Förra riksbankschefen Stefan Ingves tycker att Sverige på sikt ska gå över till euron. Det säger han till Sveriges Radio P3 Vem håller med? 🙋♀️ https://omni.se/a/veRP64
Visa på X →400
inlägg
8 december 1989 beslutades att skolan skulle kommunaliseras med Socialdemokraternas Göran Persson som motor. En gång i tiden fick de flesta barn en bra start tack vare skolan, den var kompensatorisk och fokuserade på kunskap. Skolan ska bli bra igen. Tema världens bäst.
Visa på X →Ändå fascinerande att @DanielHellden är så säker när han har fel om energisystemet. Dessutom låter det på honom som att regeringen säger nej till all vindkraft och ja till kärnkraft. Vi vet att vi behöver ALL energi vi kan bygga. Ja till all fossilfri el! https://www.svtplay.se/video/KPBrEB4/30-minuter/daniel-hellden
Visa på X →@alicemedce @DSuhonen Intressanta diskussioner och perspektiv 👍
Visa på X →Skolan har ett kompensatoriskt uppdrag. Svensk skola har historiskt varit bra på det, men så är det uppenbarligen inte längre. Det gör ont i mig att varenda unge inte får rätt livschanser som jag själv fick i skolan. Det ska inte spela ngn roll vart man kommer ifrån.
Visa på X →Att kunna lita på att färdmedlet håller tiden och att kunna jobba under tiden. Två viktiga delar för att människor ska vilja och kunna lämna bilen.
Visa på X →Det lönar sig för dåligt att plugga i Sverige – inom många viktiga yrken är utbildning en ren förlustaffär på grund av höga skatter och räntor. Därför vill vi införa en möjlighet för CSN-låntagare att pausa återbetalningarna under fem år. https://www.expressen.se/debatt/infor-en-paus-fran-att--betala-csn-rakningar/
Visa på X →Det är mycket bra att Centerpartiet vaknat och nu också tycker att skolan är att av de viktigaste verktyg vi har för att ge alla barn livschanser, skapa tillväxt och välfärd. 👍👏
Visa på X →Liberalerna och Vänsterpartiet har mycket mycket olika syn på hur vi finansierar välfärden. Att det viktiga är skatteintäkterna, inte skattenivåerna. Men där tycker vi tydligen olika.
Visa på X →- Låt oss säga att den här arbetsgivaren drar sig ur Sverige. Hur attraktivt blir det för andra globala företag att etablera sig här. Om vi inte välkomnar internationella företag kan det drabba tillväxten och i förlängningen vår välfärd, Camilla Mårtensen https://www.gp.se/politik/sd-och-kd-oppnar-for-politisk-inblandning-i-teslakonflikten.2871bac2-9cd9-4e67-82d9-52d1a1c50c30
Visa på X →Tillväxten i Sverige ska öka igen. För att företagen ska kunna sätta sig i förarsätet till den gröna omställningen behöver staten ta sitt ansvar och möjliggöra genom kloka investeringar för Sveriges framtid https://sverigesradio.se/artikel/liberalerna-vill-skrota-overskottsmalet
Visa på X →Idag fattade vi beslut om statens budget. Liberalernas bidrag är satsningar på skola, utbildning, klimatsatsningar mm. Vårt fokus har varit tillväxt genom innovation, rätt kompetens till företagen och den gröna omställningen. Vi bygger en grön kunskapsnation

På samtal idag om varför kapitalet är så ojämställt. Skillnaderna börjar tidigt. Föräldrar sparar olika till döttrar och söner! Mindre i snitt till döttrar och lägre risk = lägre avkastning på sikt. Blev chockad över att faktan ser ut så. Inte kan det vara medvetet?
Visa på X →Det är faktiskt inte svårare än så. Religion och skola hör inte ihop.
Visa på X →Liberalernas förslag om att göra de första 300 000 på ISK skattefritt är på gång. Det ska bli mer lönsamt att spara och ta ansvar för sin ekonomi. Detta är en prioriterad fråga oss, inte minst med anledning av hög inflation och räntor.
Visa på X →Mitt Sverige har nolltolerans mot extremism och öppenhet och religionsfrihet för alla att kunna uttrycka sin tro. Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt
Visa på X →@DanielHellden säger att näringslivet inte vill ha ny kärnkraft. Svenskt näringsliv säger att han har helt fel. 🤷♀️ (Tips till MP, börja prata med näringslivet innan ni gör er till talespersoner för dem) https://omni.se/a/XbmJob
Visa på X →Tydligt av Malin Danielsson vad vi alla har för ansvar att mota antisemitism
Visa på X →Att vara nära och bjuda in till samtal och öppna möten är fin och bra demokratisk aktivitet. Så tråkigt att det blev som Elisabeth beskriver.
Visa på X →Prostitution är inte längre med som bristande vandel. ”Vi tar inte sikte på att man ska utvisa personer som är utsatta, utan då handlar det snarare om personer som utsätter utsatta människor.” https://omni.se/prostitution-inte-langre-med-som-exempel-pa-brister/a/JQd3rR
Visa på X →Mycket anmärkningsvärt besked från MP:s nya språkrör Samtidigt som Hellden är helt säker på att det aldrig kommer bli ngn ny kärnkraft i Sverige har S anslutit sig till vår linje om att slopa taket på antal reaktorer. 🤔 https://omni.se/a/jl5mxe
Visa på X →Massor av ny politik att väva in i vårt arbete. 👍 Stort tack för förtroendet att få ingå i Liberalernas partistyrelse.
Visa på X →Rubriken borde vara ”Därför borde alla gilla Liberalerna” visst finns det utrymme för ett parti att resonera, som ser att myntet har två sidor, som står för långsiktig tillväxt, strävsamhet och solidaritet. I Sverige & i världen? Bilda dig, bidra, bry dig. Mitt Liberalerna 💙
Visa på X →Jobbat hårt med att kulturfastigheter i hela landet ska bevaras. Utredning och möten för att förstå situationen ✅ 2015 års regering ökade antal fastigheter till SFV & drog ner anslaget ❌ Mer pengar för underhåll i budgeten ✅ Motion till landsmötet ✅ https://www.hn.se/nyheter/varberg/cecilia-r%C3%B6nn-l-p%C3%A5-v%C3%A4g-att-f%C3%A5-geh%C3%B6r-om-f%C3%A4stningen-1.115338607?li=1
Visa på X →L är regeringens tillväxtparti. Vi har prioriterat satsningar i budgeten som skapar tillväxt. Vi kommer fortsätta lägga förslag för utbildning, energiförsörjning och klimatsatsningar. Vi ska bli en grön innovativ kunskapsnation med Euro som valuta. https://www.di.se/nyheter/hon-ska-flytta-fram-l-i-finanspolitiken-flit-maste-lona-sig/
Visa på X →