Bra initiativ! Utsläppen från textilindustrin står för mer än luft- och sjötransporterna tillsammans. Läste att i snitt använder vi våra plagg 7 ggr! Här finns mycket att göra https://www.di.se/debatt/eu-maste-ta-fram-nya-globala-regler-for-textilexport-till-utvecklingslander/
Visa på X →400
inlägg
För det första: Tillåt mig småle…. – Det är dags att välja sida. Regeringsmakten får inte vara viktigare än det politiska innehållet, säger Fritzon. För det andra: L har fått med alla på målet. Vi har konkret politik och en plan för ren energi. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/s-toppen-klimatministern-sitter-i-knat-pa-akesson/
Visa på X →Stödet för Euron fortsätter öka. På bara ett år har stödet ökat från 16% till 30%. Än så länge bara Liberalerna som vill byta valuta. En viktig information till EU valet den 9 juni. https://omni.se/a/RGPwy8
Visa på X →🤷♀️Om MP får regera ska reduktionsplikten tillbaka enligt gammal plan. Men inte bensinpriset. Istället blir det vägskatt beroende på vart du kör. För detta behövs övervakning av alla bilar hela tiden. Hoppas de hade otur när de tänkte och tänker om… https://omni.se/a/KnQad5
Visa på X →Inflationen fortsätter ner. Bra och viktigt att det vi gjort ger effekt. Nu är det dags att ta nya steg för ökad tillväxt https://www.di.se/live/lagre-inflationstakt-an-vantat-i-februari/
Visa på X →Det är @RPourmokhtari som återställer våtmarker genom stora och långsiktiga satsningar. Ett av många konkreta satsningar för att fasa ut utsläppen helt till 2045. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/151LqW/klimatminister-romina-pourmokhtari-om-klimatdebatten-forvanande
Visa på X →Läs Mats tråd om varför Liberalerna driver frågan om skärmar 👇
Visa på X →Vi tar ansvar och löser samhällsproblemen med skolan, klimatet och förebyggande insatser för att unga inte ska hamna i gängen. Vi får ordning på Sverige. Läs @GulanAvci briljanta svar på @TobiasBaudin https://www.expressen.se/debatt/vi-loser-samhallsproblem-socialdemokraterna-gnaller/
Visa på X →Äntligen! För att trygga frihet och säkerhet.
Visa på X →Underskatta inte Liberalerna ”Om Liberalerna lyckas kommer de ha uträttat mer på skolans område än de rödgröna på åtta år.” Det tänker vi definitivt lyckas med! https://www.expressen.se/ledare/underskatta-inte-killen-vid-grillen/
Visa på X →Kolla in den här tråden! Förklarar varför barnlås är viktigt
Visa på X →Lyssna på Karin Karlsbro i dagens lördagsintervju! Vi behöver ett starkt EU som försvagar Putin och tar ansvar för att vi ska eliminera utsläppen. @KarinKarlsbro https://podcasts.apple.com/se/podcast/ekots-l%C3%B6rdagsintervju/id302534427?i=1000647739591
Visa på X →Anmärkningsvärt att Tobias Baudin försvarar att man inte ska betala skatt på en verksamhet som har ett överskott på 42 miljoner! Inte samma sak som en handbolls- eller pensionärsförening. Exakt det jag ville i denna debattartikeln för snart 1 är sen. https://www.di.se/debatt/debatt-socialdemokraterna-stora-hycklare-nar-de-vill-subventionera-sina-egna-och-andras-lotterier/
Visa på X →”För många politiker har alltför länge ignorerat systemfelen och varit obenägna att ta itu med utmaningarna kring friskolornas drivkrafter. Det är slut med det nu. Steg för steg ska Liberalerna få svensk skola att återgå till grunderna.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dwxO2B/l-ministrar-academedia-blundar-for-osunda-drivkrafter
Visa på X →Vilken ⭐️ du är @SMohamsson
Visa på X →@matsperspektiv @nylanderjens Så bra att du träffade honom. Jag hade velat vara med. Ett så viktigt ämne!
Visa på X →@JunoBlom utsedd till barnombudsman. Rätt person på rätt plats. Kan inte tänka mig en bättre person för det jobbet. För varenda unge. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll8n8x/juno-blom-l-blir-ny-barnombudsman
Visa på X →Som maskiningenjör kan jag bara hålla med. En rolig och intressant utbildning som öppnar en stor arbetsmarknad. En viktig fråga att prata om och prioritera som Mats och Paulina gör i artikeln.
Visa på X →Äntligen Nato. Nu blir vi en del av försvarsalliansen. Sen 1999 har Liberalerna drivit denna fråga. Nästa steg är Euron. Tillsammans är vi starkare, tryggare och friare. https://www.dn.se/arkiv/politik/ja-till-nato-direkt-folkpartiets-landsmote-forst-i-riksdagen-med-att-fororda-medlemskap/
Visa på X →Idag gör vi det vi kan. Insamling av förnödenheter och pengar till Ukraina på torget i Varberg.

Nu remitteras ett lagförslag för att ge Ukrainare bättre villkor genom att de ska kunna folkbokföras. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GM4RPl/tidopartierna-nu-far-ukrainarna-i-sverige-battre-villkor
Visa på X →Äntligen! Liberalerna gör skillnad. För att möta högpresterande elever som behöver utmanas mer i undervisningen vill nu regeringen att det ska bli lättare att få läsa i snabbare takt och på en högre nivå inom ramen för sin vanliga grundskoleutbildning. https://sverigesradio.se/artikel/ministern-hogpresterande-elever-ska-utmanas-mer
Visa på X →Att göra det tydligt och synligt hur stor arbetsgivarens totala kostnad är på lönespecen ska nu utredas för Sveriges myndigheter. Hoppas detta blir en förebild för fler att ta efter som inte redan visar detta. Ett initiativ som Liberalerna drivit länge https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/02/utredning-om-hur-socialavgifter-pa-lonespecifikationer-kan-bli-mer-transparenta/
Visa på X →Största paketet till Ukraina hittills. Mkt viktigt och välkommet. Utrustning och vapen för ett värde på 7,1 miljarder. Hittills har Sverige bidragit med vapen och utrustning för 22 miljarder. 🇺🇦🇸🇪
Visa på X →”Eurodebatten måste utgå från möjligheten till politiskt inflytande, tryggheten av att vara innanför snarare än utanför. Ungefär som med Natoanslutningen” Bra sagt av @TobiasWikstrom https://www.di.se/ledare/euron-handlar-om-politiskt-inflytande/
Visa på X →