Hurra!! Grattis Nike, Kristdemokraterna och Stockholm!
Visa på X →400
inlägg
@nikeorbrink Grattis till både dig, partiet och Stockholm! Du är en grymt duktig politiker och kommer göra skillnad - nu är det valvinst 2026 som gäller! Grattis 👏
Visa på X →Positiva besked ifrån Uniper om bla #kärnkraft. Se även energiminister @BuschEbba i #Agenda ikväll! https://svt.se/nyheter/inrikes/barsebacks-agare-vill-bygga-ny-karnkraft-kommer-positiva-signaler
Visa på X →Nya regeringen levererar, då vågar näringslivet ta steget. En bra nystart för Sverige! @kdriks https://www.di.se/nyheter/uniper-vill-bygga-nytt-karnkraftverk-i-barseback/
Visa på X →@DWestlen @RPourmokhtari Ett mycket bra val!
Visa på X →Grattis Sverige - nu startar arbetet med ny kärnkraft!
Visa på X →@CarlBerglof Nu behövs tydlighet i energipolitiken. Den senaste energiöverenskommelsen innehöll mycket som va bra, MEN målet om 100% förnybart 2040 samtidigt som att kärnkraft kan vara kvar även efter 2040, blev allt annat än tydligt och bra. Nu behöver vi göra om och göra rätt!
Visa på X →Energiwende kontra ett helt fossilfritt system där Ryssland inte har Europa och Tyskland i sitt grepp. Mycket välskriven tråd av @KTHengineer om kostnadseffektivitet kopplat till leveranssäkerhet, stabilitet och säkerhetspolitik. Läs!
Visa på X →Elpriset skenar och den rödgröna spiralen riskerar att sprida sig vidare till resten av ekonomin. Vi är redo att reparera och reformera Sverige. Ge oss chansen att sätta stopp för den rödgröna elchocken. Skriver idag med @ebbabusch @kdriks https://www.expressen.se/debatt/lat-inte-sverige-bli--nordens-venezuela/
Visa på X →Bra beslut av Tyskland. De borde även besluta om livdtidsförlängning för dessa. För Tyskland, för Europa och för klimatets skull! #kärnkraft #energi https://www.di.se/live/tyska-karnreaktorer-stangs-inte-som-planerat/
Visa på X →Kraft- och fjärrvärmen ska vara en fortsatt trogen arbetshäst som levererar och är planerbar. Idag finns kraftvärme, motsvarande ca 1 1/2 kärnkraftsreaktor outnyttjad pga bla orimligt höga skatter. Låt dom leverera, nu. @kdriks https://www.energi.se/artiklar/2022/september-2022/sa-vill-partierna-stodja-fjarrvarmen/
Visa på X →Energiministern sa precis att vi har haft stabila priser senaste 6 åren trots att Ringhals 1 o 2 lagts ner. Kanske beror på att de inte lades ner för 6 år sedan. El producerades fram till årsskiftet 2020/21. Det var efter det priserna började stiga. Otroligt okunnigt. @kdriks
Visa på X →För första gången finns ett helt enigt regeringsunderlag utan kärnkraftsmotstånd.


Regeringen har inte gett uppdraget till SSM, trots flera presskonferenser om frågan. Det regeringen hittills levererat är 8 förlorade år, 4 nedstängda kärnkraftsreaktorer och 2 som kunnat stå klara och folk frågar varför elpriset är högt. Sverige förtjänar en ny regering @kdriks


@VenandiU @kdriks @BuschEbba Tackar ödmjukast för detta och lovat förvalta rösten väl!
Visa på X →Nu åker vi - Ny energi för Sverige 👊 @kdriks


Ny energi för Sverige! Denna Power-Turné visar enighet i en av Sveriges viktigaste frågor. Valet 2022 är ett energival och fyra av riksdagens partier är eniga. Det behöver väljarna få veta. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne
Visa på X →Vi kristdemokrater vill avskaffa regionerna och sparka politikerna. Staten bör ansvara för sjukvården och låta professionen göra det dom är bäst på - ta hand om alla som behöver vård. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj5qQw/ebba-busch-sparka-alla-regionpolitiker
Visa på X →Det gick fort att rasera ett stabilt och fossilfritt elsystem, och det tar väldigt lång tid att bygga upp igen. Nu behövs det byggas kärnkraft - stabilt och leveranssäkert. @kdriks https://www.svd.se/a/7dXx89/farmanbar-fabulerar-om-vindkraften
Visa på X →Källa på detta?
Visa på X →@Centerpartiet @annieloof Att mothandel med biokraft i vinter skulle ge 40% lägre elkostnader är inget annat snömos. Var är källan på detta?
Visa på X →Behöver bara lägga den här.


Jag vill råda alla svenskar som närmar sig slutet av månaden när man ska börja betala elräkningen. Tänk på Magdalena Andersson /@ebbabusch Sverige förtjänar en ny energipolitik 💪 https://www.expressen.se/nyheter/buschs-angrepp--om-elrakningarna/
Visa på X →Skandalen i detta är att Mp såg till att fasa ut fyra reaktorer och stoppa planerna för två nya och nu inte förstår att det just är därför oljekraftverket nu går för fullt. @kdriks #energival
Visa på X →Kärnkraft är en alldeles lysande investering! Rösta @kdriks för ny kärnkraft i Sverige! #energival #kärnkraft https://second-opinion.se/olkiluoto-3-pa-vag-bli-en-lysande-investering/
Visa på X →