Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Camilla Brodin

Kristdemokraterna

@CamillaBrodin (X)

400

inlägg

Här ser vi konsekvenserna av regeringens politik och bristande handlingsförmåga. Lars Noréns åkeri riskerar att gå i konkurs pga de höga drivmedelspriserna, och han är inte ensam. Sänk reduktionsplikten och skatten på drivmedel som KD föreslår. @kdriks

Visa på X

”Ni borde skämmas vänsterpartiet” sa Ulf Kristersson. Håller verkligen med, att inte bistå och göra vad vi kan för att hjälpa det ukrainska folket, är inget annat än ett s(v)ek vi inte glömmer. Nu har riksdagen sagt ja till vapen och utrustning som jag förutsätter skickas direkt!

Visa på X

Noterar även att Annika Strandhäll pratar om att Sverige kan bli världens första fossilfria nation. Vore välkommet om regeringen svänger i frågan om dagens mål om 100% förnybar elproduktion till 2040 istället bör ersättas med ett mål om 100% fossilfri energi. @kdriks

Visa på X

Dagens helt nödvändiga beslut om slutförvaret borde ha fattats långt tidigare. Jag konstaterar också utifrån Per Bolunds kommentarer idag att svensk energiförsörjning kan skatta sig lycklig över att han inte längre är Sveriges klimatminister. @kdriks

Visa på X

Idag förväntar jag mig beslut om att regeringen ger grönt ljus för slutförvaret. Inget annat duger. @kdriks

Visa på X

Ett riktigt dåligt beslut togs idag för två år sedan. S, C, V & Mp röstade nej till att driva Ringhals 1&2 vidare med en rösts skillnad. Konsekvenserna drabbar medborgare och företag med högre elpriser. Finns tyvärr ingen tröst i att säga ”vad var det jag sa!”. @kdriks

Visa på X

Energiministern imponerade inte i Agenda. Är det okunnighet som ligger bakom dessa uttalanden eller försöker han medvetet förvilla tittarna? Regeringen har lagt ned fullt fungerande kärnkraft och Frankrike har i allra högsta grad vattenkraft i sin energimix. @kdriks

Visa på X

Rent krasst blir resultatet att en villa i SE4 som dragit ca 1900kwh i dec, fått en elräkning som är 5X dyrare än villan i SE1 som förbrukat 2000kwh och som dessutom har en rabatt på elskatten, den som blir utan regeringens bidrag. Varför inte sänka skatten istället, för alla?

Visa på X