@karljonathan Hahaha 😂 äschdå!
Visa på X →209
inlägg
Ställer idag en fråga till ansvarig nämndordförande om den kö till äldreboenden. Kommer få svarat att ca 100 Västeråsare väntar...#021pol
Visa på X →Jag och Marcus skriver i VLT Debatt: Äldrekö trots tomma platser - Debatt - http://www.vlt.se http://vlt.se/asikt/debatt/1.3178859-debatt-aldreko-trots-tomma-platser #021pol
Visa på X →Kompetensutv behövs. Kan vända m nya lärare som också är uppvuxna m tekniken. #utbpol Nytt bakslag för svenska skolan http://www.expressen.se/nyheter/nytt-bakslag-for-svenska-skolan/
Visa på X →Just varit på första workshop om digital plattform i förskolan. Nästa: leka sig till läsning m hjälp av plattan. #norsamby2015
Visa på X →S-styret försöker väl göra som vanligt. Ta åt sig äran för andras förslag. Tråkig inställning. Bra förslag bör bifallas. #021pol
Visa på X →S-styret i kommunen lovar kuddar till de som påverkas hårdast av nya internhyressystem men med vilka pengar? Nämnden hade -30milj? #021pol
Visa på X →@gustafgothberg du vet vad som är rätt i vargfrågan eller hur? ;)
Visa på X →"Ingen ung utan jobb". Så gör man det dubbelt så dyrt att anställa just unga. Märkligt. #Almedalen #svpol
Visa på X →@amandaagestav nja, det är tyvärr sant. Ni säljer ju redan av saker för att klara varje månad. Som i Lyxfällan.
Visa på X →Kanske borde anmäla den S-styret till Lyxfällan? De jämför med att låna till eget boende men ni får ej lönen att räcka till idag? #021pol
Visa på X →S-styret chockhöjer friköpspriset för småhustomt. Desperat försök att få in cash. Hade de skött ekonomin hade vi inte behövt detta. #021pol
Visa på X →Första två ämnen i #pldebatt är Ms förslag. Undra vilket parti som är drivande i svensk politik? (Ja, lite hybris)
Visa på X →"Det är ju inte jag som ska bilda regering" Jahaaa, ja men dåså. (OBS ironi) #svtdebatt
Visa på X →Var lite arg i talarstolen. Vilka åtgärder ska KS & Teljebäck vidta för att säkerställa en jämställd rep? #021pol

Intressant idé att vi lärare ska kliva fram och visa/stå upp att vi är duktiga och kan. Inte gömma oss. För att höja status. #skolriksdag
Visa på X →Välinformerade politiker lyfts som en förutsättning för att höja kvalité och resultat. Håller med! På seminarium A. #skolriksdag #021pol
Visa på X →SKLs ordförande tar upp att vi ska tala väl om skolan. Så rätt och så bra! #skolriksdag #021pol
Visa på X →Bra lärare ska ha bra betalt= individuell lönesättning! 👏 Kräver ledarskap! Rektorer som tar ansvar och har kunskap. #skolriksdag #021pol
Visa på X →"Vi är varandras arbetsmiljö". Det måste vi alla ta med oss både lärare, elever och politiker. #021pol #skolriksdag
Visa på X →@ELundkvist helt rätt! Kan verkligen rekommendera det! Både jag och @hanneskataja var supernöjda! Dessutom lite småromantiskt :)
Visa på X →Har skrivit en interpellation tillsammans med @ELundkvist (M) och Jesper Brandberg (FP) där vi frågar S ansvariga politiker varför. #021pol
Visa på X →Kommenterar tältfrågan i dagens VLT. Klart torghandlarna ska få ha blåa tält! #021pol

Jobb -> stallet -> kvällsmöte. Och så bestämmer sig iMessage att strejka. Fab!
Visa på X →Inte bara ett härligt vårtecken utan också ett utmärkt tillfälle för lärande! #livetsomförskollärare https://instagram.com/p/0SzJdsTX5e/
Visa på X →