Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Björn Söder

Sverigedemokraterna

@bjornsoder (X)

409

inlägg

This evening we debated society’s crisis preparedness in the Defence Committee. But I could not resist also stepping into the Foreign Affairs Committee’s debate just before ours, which dealt with the situation in Israel and “Palestine.”

Visa på X

Se bara vad vi i Hepatica gör för Ukraina. Vi gör mer för Ukraina än något annat parti i Sveriges riksdag. (http://www.hepatica.se). Så, Viktor Barth-Kron, det här var nog den löjligaste och mest framkrystade text du producerat.

Visa på X

Svenska journalister gör som vanligt, som de lata personer de är, de lättaste tolkningarna av allt möjligt som de bara kan. Ibland finns det ju faktiskt nyanser i verkligheten. Tror ingen av svenska folket går på mediernas ryssnarrativ när det gäller SD. https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/vad-sysslar-ni-med-sd/?fbclid=IwdGRjcAQUWG5leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeUwF5gbe5mANpLdeoF5jkx94NiVlluqLH-QL868LzSU-fHBKpdeXC_5I26yc_aem_Q7Mv6n0X5itftsss1nt4sA

Visa på X

On the Occasion of the Independence Day of 🇧🇦 my dear colleague @MarkusWiechel and I was invited to a reception by H.E. Ambassador Mr Bojan Šošić, Ambassador of 🇧🇦 to 🇸🇪.

Visa på X

Today I was invited by my distinguished colleague @MarkusWiechel, Chair of the Swedish-Mongolian Friendship Group in the Riksdag, to meet the Minister of Foreign Affairs of Mongolia, H.E. Ms. Battsetseg Batmunkh. 🇸🇪🤝🇲🇳

Visa på X

Men snälla @svtnyheter! Varför fortsätter ni att använda @carlbildt som någon sorts expert? Han har aldrig haft något rätt när det gäller utrikespolitiska analyser och ni fortsätter att cementera bilden som en oseriös nyhetsförmedlare. Lägg ner, eller låt er kraftigt reformeras!

Visa på X

Former Prime minister and Minister of foreign affairs in Sweden is doing all he can to defend the Iran terror-regime. He has always been on the wrong side of history, backing up authoritarian regimes, and continues do be on that side.

Visa på X

När en regim utövar förtryck, tortyr och slakt av sitt folk är det omvärldens förbannade skyldighet att ingripa. Nu har det iranska folket sin chans att återta sin frihet. Tiden för diplomati med den iranska islamska regimen är för länge sedan över.

Visa på X

En enorm besvikelse… Förmodar att det är ett standarduttalande från UD för det liknar mer hur en socialdemokratisk regering skulle ha uttalat sig. Nu är inte läge att efterfråga återhållsamhet utan att fullt ut stödja det iranska folkets frihetskamp och att göra slut på regimen.

Visa på X

Time for change in Iran! All support to the Iranian people! Let’s end the Islamic Republic!

Visa på X

Det är läge att nu ta tillfället i akt att också lägga ned (S)ida och etablera en ny slimmad och effektiv biståndsmyndighet - avskild från det socialdemokratiska partiet. Rekrytera de bästa från (S)ida till den nya myndigheten och bli av med S-aktivisterna!

Visa på X

@HilleviLarsson Säger hon, som stoltserade med palestinskt pris där Israel inte längre existerade.

Visa på X

Att @johanssonmorgan, som knappast lyckats med någonting i sitt politiska liv, har mage att prata om att regeringen styrt Sida på ett ”korrupt sätt” är helt otroligt. Han tillhör själv Sveriges mest korrupta parti, som riggat hela samhället för att gynna @socialdemokrat.

Visa på X

@margotwallstrom .@BenjaminDousa har gjort mycket bra arbete när det gäller Sida. Och jag hoppas att han bara börjat…

Visa på X

@margotwallstrom Sida behöver fortsatt mycket stora strukturförändringar såvida inte myndigheten helt ska läggas ned och ersättas med en ny, slimmad, effektiv och S-oberoende biståndsmyndighet.

Visa på X

Tiderna är snart över för migrationsindustrin och dess hantlangare (läs jurister) som skott sig på skattebetalarnas bekostnad och nu bedriver uppror mot regeringen politik.

Visa på X