Skolan är näst viktigaste frågan enligt svenska folket. 16% av dem tycker att L har bäst skolpolitik. Skolan ska tillbaka till grunderna.


400
inlägg
Skolan är näst viktigaste frågan enligt svenska folket. 16% av dem tycker att L har bäst skolpolitik. Skolan ska tillbaka till grunderna.


Dags för Socialdemokraterna att släppa de ideologiska skygglapparna och inse att kärnkraften behövs för svensk industri tillväxt och för att eliminera utsläppen. @liberalerna https://www.aftonbladet.se/debatt/a/2B20Er/l-ministrar-s-maste-sluta-vela-om-karnkraften
Visa på X →Man har sålt in ett koncept som inte höll och var vilseledande i vad som gällde. Välskötta banker är helt avgörande. Du ska veta att pengarna finns där när man behöver och inte luras att tro ngt annat än det som gäller. https://www.dn.se/ekonomi/sa-svek-den-goda-banken-sina-kunder/
Visa på X →@AnnaMariaCB @jsjostedt @liberalerna @RPourmokhtari @LiberalaKvinnor @LUFswe Bra jobbat! Klart och tydligt.
Visa på X →@brottsutredare Vilket bra val! 👍 Varmt välkommen
Visa på X →Centerpartiet är svaret skyldiga. Vill ni höja reduktionsplikten till 60% som planen var innan, hur ska vi kunna ställa Om med tillväxt utan kärnkraft? Ni vet också att vi satsar ytterligare ca 4 miljarder i klimatåtgärder i budgeten. Är det ingenting?
Visa på X →Tydligt i aktiellt att Liberalerna och @RPourmokhtari nu har en tydlig färdplan mot nettonoll utsläpp 2045. @DanielHellden och MP har inga svar. Därför kontrar de med ett misstroende. Tomt skrammel som tyvärr Centerpartiet och @rickardnordin nappat på. https://www.svtplay.se/video/KVAQdvd/aktuellt/ikvall-21-00
Visa på X →För första gången finns nu en plan för nettonollutsläpp till 2045. 70 konkreta åtgärder presenteras i klimathandlingsplanen och samtidigt säkrar vi dessutom ekonomisk tillväxt. En mycket bra dag för Sverige https://www.di.se/debatt/var-plan-for-nettonollutslapp/
Visa på X →Varenda unge ska kunna klara skolan
Visa på X →Är helt enig med Jimmy Åkesson om att 1979 när han föddes var Sverige riktigt bra. På hans födelsedag var Ola Ullsten statsminister för en helt Liberal regering 🤩. För övrigt är jag övertygad om att den bästa tiden ligger framför oss. @dagensnyheter https://podcasts.apple.com/se/podcast/%C3%A4lskade-politik/id1684677783?i=1000639166466
Visa på X →Stolt över det arbete @RPourmokhtari gör, en mycket skicklig minister. Bara trams från @Aftonbladet Viktigt att komma ihåg att även ministrar är människor
Visa på X →@mikaeldamberg Kan vi inte unna oss att komma upp ur sandlådan och diskutera viktiga reformer för Sverige framåt? Att kalla regeringen SD-regeringen som ni konsekvent gör eller nu denna ”fakta”. För visst är din ekonomiska analysförmåga bättre än såhär? f.d. finansminster och allt.
Visa på X →Incitament för att skapa sin egen ekonomiska frihet. Idag remitteras Liberalernas förslag att de första 300 000kr på ISK ska vara skattebefriade. För att fler ska våga starta företag, kunna skaffa sin egen bostad eller lämna en destruktiv relation. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15LVel/tidopartierna-skatten-pa-isk-kommer-sankas
Visa på X →Inflationen fortsätter att sjunka. Mycket bra att åtgärder som är gjorda ger effekt. Inflationsbekämpningen ska i mål. Nu är nästa fokus att få igång tillväxten igen. Sverige är i en tillväxtkris. https://www.di.se/nyheter/hon-ska-flytta-fram-l-i-finanspolitiken-flit-maste-lona-sig/
Visa på X →För att kunna sätta in rätt insatser behöver man fakta.
Visa på X →Du får helt enkelt mer frihet med en buffert! Jag jobbar vidare för att Liberalernas reform om skattefritt upp till 300 Tkr på ISK ska bli verklighet.
Visa på X →Att sänka kraven är fel väg att gå. Fler och starkare åtgärder behövs. Det handlar om fler speciallärare, mindre undervisningsgrupper och mer fokus på matte och svenska. Regeringen utreder ny yrkesutbildning för fler vägar in i arbetslivet. https://sverigesradio.se/artikel/c-slopa-behorighetskraven-for-yrkesutbildningar
Visa på X →Yes! ⭐️
Visa på X →Vilken ⭐️ hon är!
Visa på X →Tack @RPourmokhtari! Vilken skillnad du gör! Otroliga framsteg! Romina gör skillnad! Ett historiskt avtal på klimattoppmötet COP 28 i Dubai har godkänts. Det är första gången som länder uppmanas ställa om från fossila bränslen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPAKzW/klimatavtalet-godkant
Visa på X →sedan år 1990 har minskat våra utsläpp med 37 procent samtidigt som vår tillväxt har ökat med 92 procent under samma period. Men man är inget föredöme om inte andra tar efter. Läs hela Rominas text här: https://www.expressen.se/debatt/oppositionen-har-fel-vi-ar-ett-foredome-har/?fbclid=PAAaZjoirhs76ZYhB18Uwu5jGb2-RXeZ_4cE07cjpwm0_2wsG-CA28bWxJgW4_aem_AbZZJkuz1r0ki3tdbgi0vBY3KCBJ1lfIdz0qzXvLKAEXvfs25F6xSExo6MQGD1Q7NeQ
Visa på X →@BenjaminDousa @foretagarna Hej. Intressanta förslag. Kan bara hålla med om att tillväxten borde vara högst på agendan. Som tidigare företagare driver jag detta tillsammans med flera förslag för att möjliggöra för företag i vårt samarbete. Ses gärna för att prata mer om dessa viktiga frågor.
Visa på X →Liberalerna drev på för fler platser på yrkesutbildningar. Varför? Jo, 👉Fördubblat antal platser på 10 år 👉Matchar behoven på arbetsmarknaden 👉Över 90% får jobb får jobb efter examen! Med L kombineras utbildning med arbetslinjen för bäst resultat! https://www.dn.se/ekonomi/kortare-studietid-och-goda-jobbutsikter-fler-svenskar-valjer-yrkesutbildningar/
Visa på X →Enligt PISA rapporten säger Svenska elever att de är mer störda av mobilen i skolan än elever i andra länder. Nu tar vi steg för att äntligen göra skoldagen mobilfri https://sverigesradio.se/artikel/skolministern-mobilerna-kan-vara-en-orsak-till-att-resultaten-forsamrats
Visa på X →@ChristinaCkl Tvärt om. Nu påverkas vi mycket utan att sitta med vid bordet. Så nu har vi ingen kontroll på stora delar. Vi vill att det ska bli tvärt om.
Visa på X →