Jaha, då är de igång igen. Utförsäljningar av viktiga verksamheter för svenska folket. Så dålig politik. Så sorgligt.

201
inlägg
Jaha, då är de igång igen. Utförsäljningar av viktiga verksamheter för svenska folket. Så dålig politik. Så sorgligt.

Tandläkare drog ut tänder - trots att det inte behövdes. Och någon tjänar stora pengar på detta - på skattebetalarnas bekostnad. Patienter drabbas. Vi vet att många privata utförare ökar risken för felaktigheter. Vi vet att välfärdsbrottsligheten nu växer. Vi vet att IVO främst inleder tillsyn utifrån signaler om missförhållanden och riskerar därför att upptäcka brister först när de har fått allvarliga konsekvenser. Imorgon har jag debatt med sjukvårdsministern om detta.

Det ljusnar inte för alla, herr Åkesson. Visste du att matpriserna fortsätter öka. Att allt fler fortsatt behöver söka hjälp för att kunna köpa mat. Därför så fruktansvärt orimligt med riktad skattesänkning till de rikaste och sänkta stöd till de som har det tuffast.

@bladpersilja00 @strandhall Där är den ja!
Visa på X →Finansminister Svantesson före valet: ”Jag kan ta över och sänka elskatten om inte Mikael Damberg gör det”. Nu:


Tesla-strejken har pågått ett år. För i Sverige ska svenska villkor och avtal gälla, även för Tesla! Vi socialdemokrater står självklart alltid upp för schyssta villkor och svenska kollektivavtal till alla som arbetar! Stöd IF Metall i konflikten mot Tesla!


Många protesterar med rätta. Nu i november kommer utredningen med förslag om införande av angiverilagen. Den SD-styrda regeringen måste börja lyssna på vad personalen i vård, skola och socialtjänst säger och respektera deras kompetens och yrkesstolthet. Stoppa angiverilagen!


Sverige minst jämlikt i Norden. Den politik som nu förs innebär att klyftorna fortsätter att öka. Ökad ojämlikhet skadar oss, vår tillit, vår demokrati och vår ekonomiska tillväxt. Åkesson verkar så nöjd. Jag skäms.


Statsministerns uteblivna svar om Åkessons gängkoppling är ytterligare ett exempel. Och SD:s trollfabriker. Två år med den den här SD-styrda statsministern imponerar inte precis. Vi behöver en ny regering, en ny statsminister som vill och vågar agera. 🌹
Visa på X →Ökande varsel och stigande arbetslöshet. Samtidigt saknas personal inom många områden. Arbetsmarknadsutbildningarna minskar med SD-regeringen, trots att vi vet att det är mer effektivt än skattesänkningar. Galet och illa för svensk ekonomi. #svpol #s2026 https://omni.se/a/1MRwne
Visa på X →Två år sedan Tidöavtalets slöts. Vad har hänt? - en tillväxt i EU;s bottenliga - sjukvårdskris - högsta arbetslösheten på tio år - gängvåldet har krupit ner i åldrarna - klimatmålen nås inte Svenska folket förtjänar en regering som tar tag i detta. #svpolitik #svpol #s2026
Visa på X →Statsminister Kristersson svarar inte på många frågor. Vad hände med löftet att ingen skulle sägas upp i sjukvården? Det ljusnar inte för alla - många har det lika tufft ekonomiskt som tidigare men stöden tas ändå bort? Vad händer med svensk tillväxt i EU:s bottenliga? #svpol
Visa på X →Vi ska fortsätta att skärpa lagar och stärka rättsväsendet, men vi måste också stoppa nyrekryteringen och gå på gängtopparna. Inför en Rico-lag! Utskottsinitiativ av S kommande vecka. #svpol


SD-regeringens tillväxtpolitik - inget vidare. Tyvärr för alla oss i Sverige. #svpol #s2026 #S2026
Visa på X →Tillväxt i EU:s bottenliga. Högsta arbetslösheten på tio år. Sjukvårdskris. Högsta barnfattigdomen i Norden. Sverige behöver en annan regering! 🌹 #svpol #s2026 #S2026
Visa på X →Helt orimligt att de rikaste får enorma skattesänkningar samtidigt som de som har det tuffast får mindre. Sjuka människor betalar nu mer i skatt än alla andra och barnfamiljer som har det tuffast får mindre stöd. Vi S hade gjort annorlunda!
Visa på X →Finns det kopplingar till kriminella gäng i regeringskansliet? Kristersson måste ge svar på fullt rimliga frågor ikväll i partiledardebatten. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/varningsklockorna-maste-ringa-hos-kristersson/
Visa på X →Alla avsnitt av Riksdagspodden finns där poddar finns, tex här: https://open.spotify.com/episode/2xqcrQEH5GqC0tL3Rm9fnq?si=8JuAtVDqQa6prt7G-Mz2_Q&t=942
Visa på X →Karin Sundin, riksdagsledamot (S), Örebro län. Vi pratar om de viktiga funkisfrågorna som Karin har ansvar för S i Socialutskottet. Vad händer med politiken för personer som lever med funktionsnedsättningar? Länk i bio och i kommentarsfältet!


Riksdagspodden gästas av Mathias Tegnér och Mattias Vepsä, riksdagsledamöter från Stockholm. Vi pratar om EU-valet - hur det gick och vad det kan innebära för framtiden. Riksdagspodden finns där poddar finns. God lyssning!


https://open.spotify.com/episode/34KtQvux3L2giq9biKU4xj?si=UAafzLg4SWajKLtsCQ2OMw
Visa på X →@IngemarNilsson_ Ja, eller hur. Sorgligt.
Visa på X →Fusk, penningtvätt, sprängmedel som läckt. Arbetslivskriminaliteten är stor och får allvarliga konsekvenser. I många fall är det svårt utkräva ansvar när många underleverantörer är inblandade. Det är dags - se över och begränsa antalet underleverantörer. https://sverigesradio.se/play/artikel/8625760
Visa på X →Om man ger otillräckligt med resurser till kommunerna (som ansvarar för skolan) i sina budgetar och sen lägger tillbaka lite - hur kan rubriken i all media bli att man ger en halv miljard extra? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMvge9/halv-miljard-extra-till-skolan-i-ar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Jennie Nilsson (S), bostadspolitisk talesperson, gästar Riksdagspodden. God lyssning! https://open.spotify.com/episode/7wKWjELwAUVKTWBl2hM8p1?si=mRyqfpY0TMyuRtEo3ih9kQ
Visa på X →