Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Fredrik Olovsson

Socialdemokraterna

@fredrikolovsson (X)

412

inlägg

Den ekonomiska tillväxten i bottenligan och utsläppen ökar. Borde inte Sverige bli lite mer som Sverige snart, högre tillväxt och mindre utsläpp?

Visa på X

Allt är allas fel förutom Ebba Busch. Vi socialdemokrater vill se en energipolitik som är långsiktigt och samhällsekonomiskt vettig som inkluderar kärnkraft och alla andra energislag. Sverige behöver mer billig el nu. https://omni.se/a/3MXpzL

Visa på X

Regeringskansliet försöker fördumma debatten genom att sätta en felaktig bild. S har konsekvent sagt att modellen ska pausas. Vi har brett stöd för det. Tweeten är ej fel.

Visa på X

För några veckor sedan trodde Ebba Busch på lägre priser i vinter. Trots att hon inte bidragit med mer elproduktion och låtit en prisdrivande modell introduceras på marknaden var det beskedet i oktober. Efter dagens elsmäll är hon tillbaka på ruta ett. Ansvarslös.

Visa på X

Moderater och Sverigedemokrater verkar mycket engagerade i att göra det dyrare för svenska folket.

Visa på X

För andra gången i höst ställer Ebba Busch in en debatt med S-ledamöter om havsbaserad vindkraft, bara minuter innan den ska starta. Södra Sveriges elförsörjning borde vara högre prioriterat.

Visa på X

Regeringens energipolitiska röra är oerhört bekymmersam, dyr och kostar jobb och tillväxt. Idag ska Ebba Busch statssekreterare bl.a. förklara för Näringsutskottet hur man ser på införandet av nya handelsmodellen som ökar elpriserna i Sverige. Finns någon plan att backa?

Visa på X

Bygga elnät och sänka kostnaderna för folk är liksom syftet med pengarna hos Svenska Kraftnät. Byggs kabel till exvis Kriegers flak kommer skåningarna att få lägre elpriser. Jan Eriksson och hans part håller alltså medvetet upp elpriset.

Visa på X

Kringresande barnsoldater och ett samhälle med ”arbetsförmedling” för mord kan aldrig tillåtas vara ”det nya normala”. Att bryta nyrekryteringen och komma åt maffiatopparna måste ha högsta prio. https://omni.se/a/lwrwO3

Visa på X

SD-regeringen släpper kontroll över ytterligare ett viktigt område. Istället för att sälja ut Bilprovningen borde regeringen ge bolaget ett samhällsuppdrag. En så central service, som utgår från samhälleliga krav på säkerhet och utgör myndighetsuppgift bör inte privatiseras

Visa på X

När Ebba Busch inviger Hitachis nya fabrik idag hade man önskat att beskedet till bolaget hade varit fler investeringar i den havsvindkraft som direkt ligger bakom många order till företaget. Med regeringens besked får de istället stryka i orderboken. En mörk ironi.

Visa på X