Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Fredrik Olovsson

Socialdemokraterna

@fredrikolovsson (X)

412

inlägg

Åkessons samröre med människor i kriminella nätverk har ingen relevans, om det inte är relevant, menar SD-ledaren i en väldigt otydlig radioformulering.

Visa på X

SD-regeringen bränner miljarder på till skattesänkningar för höginkomsttagare när barnfamiljerna har det tufft, sjukvården sparkar folk och byggandet är nedkört i källaren. Resultatet är högsta arbetslösheten på 10 år. Konkurserna slår rekord. Tillväxt i bottenträsket.

Visa på X

Den dystra utvecklingen med fler konkurser fortsätter. Fler jobb påverkas. Arbetslösheten är dessutom rekordhög. Men statsministern verkar i alla fall nöjd, med sig själv.

Visa på X

Jimmie Åkesson har svårt att hålla isär alla budgetförslag han och regeringen genomför och som gynnar höginkomsttagare. Minst av allt gillar han att prata om den riktade mångmiljardsatsningen han gör på sig själv och andra med riktigt höga inkomster. Medan vården sparkar folk.

Visa på X

Inte bara Gunnar Strömmer. Även Kullgren öppnade för olagliga donationer. Båda blev belönade med statsrådsposter av sina partiledare.

Visa på X

Närmare en kvarts miljard har SD på några år slussat från pengar för lokalt demokratiarbete till central trollfabrik mm.

Visa på X

Moderat beställningsjobb åt rik donator. Skolkapitalismens ”grand old man” smsar när statsministern ”varit duktig”.

Visa på X

En märklig hållning från näringsutskottets ordförande. Det slås rekord i konkurser i landet och här verkar Andersson närmast längta efter en riktigt stor ytterligare. Det handlar alltså om människors jobb, om mycket pengar och en viktig värdekedja. https://omni.se/a/PpP7b7

Visa på X

@FrankSrens43997 @strandhall Jo. Mindre pengar från staten nästa år. Men du får väl glädja dig åt att landets höginkomsttagare betalar lägre skatt.

Visa på X

Sjukvårdskrisen fortsätter. Underskott på närmare en miljard och mindre pengar från SD-regeringen nästa år. Men Åkesson och andra höginkomsttagare får iaf en rejäl skattesänkning.

Visa på X

Regeringen måste nu verkligen säkerställa att de som blir av med jobbet och Skellefteå kommunen, får stöd i ett tufft läge. Erfarenheter av detta finns dessvärre från tidigare. Aktiva myndigheter kan göra stor skillnad.

Visa på X

När SD-Åkesson och sänker skatten för folk med 100 papp eller mer i månaden motiveras det med att det ska ”löna sig bättre att anstränga sig”. Som att lastbilschaufförer, undersköterskor, snickare eller alla andra som jobbar med lägre löner ANSTRÄNGER sig för lite?

Visa på X

Åkesson och SDs riksdagsledamöter ger sig och andra höginkomsttagare en rejäl skattesänkning - men skickar en nota till äldre och sjuka med dyrare medicin. Det är också en sorts fördelningspolitik.

Visa på X

I budgeten sänker SD-regeringen skatten för landets verkliga höginkomsttagare - på lånade pengar. Sverige blir svagare med större klyftor och en välfärd som försämras när Åkesson och Kristersson istället väljer att gynna dem som redan har det bäst ställt. Ett rejält SD-svek -igen

Visa på X