Upprepning är bra. Har sagt minst 1000 ggr att det vore bra att gå med i Euron för Sveriges konkurrenskraft och tillväxt i många samtal under senaste åren. Tack till Jacob Wallenberg som också påminner flera ggr. Kom igen nu M och S! Dags att ansluta er? https://omni.se/wallenberg-oroar-mig-att-vi-har-en-dopad-vaxelkurs/a/25dRER
Visa på X →400
inlägg
@erikssonskultur Vi har presenterat en färdplan för införande 2029. Men beslut måste fattas nu.
Visa på X →Tips till @Centerpartiet Istället för att göra utspel om att slänga ut Liberalerna ur gruppen och annonsera om vad Bengt och Birgitta röstar, är det mer konstruktivt att berätta om er politik och vilja i EU. Vi behöver mer liberala krafter för ett starkare Europa. Inte mindre.
Visa på X →Fler och fler inser att det är klokt att byta kronan mot Euron. ”nu finns det mycket starkare evidens för att ett medlemskap i euron faktiskt leder till ökad handel, ökade investeringar och ökad tillväxt” - Sven-Olof Daunfeldt https://www.di.se/nyheter/toppekonomen-byter-sida-inom-tio-ar-har-vi-euron/
Visa på X →@SMohamsson Så glad jag blir av att höra det!!! 💫💪
Visa på X →En gemensam valuta hade gynnat välfärden och värdet på våra pengar. Ja, tack till det. 💶 Nooshi behöver analysera vad värdeminskningen av kronan har orsakat i Sverige…
Visa på X →Välkommet att S nu vill ha en diskussion om Euron. En grundlig diskussion får man om man utreder frågan som Liberalerna har föreslagit. https://omni.se/andersson-euron-vard-en-grundlig-diskussion/a/dRlG0w
Visa på X →Vi går före. Frågan är inte om utan när övriga partier ansluter sig till vår linje 💶
Visa på X →När jag var i Ukraina var en av de tydliga signalerna att man behöver långsiktigt stöd för att vinna kriget. Så bra att vi nu kan presentera ett långsiktigt stöd till Ukraina. Vi ska stödja Ukraina i deras kamp för frihet och demokrati tills de vunnit kriget
Visa på X →Långsiktigt stöd till Ukraina på minst 75 miljarder! För att ytterligare förstärka Sveriges stöd till Ukraina och säkerställa en långsiktighet kommer vi nu skapa en treårig ram för det militära stödet till Ukraina på sammanlagt 75 miljarder för 2024-2026, 25 miljarder per år.

”– Jag tycker att det är nonchalant mot svenska folket att ducka i frågan.” Precis som Karin säger. Svenska folket förtjänar att veta vart M och S står i Euro frågan https://www.dn.se/sverige/karin-karlsbro-l-ingen-anledning-att-ha-presstraffar-med-sd/
Visa på X →@Joh17_3 @GulanAvci Hej. L är inte mer höger i den ekonomiska politiken. Vi värnar ett starkt skyddsnät. Vi driver på för högre assistansersättning mm. Samtidigt vill vi att det ska löna sig att arbeta. Finns ingen poäng med skadliga skatter som saktar ner tillväxten
Visa på X →Finns bara ett alternativ för ett starkare Europa! Imorgon börjar förtidsröstningen.

Har man ingen egen bra EU politik kan man tydligen ge sig på sina Liberala kollegor. Tack till Karin för tydligheten.
Visa på X →https://www.dn.se/ekonomi/stefan-ingves-sveriges-eu-medlemskap-blev-olyckligt-fran-borjan/
Visa på X →”Det är inte kul att stå utanför och käka jordnötter” - Stefan Ingves Det är dags att Sverige tar stegen som behövs för att ansluta oss till Euron. Liberalerna har presenterat en färdplan för detta så vi kan ansluta oss till Euron. Se länk till artikel i kommentarerna

Detta borde vara en självklarhet. Utgår från att alla partier kommer ställa sig bakom Liberalernas förslag. https://www.svd.se/a/MnRVKo/efter-sd-avslojandet-ls-forslag-infor-krismote?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@AnteHrabe Det är vår skyldighet som politiska partier att vara tydliga med vilka budskap som kommer från oss
Visa på X →Jag utgår från att SD väljare är vettiga personer som tycker att samhällsutvecklingen behöver ändras. Samtidigt som det demokratiska samtalet är viktigt och att det är rimligt att man vet vem som är avsändare till politiska budskap. (Inkl satir) https://www.hn.se/d423f4ec-386a-48c6-9903-6516bce40c23
Visa på X →Dags att Jimmie Åkesson tar ansvar för sina handlingar och slutar skylla ifrån sig. Att använda AI för att skapa röster, smutskasta andra och använda anonyma konton ska inget parti i Sveriges riksdag hålla på med. https://www.svd.se/a/1MnxQW/pehrson-om-sd-s-trollfabrik-oacceptabelt
Visa på X →Klokt. @moderaterna, lyssna på Bildt 👇
Visa på X →När ska övriga partier våga ta diskussionen om Euron och Sveriges valuta? Inse att inflationen mm har påverkats också av att vi har en liten och volatil valuta. Dags för att utreda för Euron i Sverige. Kom igen nu @socialdemokrat och @moderaterna. Det är dags!

Hemkommen efter en mycket speciell resa. Så otroligt imponerad över deras mod och beslutsamhet.
Visa på X →Äntligen! Så välbehövligt att förbättra dagens regelverk. För både företag, statliga myndigheter, kommuner och regioner. https://omni.se/regeringen-vill-se-enklare-miljostillstand/a/qPnq8o
Visa på X →