Under helgen har jag varit i Ungern på uppdrag av OSSE PF och observerat valet. Som valobservatör är det viktigt att inta en neutral position och inte uttala sig politiskt. När valet nu är över kommer jag återkomma med en artikel som beskriver valet ur ett politiskt perspektiv.👇🏻
Visa på X →409
inlägg
Val i september. Glöm inte detta!!!


Avser högskoleministern att vidta åtgärder genom att utse en ny myndighetschef för Uppsala universitet, och om inte, varför? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-hogskoleministern-angaende-myndighetschefen-for-uppsala-universitet/
Visa på X →
Denne man bör omgående förpassas ut ur Sverige. Med ny lagstiftning om vandel bör det inte längre vara några problem att kasta ut dessa individer från vårt Sverige! Skulle han mot förmodan inneha ett svenskt medborgarskap bör detta givetvis återkallas. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-anklagar-imamen-i--kristianstad-judar-for-magi/
Visa på X →"Det är direkt olämpligt att en person med sådana kontakter och relationer är med på en sådan här valobservation, säger Björn Söder (SD), ordförande för den svenska OSSE-delegationen (Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa)." https://www.tv4.se/artikel/6ghKetCqloMo7CZbjjch2F/putins-tolk-oevervakar-valet-i-ungern-oacceptabelt
Visa på X →Had a fantastic evening yesterday together w my dear friend H.E. Mr. Rahmatulloh Nurmuhammad, Amb of 🇺🇿 to 🇸🇪, where we disc the pos impact that last week’s seminar has had in both 🇺🇿 & 🇸🇪. It was truly gratifying to hear that the seminar has had such sig. as it apparently has.

Yesterday, together with fellow members of the Defence Committee, I met H.E. Mr. Thierry Carlier, Ambassador of France to Sweden, for discussions on bilateral relations, transatlantic tensions, and Russia–Ukraine.

Välkommen till SD, käre vän @ArinKarapet !!! 😄👏 https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-m-ledamoter-gar-till-sd/
Visa på X →#StandWithBelarus

Today it's the International Day of Solidarity with Belarus! Today and forever we #StandWithBelarus

Skriver idag, tillsammans med min käre kollega @MarkusWiechel, i Bulletin. https://bulletin.nu/debatt-sd-lat-belarusiernas-frihetsdag-bli-en-verklig-frihetsdag-2
Visa på X →A distinguished delegation from Uzbekistan participated, including Mr. Nuriddin Kholiknazar, Grand Mufti of Uzbekistan; Ms. Lyudmila Schmidt, Head of the German Lutheran Church in Uzbekistan; Mr. Arkadiy Isakharov, Head of the Jewish Community in Uzbekistan; 👇🏻
Visa på X →Today, in my capacity as Chair of the Friendship Grp 🇸🇪–CA5 in the Riksdag, I org a seminar with more than 120 participants, entitled: “🇺🇿’s Experience in Countering Religious Extremism, Promoting Interreligious Dialogue, and Reintegrating Former Memb of Int Terrorist Org.”👇🏻








Kände @MariaStenergard till att UD-tjänstemän skulle delta på firandet av islamiska revolutionen, avser ministern att vidta några åtgärder med anledning av det som skett och om inte, varför? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-utrikesministern-angaende-ud-tjansteman-pa-irans-regims-firande-av-islamiska-revolutionen/
Visa på X →Är @MariaStenergard beredd att starkare markera gentemot den iranska regimen genom att förklara särskilt utvalda diplomater vid den iranska ambassaden i Stockholm för persona non grata? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-utrikesministern-angaende-utvisning-av-ambassadpersonal-vid-irans-ambassad/
Visa på X →@johanssonmorgan Vad säger du Morgan om att er egen stiftelse mjölkat skattebetalarna på 100-tals miljoner genom rent bedrägeri? Ni har plockat pengar som partianknuten org samtidigt som ni plockat pengar som en civilsamhällesorg. Det har regeringen nu satt stopp för. Men ni har att förklara er.
Visa på X →DN-journalisterna hade redan skrivit artikeln med sitt narrativ när de kontaktade mig för att få citat som passade in. 10 min efter intervjun med mig publicerades artikeln. Hade journalisterna varit seriösa hade de satt sig ned med oss och gått igenom dokumenten.
Visa på X →DN skriver: ”Han uppger sig ha dokumentation som bevisar hur den enskilda handläggaren har försökt fördröja och sabotera Hepaticas verksamhet, men har hittills inte velat dela underlaget med DN.” DN var inte intresserade av att ta del av dokumentationen innan deras första artikel
Visa på X →@MarkusWiechel @johanssonmorgan Inte minst hur sossarna mjölkat systemet genom sin egen stiftelse (Olof Palmes internationella center). Ena stunden är de PAO, andra stunden en civilsamhällesorganisation. De har plockat ut 100-tals miljoner på detta sätt. Detta borde journalisterna gräva i!
Visa på X →”Relevanta åtgärder” var att vi hade ett mycket bra möte med Tf Generaldirektör och Avdelningschef. Handläggaren Fredriks kompisar på DN vill så klart ge sken av något mer spännande.
Visa på X →Sida-handläggarens vänner på DN fortsätter sitt korståg. Det blir allt mer absurda artiklar men visar dels att DN är en fullst. oseriös tidning som bedriver propagandajournalistik, dels att vi har haft rätt hela tiden när det gäller handläggarens aktivism. https://www.dn.se/sverige/bjorn-soder-till-attack-mot-sida-handlaggare/
Visa på X →Som klart koordinationsrådet förnekar att de fått pengar. De har ju inte fått några. Vi har ju inte fått ut dem eftersom handläggaren inte gett oss dem. Jag är glad över att jag är personlig vän med Sviatlana, vilket gör att man kan förklara hur Sida agerat mot oss - och mot dem.
Visa på X →@owenil Twittra inte när du dricker, Ove! I all välmening!
Visa på X →