Synd att Svantesson inte ser att det vore bra för Sverige att gå med i Euron. Bra att hon välkomnar Eurodebatten. 💶 https://omni.se/a/0QPbVG
Visa på X →400
inlägg
Tydligt att det går att göra skillnad med tydliga viljeriktningar och agerande för att möjliggöra. 👍
Visa på X →Välkommet och viktigt besked för Varberg, Halland och Sverige. Ser fram emot att vi nu får fler reaktorer på Ringhals där kunskap och infrastruktur finns tillsammans med ett brett folkligt stöd. @hallandsnyheter @Hallandsposten https://omni.se/a/abg8j2
Visa på X →Dags att Sverige sätter sig vid vuxenbordet som Ingves säger och ansluter oss till Euron och får inflytande över ECB. Vi är inte fristående som en liten öppen ekonomi. Vi behöver följa efter ECB och Fed och nu har vi ingen påverkan. https://www.svd.se/a/pQ33OX/ingves-svenskarna-har-valt-att-gynna-sig-sjalva
Visa på X →Tobias Baudin sätter ribban för begåvning. ”De två olika bollarna bör man kunna hålla isär om man är något så när normalbegåvad.” De gör ju intervjuer så ofta så ibland blir det otydligt fortsätter han. Förstå vad S menar men inte säger = normalbegåvad https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPWg06/baudin-backar-magdalena-andersson-efter-intervjun-om-jonsson
Visa på X →EU är världens bästa klimatorganisation. SD:s fantasier kommer leda till lägre tillväxt och mer utsläpp. Det går att ställa om hela vägen till noll utsläpp genom tillväxt och teknikutveckling https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-vill-riva-upp-eus-klimatsamarbete
Visa på X →Liberalerna samlar en majoritet för den största reformen av A-kassan på 40 år! 🔹Inkomstbaserad med högre tak och snabbare avtrappning 🔹 betydligt enklare för företagen då uppgifter från Skatteverket använda istället för krångliga blanketter. https://omni.se/tidopartierna-vill-sanka-a-kassan-efter-100-dagar/a/kE2awQ
Visa på X →@GulanAvci @LoloStjernquist Herregud. Måste ju gå att skilja på. Förintelsen får aldrig glömmas bort
Visa på X →Vi har mycket att vinna på mer samarbete. 🇪🇺
Visa på X →Samtliga EU-länder har kommit överens om att skicka stödpaketet på 50 miljarder euro till Ukraina. 🇺🇦 Oerhört viktigt besked.
Visa på X →Svenska nyheter hade endel poänger i senaste avsnittet. 🤷♀️😅
Visa på X →Tidningen NU i ny skrud. Ett månads magasin och en digital plattform. http://www.tidningen.nu Du kommer även bjudas på ett nyhetsbrev regelbundet. Passa på att bli prenumerant om du inte redan är det. Ett bra sätt att stödja den liberala samhällsdebatten. Se länk i kommentarerna.


Fast nu blev det väl fel i tanken? Det handlar inte om att unga ska belåna sig mer. Det handlar om att man ska kunna låna med säkerhet och lägre ränta. Blancolån ska inte subventioneras av staten. Detta tillsammans med ISK reformen förbättrar för unga https://www.aftonbladet.se/ledare/a/q10Bpg/hojt-bolanetak-ar-en-dalig-ide-men-en-billig-genvag-for-bostadsministern
Visa på X →Vi får aldrig glömma
Visa på X →Åtgärder för att motverka överskuldsättningen. Ta bort ränteavdraget för blanco lån tillsammans med kommande reform om 300Tkr skattefritt på ISK. Bra reformer för en bra start i livet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GMkbX4/regeringen-ranteavdrag-ska-inte-galla-for-blancolan
Visa på X →@RobertHannah85 Tack för idén 👍
Visa på X →Om den som hade svårt att knäcka läskoden tidigt fick intensiv extra träning och stöd av en speciallärare tills läsförmågan satt, skulle enligt kognitionsforskaren Agneta Gulz ca 98% kunna bli fullt läskunniga, betydligt fler än i dag. https://www.svd.se/a/69bV6Q/larandet-far-inte-anpassas-bort
Visa på X →Att ha flera tankar i huvudet samtidigt behövs för att lösa allvarliga samhällsproblem. Extremism i alla former är farligt. Vi måste hitta ett sätt att lösa samhällsproblem utan att skapa polarisering och döma alla med tex en tro. Det kravet borde man kunna ha på oss folkvalda.
Visa på X →Balansmål för Sverige framåt. Det tror jag är viktigt för att samtidigt kunna göra viktiga investeringar för tillväxt. Överskottsmålet har gynnat oss väl. Nu har vi många miljarder att lägga på välfärd och investeringar istället för räntekostnader. https://www.svtplay.se/video/eorEXaM/agenda/igar-21-15
Visa på X →Strategiskt misstag… https://sverigesradio.se/artikel/kritik-inom-c-strategiskt-misstag-att-forsoka-falla-pourmokhtari
Visa på X →”C och MP gjorde riksdagen till lekstuga” @ToveLifvendahl https://www.svd.se/a/MoK13E/c-och-mp-gjorde-riksdagen-till-lekstuga
Visa på X →Klok analys av en centerpartist. ”Idag gjorde mitt parti sig till åtlöje” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kE7R0X/c-politiker-i-dag-gjorde-mitt-partisig-till-atloje
Visa på X →För första gången har vi en regering som har en plan för att eliminera utsläppen i Sverige till nettonoll till 2045. Inte minska dem, eliminera dem. Svaret från oppositionen (C, MP och V) är att rikta misstroende mot @RPourmokhtari som nu avhandlas i kammaren. 🤷♀️
Visa på X →Tack vare Liberalerna finns nu för allra första gången en plan för att klara Sveriges klimatmål och nå hela vägen till nettonollutsläpp 2045. Klimathandlingsplanen innehåller ca 70 konkreta åtgärder, samtliga kommer antingen att genomföras eller påbörjas under denna mandatperiod.
Visa på X →Den här misstroendeförklaringen är politiskt spel och symbolpolitik, precis som Per Bolund konstaterat. 17 av 18 ledamöter i MP har skrivit på misstroendeförklaringen…. Politiskt spel från C, V och MP-1 istället för fokus på den viktiga frågan.
Visa på X →