@nilsson_elin_ Bra! Kossorna ska självklart ha sitt bete. Vi vet väl alla hur glada de blir när det är kosläpp på våren
Visa på X →400
inlägg
En klen tröst att Sveriges ekonomi backar mindre än befarat. BNP föll 0,3% jämfört med föregående kvartal. Nu är det dags att få fart på tillväxten igen. @GoteborgsPosten https://www.gp.se/ekonomi/svensk-ekonomi-backar.ba8f54b2-fdb3-5db9-b0c2-3c093c8a81c0
Visa på X →Brytpunkten för statlig inkomstskatt räknas upp - som det ska vara. Liberalerna är regeringens tillväxtparti. Nu behöver vi få fart på Sveriges tillväxt igen. En viktig del i det är vårt skattetryck, det ska löna sig att utbilda sig och arbeta.
Visa på X →En gyllene lösning som minskar utsläppen utan att pressa hushållen. Den nya reduktionsplikten innebär att vi genomför en effektiv och rättvis omställning. Nu har vi förutsättningar att klara vårt klimatmål gentemot EU. Det är en viktig budgetvinst för L och en seger för klimatet.
Visa på X →Är så trött på politiker som bara skapar splittring och populism genom den typen av retorik. Vem har tolkningsföreträde till vilka som tillhör det ”vanliga folket”? Kan vi inte bara sluta att klumpa ihop människor och tro att alla tycker, tänker och vill samma sak?
Visa på X →Mikael Damberg pratar om ”vanligt” folk på gårdagens presskonferens. Undrar vilka detta är och vilka är ”ovanliga”. Skrev en debattartikel om detta i somras. Hade varit kul att få svar…. https://www.gp.se/debatt/hoginkomsttagare-ska-ocksa-raknas-till-vanligt-folk.2b0ccff1-9622-4c31-adc2-5b4c2f281151
Visa på X →Goda nyheter för Sverige om budgetutrymme idag. Det är dags att få fart på Sverige igen. Tillväxten behöver komma igång genom bra politiska reformer här och nu och för framtiden. För det är såklart skola och utbildning en hörnsten. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-tidopartiernas-hetaste-budgetfragor
Visa på X →⬇️ Lägsta nivån på kronan mot Euron i år. Kronan har tappat 5% senaste månaden. Beror bla på en orolig omvärld. Ger högre priser för oss Svenskar både utomlands och här hemma som kan leda till högre inflation. Dags att utreda för att kunna införa Euron 2029 enligt L:s plan
Visa på X →”Det är ingen liberal som är förvånad, däremot glada över att i delbetänkande som produktivitetskommissionen presenterade var det tydligt att den viktigaste faktorn för tillväxt är ett bra utbildningssystem.” Det är viktigt för välfärden och för klimatet. https://www.hallandsposten.se/a1cc9642-36fc-47f3-b394-bb197c36eb5c
Visa på X →Läs om Gulans viktiga arbete som regeringens samordnare mot utanförskap. https://www.dn.se/ekonomi/tio-fragor-till-gulan-avci-grovt-kriminella-maste-bort-fran-gatan/
Visa på X →Kunde inte sagt det bättre själv. Sitt inte och sura S, säg vad ni vill göra. ”Den sittande regeringen, med Liberalernapå utbildningsdepartementet, har satt plattan i mattan för att komma tillrätta med problemen i skolan.” https://www.expressen.se/ledare/linnea-lindquist/erkann-att-liberalerna-gor-ratt-saker-magda/
Visa på X →Kom ihåg vilka som är skolpartiet i Sverige. Nu rullar vi ut reform efter reform för skolan. Det är Liberalernas skolpolitik som nu blir verklighet. https://omni.se/a/EyaPz2
Visa på X →Bra att M nu börjar inse att en utredning måste tillsättas. Blir det redan i höst? Ju förr desto bättre. @moderaterna https://omni.se/a/xm4onl
Visa på X →Självklart ska kossorna gå beta!
Visa på X →Stolt liberal när SVT väljer frågor att diskutera rakt från Liberalernas toppfrågor. 🔹Stödet till Ukraina 🔹 Klimatet 🔹 Brottslighet/EU polis 🔹 Euro 🔹 Reglera tech jättarna för att minska skärmberoende. Det är helt enkelt vi som har lösningar på de stora samhällsproblemen
Visa på X →Hur får vi fler unga att vilja engagera sig för samhällsfrågor och göra sin röst hörd? Läs denna för kloka reflektioner. Vi har alla ett ansvar för det samhälle vi har och får. https://www.dn.se/sverige/han-gar-mot-strommen-och-rostar-i-eu-valet-demokrati-ar-ingen-sjalvklarhet/
Visa på X →En viktig artikel om varför det är viktigt att hålla sig i mitten i detta valet. Tack till @SMohamsson och @MalmstromEU Två personer jag har stort förtroende för 🇪🇺💫 https://www.gp.se/politik/liberalerna-kritiserar-jonas-sjosteds-kinamodell-vill-ha-mer-kapitalism-och-frihandel.74d13082-8397-443c-988e-64b6eafa2d7e
Visa på X →Första steget mot att ansluta oss till Euron är att utreda. 💶🇪🇺 https://www.di.se/debatt/lat-stefan-ingves-utreda-inforandet-av-euro/
Visa på X →Dags att @Centerpartiet slutar luras. Vi kan göra vissa saker i Sverige och vissa saker på Eu nivå. På vilket sätt är detta en bluff? Bra att du är tydlig Daniel.
Visa på X →Att rädda fisken för framtida generationer, miljön, havet. Det är stort. ⭐️
Visa på X →Liberalernas färdplan för Euron innebär ett valuta byte tidigast 2029. Det är inte nu. Men vi har inte tid att vänta längre på att starta arbetet. Men bra att @moderaterna nu iaf börjar lyssna på oss. https://omni.se/a/wg8ElL
Visa på X →@KarinKarlsbro talar i klartext gällande Europas klimatpolitik! Vi kan balansera klimat och miljö. Vi ser med klarsynthet att det behövs kärnkraft till energimixen för att kunna gå till noll utsläpp. 👏
Visa på X →@keithnorman54 Nej då. Men en av många.
Visa på X →Investeringar på 34 miljarder i Sverige pga vår fossilfria energimix. Vi har vetat hur viktig den är hela tiden. Därför städar vi nu upp flera års vanskötsel av vår fossilfria el som ger konkurrenskraft, tillväxt och ett fossilfritt Sverige.
Visa på X →Viktig satsning på Sverige! Nu krävs även politiska satsningar som tex patentbox och förverkligande av förbättringar av FoU avdraget som vi har lyft. Politiken ska vara möjliggörare för Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. @dagensnyheter https://www.dn.se/ekonomi/microsoft-satsar-34-miljarder-kronor-pa-ai-i-sverige/
Visa på X →