytering till gängen och stötta vanliga familjers ekonomi. Ett alternativ till SD och regeringen som prioriterar höginkomsttagare, på lånade pengar. https://www.expressen.se/debatt/var-budget-ar-for-vanligt--folk--inte-den-rika-eliten/
Visa på X →Den dystra utvecklingen med fler konkurser fortsätter. Fler jobb påverkas. Arbetslösheten är dessutom rekordhög. Men statsministern verkar i alla fall nöjd, med sig själv.

Jimmie Åkesson har svårt att hålla isär alla budgetförslag han och regeringen genomför och som gynnar höginkomsttagare. Minst av allt gillar han att prata om den riktade mångmiljardsatsningen han gör på sig själv och andra med riktigt höga inkomster. Medan vården sparkar folk.
Visa på X →När Ebba Busch skriver brev till tyska regeringen och hänvisar till att Northvolt har dialog med Riksgälden så är det alltså felaktigt. Anmärkningsvärt att vice statsministern för fram felaktiga uppgifter på det sättet. https://www.dn.se/ekonomi/riksgaldschefen-lanen-till-northvolt-ar-inte-aktuella/
Visa på X →Inte bara Gunnar Strömmer. Även Kullgren öppnade för olagliga donationer. Båda blev belönade med statsrådsposter av sina partiledare.
Visa på X →Pausa och gör en bättre och bredare analys. Höjda elpriser är inte vad Sverige behöver. https://www.di.se/live/s-krav-pausa-modell-som-gor-elpriset-dyrare/
Visa på X →Närmare en kvarts miljard har SD på några år slussat från pengar för lokalt demokratiarbete till central trollfabrik mm.
Visa på X →Ebba Busch skyller skamlöst ifrån sig. Hon är ansvarig för försämringen för havsbaserad vindkraft. Om regeringen som ägare till Vattenfall saknar förtroende för styrelsen och ledning ska det hanteras av ansvarig minister och - skötas professionellt. https://www.dn.se/ekonomi/ebba-busch-om-vattenfall-de-har-inte-koll-pa-sina-grejer/
Visa på X →Experten om Kinberg Batra: ”Ren och skär korruption” Expert om Kristerssons skattesänkning till moderaternas största donator: ”beställningsjobb”. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Vo4JE/experten-om-kinberg-batra-ren-och-skar-korruption
Visa på X →Så frågan blir väl nu hur Kristersson ska få detta att gå ihop?




Moderat beställningsjobb åt rik donator. Skolkapitalismens ”grand old man” smsar när statsministern ”varit duktig”.
Visa på X →En märklig hållning från näringsutskottets ordförande. Det slås rekord i konkurser i landet och här verkar Andersson närmast längta efter en riktigt stor ytterligare. Det handlar alltså om människors jobb, om mycket pengar och en viktig värdekedja. https://omni.se/a/PpP7b7
Visa på X →@FrankSrens43997 @strandhall Jo. Mindre pengar från staten nästa år. Men du får väl glädja dig åt att landets höginkomsttagare betalar lägre skatt.
Visa på X →Sjukvårdskrisen fortsätter. Underskott på närmare en miljard och mindre pengar från SD-regeringen nästa år. Men Åkesson och andra höginkomsttagare får iaf en rejäl skattesänkning.


Regeringen måste nu verkligen säkerställa att de som blir av med jobbet och Skellefteå kommunen, får stöd i ett tufft läge. Erfarenheter av detta finns dessvärre från tidigare. Aktiva myndigheter kan göra stor skillnad.
Visa på X →När SD-Åkesson och sänker skatten för folk med 100 papp eller mer i månaden motiveras det med att det ska ”löna sig bättre att anstränga sig”. Som att lastbilschaufförer, undersköterskor, snickare eller alla andra som jobbar med lägre löner ANSTRÄNGER sig för lite?
Visa på X →Patetiskt och ryggradslöst. Jomshof borde avsättas - inte ursäktas.
Visa på X →Åkesson och SDs riksdagsledamöter ger sig och andra höginkomsttagare en rejäl skattesänkning - men skickar en nota till äldre och sjuka med dyrare medicin. Det är också en sorts fördelningspolitik.
Visa på X →Regeringens prioriteringar som de beskrivs av statsministern.


I budgeten sänker SD-regeringen skatten för landets verkliga höginkomsttagare - på lånade pengar. Sverige blir svagare med större klyftor och en välfärd som försämras när Åkesson och Kristersson istället väljer att gynna dem som redan har det bäst ställt. Ett rejält SD-svek -igen
Visa på X →