Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Stort tack till alla som var med idag! Måndagsrörelsen kör på som vanligt, varje måndag kl 12 på Norrmalmstorg.

Visa på X

Då är europakvalet igång. En särskild övning med domare som blåser för allt, UEFA ger böter för allt och belgare som lägger sig ner för allt. Lite som Allsvenskan men tre gånger sämre. Men man kan få pengar.

Visa på X

Det är ingen lätt uppgift men betydligt mycket mer kan göras än vad som görs nu.

Visa på X

På samma sätt som EU och väst tvingas sysselsätta oss med skuggflottan i Östersjön så måste sekundära sanktioner skärpas och efterlevas mot de företag och stater som förser Ryssland med komponenter till deras krigsmateriel.

Visa på X

Ryssland har inte kapacitet att producera den här sortens vapen utan komponenter från andra länder; det kan vara kinesiskt, amerikanskt eller från annat land. De kommer in i Ryssland från exempelvis Kina, Turkiet eller Iran.

Visa på X

🧵 De ryska drönaranfallen mot Ukraina har ökat kraftigt senaste månaderna. Man strösslar hundratals varje natt över Kyiv, Kharkiv och andra städer. En orsak till detta går att finna inuti de massproducerade drönarna - komponenter från väst.

Visa på X

Detta är den så kallade Palestinarörelsen. Den samlar alla som hatar liberalism, alla som hatar västvärlden, folk som hyllar Brödraskapet, Ryssland och Iran. Frågan är bara hur länge svenska myndigheter och media ska se mellan fingrarna på detta.

Visa på X

har jag inte kunnat vistas i delar av min egen stadsdel (Vasastan, Sthlm) på grund av demonstrationer, hotfull, rasistisk och aggressiv stämning. Min mejl och Messenger är full av extrema inlägg och senaste året måste jag gå in personalingångar på riksdagen.

Visa på X

I Uppsala att man genomfört attack mot mig på grund av att jag var ”sionist”. Efter detta fick jag skydd av ansvarig myndighet, tack och lov. Men kontinuerligt sedan dess har den så kallade Palestinarörelsen gång på gång visat att den har noll och intet med demokrati att göra. Senaste åren…

Visa på X

Det var val till EU-parlamentet och jag stod i Folkpartiets valstuga i Uppsala. Plötsligt sprang tre maskerade personer och slängde ägg mot oss. Jag klarade mig. En valarbetare träffades, men han hade suttit i Gulag så han var van. Efteråt skickades pressmeddelande från syndikalister…

Visa på X

Därefter talade jag 2004 på ett möte på Nalen i Sthlm för en insamling till en judisk-arabisk kibbutz i Israel. 80 personer greps utanför som kravallat mot polisen för att stoppa mötet. Min farmor o mormor, båda över 80 år, fick eskort av polishästar från platsen. Nästa gång var 2009:

Visa på X

.. palestiniers situation i grannländerna, aldrig någon diskussion om hur arabiska regimer behandlat dem. Och framför allt våld. Mitt första möte med den så kallade palestinarörelsen var i april 2001. Jag arrangerade ett möte på Norrmalmstorg mot ”antisemitism och islamofobi”. Jag var 23 år gammal. Mötet stormades av maskerade ”Palestinaaktivister” och bla blev en Förintelseöverlevare misshandlad med påk.

Visa på X

🧵Under mina 31 år som politiskt aktiv har jag aldrig sett en Palestinarörelse som engagerat sig för palestinierna. Det har rakt igenom varit en kampanj mot Israel. Noll engagemang för palestinier, deras historia och identitet. Enbart en kamp mot det judiska. Aldrig ett ord om…

Visa på X

För två år sedan hade DN en stor intervju med Carinne som flyttat från Umeå på grund av judehatet i stan. Jag förstår henne.

Visa på X

Noterar att Johan Croneman, Dagens Nyheters egen Putinömkare, som varje vecka rasar mot valfritt inslag i TV-tablåerna, själv har obefintlig tröskel för att rasa när politiker (i detta fall Simona Mohamsson och Magdalena Andersson) har synpunkter på saker som rör radio och tv. Börjar bli tröttsamt.

Visa på X

@KristerThelin @CarlMelin @JensOdlander @StiftelsenExpo Jag har väldigt dålig koll på hur det är idag, det är över 20 år sedan jag var engagerad på Expo. Men då hade man inget samarbete. Stieg Larsson var i debatter mot AFA om deras metoder. Men en del andra har såklart intresse att sätta en motsatt bild.

Visa på X

I slutet av 1980-talet, när jag var 11 år åkte jag på hockey-utbyte till Moskva. En i vårt lag, Hammarby P77, var svensk-ryss och hans mamma styrde upp ett utbyte med ett lag i Moskva. Det var en del av ryska perestrojkan när landet skulle öppnas upp. En följd av detta var att några av oss i Hammarby P77 och i det ryska laget tog oss in i nybyggda Globen och mötte den sovjetiska spelarbussen inför Hockey-VM 1989. Jag har därför ett gäng coola prylar med autografer från sovjetiska superfemman. Jag vill nu auktionera ut dem och låta alla intäkter gå till Ukraina. Jag vet dock inte hur detta ska gå till rent praktiskt och jag vet inte heller vad det kan tänkas vara för värde på sakerna. Tar tacksamt emot tips om nån vet hur man genomför en auktion. Sakerna: Inramat foto på superfemman med autografer. CCCP-Mössa med Krutovs autograf (och Gudrun Schymans 😂 från valrörelsen 1998). Vimplar för Krutov, Fetisov och Makarov, och Andrei Khomytov.

Visa på X

Palestinarörelsen i Sverige har börjat vifta med iranska regimens flagga. Man gör verkligen precis allt för att stöta vanligt folk ifrån sig,

Visa på X

Bra att S säljer sitt lotteri. Är ju något udda att partiet haft som affärsmetod att driva tusentals tanter till kronofogden med hjälp av gängkriminella. Noterar dock att partiet känner stort vemod över det hela - inte att man lurat gamla och dementa, utan snarare att man inte kan fortsätta göra det.

Visa på X

Igår släpptes partiledaren Siarhei Tsikhanouski från fängelset i Belarus. Siarhei fängslades av diktaturen 2020 för att inte kunna ställa upp i valet. Istället kandiderade hans fru Sviatlana Tsikhanouskaya i hans ställe. Diktator Lukasjenka fuskade som vanligt (han har riggat sex val i rad). Nu får de äntligen ses igen, i exilen i Vilnius. Här en bild jag tog på mig, Sviatlana och utrikesminister Malmer-Stenergard förra veckan när Sviatlana talade på Måndagsrörelsen i Stockholm. Fantastiskt att också svensk-belarusiska politiska fången Halina Karsnjanskaja släpptes i samma veva. ❤️🤍❤️

Visa på X