Moderaterna står utan kompass. Opinionssiffrorna faller, ledarskapet vacklar – och beroendet av SD blir allt tydligare. Ingen vet längre vem som är högerregeringens verkliga statsministerkandidat. M-stämman är slut. Hoppas de i alla fall hade roligt på festen. #svpol #moderaterna
Visa på X →201
inlägg
Dubbelt så många lever idag i fattigdom jämfört med år 2021. Sverige är nu nummer sex på listan över länder med högst förmögenhetsojämlikhet. #svpol #s2026 #fattigdomsrapporten

S vill se vinstförbud i förskolan. Det är nu upp till bevis för Tidöpartierna. Det är hög tid att stoppa vinstjakten och sätta barnens rätt till en bra förskola först. #svpol #S2026 https://omni.se/s-vill-se-vinstforbud-i-forskolan-harresande/a/eM326K
Visa på X →@damien715 @jimmieakesson Ska jag alltså tolka ditt inlägg som att Stegruds tweet är ok?
Visa på X →Hallå @jimmieakesson? Vad har du att säga om det här? Varför är du så tyst nu? #svpol

@SwedishPM Det är bedrövligt att en statsminister inte agerar mot uppenbar rasism på ”sin sida”. Skäms.
Visa på X →Vinstjakten måste stoppas! Barnens förskola viktigare än att ägare ska kunna sko sig på barnens bekostnad. #svpol #s2026

SD föddes ur den rasistiska organisationen BSS och grundades av nazister. Det slår deras egen vitbok fast. Inte ens Åkesson kan ha missat detta, oavsett vad han säger nu.
Visa på X →@moderatkarlsson Jag tycker faktiskt det här inlägget var lite pinsamt. Man kan nästan tro att det är ett dåligt försök att avleda från ämnet - att sekretessbelagda handlingar slarvats bort.
Visa på X →80 miljarder i reformutrymme kan väl inte tolkas annat än som ett desperat försök att hantera tre års misslyckanden?

En statsminister som sällan syns, mest verkar sur när han väl svarar – och som missköter både utrikespolitiken och ekonomin. Sverige förtjänar bättre ledarskap.

Var nyfiken att höra statsministern kommentera läget i världen- eftersom det ju annars är ganska tyst därifrån. Slog på Agenda. Det blev anfall eller duckanden. Och inte mycket svar. Jag blev faktiskt besviken. Inte särskilt förtroendeingivande att verka så arg.
Visa på X →Vart tog liberalerna i Liberalerna vägen? L fick en ny partiledare som tydligen gick med för att bekämpa SD:s åsikter. Nu det här. Finns det någon röd linje kvar längre? #svpol #s2026


Ny tillväxtprognos idag. Det ser mörkt ut för Sverige. Regeringen borde agera för att få igång tillväxten, få fler i jobb och underlätta för alla de som kämpar med höga matpriser. https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/jQG80q/s-regeringen-borde-hoja-barnbidraget?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Vilken är regeringens politik för Mellanöstern? Vice statsministern Ebba Busch (KD) går emot sitt eget regeringsbeslut. Busch förklarar det med att ”Israel gör världen en tjänst”. När barn är de som lider mest i Gaza idag - det är så djupt stötande. Statsminister Kristerssons (M) osynliga och otydliga ledarskap blir allt mer uppenbart. Utrikesministern måste förklara sig! Statsministern borde ta ansvar och visa ledarskap!

Fel igen - fel prognoser och fel politik för att få igång tillväxten och fler i jobb. Den SD-styrda regeringens politik är uppenbarligen dålig för Sverige och vår ekonomi. #svpol #svpolitik

Palmecentret blir av med halva sin finansiering, efter beslut från Sida. En civilsamhällesorganisation som gör stor nytta för demokratin och genomför livsviktiga insatser med stort kunnande. Tidigare godkända av Sida med 26 medlemsorganisationer, däribland Socialdemokraterna. Är det det som är problemet? Biståndsminister Dousa sa i höstas att Palmecentret skulle stoppas. Samtidigt godkänns nu Sverigedemokraterna organisationen Hepatica för första gången av Sida, trots att de inte ansetts hålla måttet för att få stöd tidigare. Är det såhär vi ska ha det nu? #svpol

Fortsatt väldigt hög arbetslöshet. Och SD-styrda regeringen är så oroande passiv. Mindre yrkesutbildningar än när de tog över, inga verkningsfulla insatser för att vända tillväxten eller öka bostadsbyggandet. #s2026 #svpol

Jimmie Åkesson har deltagit vid 1 omröstning i riksdagen sedan i höstas. Alltså 97 % frånvaro. Icke godkänt, tycker jag. #svpol #s2026
Visa på X →SD-regeringens så kallade arbetslinje har i verkligheten blivit en bidragslinje. #svpol #s2026
Visa på X →Sveriges röst för folkrätt och mänskliga rättigheter har tystnat. Regeringens passivitet mot Israels krigsbrott i Gaza och bojkott av UNWRA är skamlig. Människor lider, barn dör för att förnödenheter stoppas. För att tätbefolkade områden, sjukhus och räddningstjänst attackeras. Det måste få ett slut. Sveriges regering måste agera!

Det är tydligt - vi behöver en ny regering, en ny riktning. 🌹 Tillväxt i botten, rekordhög arbetslöshet och varsel, många som har det ekonomiskt riktigt tufft, en välfärd som urholkas. Så ser det ut i Sverige 2,5 år in på SD-styrda regeringens mandatperiod. Inte konstigt om människor vill se en annan politik. #s2026

@AnnicaOlsson8 Kom in i matchen! Du använder gamla argument som inte stämmer. Kolla in vår vårbudget. De 540 miljonerna finns där.
Visa på X →”Ska man tvingas välja mellan mat eller mediciner i ett välfärdsland som Sverige?” frågade en kvinna. Hon var ledsen och upprörd över försämringen av högkostnadsskyddet. ”SD-regeringen verkar inte vilja se verkligheten.” Idag röstade SD, M, KD och L ja till högre kostnader för medicin. Vi röstade nej. #högkostnadsskyddet #svpol
Visa på X →Landerholmsaffären och nu en ny nationell säkerhetsrådgivare som lämnar efter bara 12 timmar. Och dessutom flera ministrars aktie-affärer. Fler än jag som tycker att statsministerns ledarskap behöver bli lite bättre?

