Detta blir sjukare och sjukare. Den aktivistiske Sida-handläggarens (han har själv bakgrund som journalist) kompisar på DN fortsätter med FAKE NEWS! Vi har inte kommit igång med projekten pga att handläggaren själv fördröjt att betala ut pengarna. https://www.dn.se/sverige/lovade-stod-till-ukrainska-kvinnor-inget-samarbete-med-hepatica/
Visa på X →409
inlägg
@johanssonmorgan Sida har i decennier varit en del av socialdemokraternas partiorganisation där partiet tillsatt sitt partifolk och mjölkat pengar. Det har regeringen nu satt stopp för. Men fortfarande genomsyras myndigheten av S-aktivister på olika positioner.
Visa på X →@MarkusWiechel @johanssonmorgan För den som är intresserad av hur det förhåller sig:
Visa på X →De seriösa medier som är intresserade av att gräva djupare i hur vi blivit behandlade är välkomna att kontakta oss. Vi har, som sagt, bra dokumentation som bevisar detta. 🟦
Visa på X →...istället för att bemöta de ständigt nya besked som kommit från handläggaren och som sysselsatt merparten av vår tid. 👇
Visa på X →Detta måste vi få bukt med. Handläggaren har nu fått nya arbetsuppgifter och både Sidas ledning och Hepatica är överens om att försöka återuppbygga förtroendet mellan oss. Hepatica kan nu förhoppningsvis äntligen få arbetsro och börja fokusera på projekten... 👇
Visa på X →Att nu hans - förmodligen - journalistvänner på DN försöker skapa en nyhet och ge sken av att vi har stora brister och att det skulle vara "extrem" risk är inget annat än fake news! Men hela historien bevisar återigen den aktivism som råder i våra myndigheter.👇
Visa på X →"... Från vår sida fortsätter processen och jag hör av mig så fort jag vet hur det fortskrider", skrev han i sitt sita mejl. Allt för att förhala och sabotera. Vi har dokumenterat allt (mejlkorrespondens, samtalsanteckningar, mötesanteckningar mm) väl under dessa år.
Visa på X →Han fördröjde utbetalningarna in i det sista och hävdade i sina sista mejl att Sidas generaldirektör (ja, ni såg rätt) skulle granska och godkänna vår verksamhetsplan och att då GD:n fick gå så "föreligger en viss osäkerhet på grund av bytet av GD..." 👇
Visa på X →Handläggare har medvetet fördröjt alla utbetalningar i syfte att våra partners skulle tröttna och söka sig till andra organisationer än Hepatica. Men tack vare att vi har goda personliga kontakter med våra partners har vi lyckats att rädda de viktiga projekten. 👇
Visa på X →Våra påstående "brister" rör bl a en revision, som handläggaren sade att Sida skulle utföra. Den har visat sig inte ens vara påbörjad. Man har även nu sett att handlingar och underlag saknas efter att handläggaren fått nya arbetsuppgifter. 👇
Visa på X →...på DN att kontakta våra partners och oss för att försöka hitta ngt scoop. Tillfällighet? Den "Sida-chef" de hänvisar till i artikeln är ingen annan än just handläggaren. Han har under 3 år kommit med nya besked som skilt sig från föregående vecka. Och så har det hållit på.👇
Visa på X →FAKE NEWS! Under 3 års tid har den aktivistiske Sida-handläggaren försökt fördröja och sabotera vår verksamhet, vilket vi har väldokumenterade bevis på. Handläggaren har bakgrund som journalist och dagen efter jag skällt ut honom börjar journalister...👇 https://www.dn.se/sverige/trots-extrema-risker-sds-bistandsprojekt-far-23-miljoner/
Visa på X →Kristna är världens mest förföljda och utsatta grupp. Över 388 miljoner kristna i världen förföljs eller diskrimineras för sin tro. Inte sällan i muslimska länder. Samtidigt: Sveriges utrikesdepartement vs USA:s @Utrikesdep


Sossarna har insett att deras samarbetspartier (C, MP och V) är så dåliga att de börjar blicka högerut. Detta säger mycket om det regeringsalternativ som oppositionen företräder. https://www.di.se/nyheter/s-toppen-oppnar-for-att-regera-tillsammans-med-m/
Visa på X →🇸🇪 folket behöver inte fler föreläsn från MP. De beh lägre kostn. De beh pol som förstår att 🚗 inte är en lyx i hela 🇸🇪. Och de beh en reg som är beredd att agera när drivmdlpriserna stiger. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k0wdqB/jimmie-akesson-sd-standigt-rabblande-om-putin-och-irans-regim
Visa på X →Vad håller UD på med, @MariaStenergard ?
Visa på X →The Cubans are demanding freedom! Freedom from communist repression.
Visa på X →Välkommet beslut idag från L. Nu finns ett tydligt regeringsalternativ på den blågula sidan. Det kan man knappast säga om den rödgröna sidan. Rösta för Sverige! Rösta blågult!
Visa på X →@TobiasBaudin Dina egna partikamrater träffade ju själva samma parti så sent som i december förra året. Du är en hycklare utan dess like!
Visa på X →@AsaWestlund Vad ska ni göra med dina partikamrater som träffade företrädare för samma parti? Kommer de att uteslutas ur Socialdemokraterna?
Visa på X →@arekmularczyk @MartinAlessandr The EU must end its PDCA with the Cuban communist regime!
Visa på X →Public service är ruttet. Omfattande reformer krävs för att upprätta förtroendet och oberoendet. I annat fall återstår bara… ja, nedläggning. https://www.expressen.se/ledare/dubbelmoralen-ar-ett-hot-mot-sverige-radio/
Visa på X →This evening, my colleague @MarkusWiechel and I gave a lecture for SD in Nacka about our foreign policy engagement. Our lecture, Documents from Abroad, is a travelogue about contemporary diplomacy and global engagement seen through conservative and nationalist perspectives.



#IranRevolution2026
