Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Detta är ju rent vansinne. Kirk blir mördad på ett möte med studenter och Wallström vevar mot KD och SD. Herregud. Ska vi börja relativisera Palme och Lindh också? Den vägen är farlig. Don’t go there.

Visa på X

Jag förespråkar en migrationspolitik som i grund och botten innebär: - stram/restriktiv asylpolitik under överskådlig tid givet de problem vi har i Sverige. - generösa regelverk för akademisk talang och högproduktiv arbetskraft utifrån. - Krav på språk, lagligt leverne, styrkt identitet och arbete för medborgarskap. - Fler återtagandeavtal med tredjeländer. - Möjlighet för vuxna att ta hit gamla föräldrar under förutsättning att man betalar allt själv. - Inga partipolitiskt utsedda nämndemän i migrationsdomstolarna. - en väldigt restriktiv hållning till sur place, alltså att asylskäl uppkommer i mottagarlandet (t ex konvertering). Ungefär så, i grova drag. Jag skulle säga att det ligger i stort i linje med Tidö även om jag räknar upp några saker som inte finns med där.

Visa på X

🇱🇹 En vän i Vilnius skickade denna bild. Litauerna har genomlidit det sovjetiska helvetet, de förstår exakt vad Ukraina går igenom, och det vet vad som väntar oss alla i Europa om inte den ryska terrorn stoppas.

Visa på X

@NickAlinia Bra att de avslöjar nazister, både nu som då. Har du problem med att man granskar nazism befarar jag att problemet finns mer hos dig än hos dem.

Visa på X

Jag slutade alltså på Expo för 23 år sedan. Var du ens född då? Expos arbete för att granska högerextremism sedan 1990-talet är en välgärning för svensk demokrati. Man har avslöjat en massa skit i högerdiket genom åren och även bidragit till att SD agerat mot extremister och blivit ett mindre extremt parti.

Visa på X

@HALLONSA @A_Sokolnicki @Erik_Helmerson Nej, det var kultursidan. Men ledarsidan gjorde det lite mer subtilt häromdagen genom att försöka koppla mig till israeliska högerextremister genom länkar. Vilket är bisarrt såklart eftersom jag stödjer dem som vill få bort högerextremisterna från israeliska regeringen.

Visa på X

Jag skrev om detta beteende tidigare. Det ledde till att Sveriges största tidning Dagens Nyheter hånade mig och karaktärsmördade mig på en helsida. En efter en slöt debattörer, aktivister och ädla goda människor upp och förklarade att något sådant såklart inte sker.

Visa på X

Fick idag en författarinbjudan att tala om min bok Naftasyndikat i Dorotea kommun i Västerbotten. Pitchen var suverän: ”Vi räknar med att det kommer 20-22 personer. Glöm inte att det motsvarar ett fullsatt Globen i Stockholms stad om vi utgår från befolkningsunderlaget”. Klart man tackar ja!

Visa på X

@arunjadeva Nej det är man inte. Och särskriv inte nationaldagen. Den 6 juni och vår nation hör ihop.

Visa på X

@Snuggles_78 Trötta svenskar långt till höger. Dessutom är min upplevelse att det ordnas mer och mer aktiviteter 6 juni. Det är inte som i Norge, men firandet växer här år för år. Det var bra att man gjorde 6 juni till helgdag.

Visa på X

@JensOdlander Jag är övertygad om att Owe värnar oss alla. Vad jag inte förstår är hans aversion mot mig. Det enda jag gjort är att kritisera antisemitism och hat i demonstrationer.

Visa på X

@owenil Owe, att jag är emot antisemitism i manifestationer i Sverige betyder alltså INTE att jag är antidemokrat.

Visa på X

@owenil Inte alls. Jag har fördelat min politiska tid i stort sett helt mellan utbildningsutskottet och Ukraina de senaste åren. Det jag har skrivit om Israel/Gaza har tyvärr varit alldeles för lite.

Visa på X

@owenil Det var ju du som började med att tagga in mig i detta.Jag har kritiserat judehat i Sverige och får då dig efter mig. Det är ju minst sagt lite udda.

Visa på X

@owenil Nej, du kallar mig ”knäpphöger” för att jag kritiserar personer som hyllar Hamas, Hizbollah, dödandet av druser och hyllar Iran i demonstrationer i Sverige. Jag har inte talat om konflikten. Jag beskriver vad som sker här. Vad är ditt problem?

Visa på X