Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ardalan Shekarabi

Socialdemokraterna

@shekarabi (X)

402

inlägg

Dags att slopa karensavdraget! Det är inte rimligt att folk som inte har möjligheten att jobba hemifrån förlorar 1000-2000 kr på att stanna hemma en dag när de är sjuka!

Visa på X

Ur Åkessons hälsning till moderaternas stämma. Om försämringen av a-kassan som SD och regeringen drivit igenom från och med 1 oktober. Den miljon löntagare & företagare som får sänkt a-kassa (och inkomstförsäkring) till 70 % redan efter 100 dagars arbetslöshet lär inte skratta.

Visa på X

Viktig konsumentupplysning kring a-kassan. @magdandersson om SD:s svek genom sänkningen av a-kassan för svenska löntagare och företagare i en tid då så många drabbas av arbetslöshet.

Visa på X

2022 lovade Åkesson att gå i opposition om a-kassan skulle försämras. Nu försämrar han a-kassan. Det är en dubbelsmocka mot hårt arbetande familjer och deras ekonomiska trygghet. Istället har han sänkt sin egen och andra höginkomsttagares skatt med tusentals kronor.

Visa på X

Arbetsförmedlingen betalar tillbaka miljarder till staten varje år. Nu vill Socialdemokraterna göra det lättare för myndigheten att styra om pengarna till arbetsmarknadsutbildningar. Låt kommunerna anvisa folk till utbildningar som leder till jobb!

Visa på X

Det är fegt att kasta Liberalerna under bussen. Varför kan Ulf Kristersson aldrig kliva fram och ta ansvar?

Visa på X

Vi har ett system som ger upp på människor. Det är personer som Josefin som statsministern menar är lata och borde söka jobb som inte finns. Ungdomar som vill jobba men som fastnar i ett trasigt system istället för att få en väg in till ett riktigt jobb. https://www.expressen.se/nyheter/politik/josephine-28-skulle-fa-hjalp-med-praktik-fick-fika-och-youtube/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxStory&utm_source=Facebook#Echobox=1760895149-1

Visa på X

Det här var inte bra av statsministern. Låt oss debattera sakfrågor med respekt för varandra och för fakta och statistik. Det tjänar vårt land på.

Visa på X

God morgon @jimmieakesson . Du har sänkt a-kassan. Efter 100 dagars arbetslöshet sänks nu a-kassan från 80 till 70 procent. Folk förlorar tusenlappar. Mitt i jobbkrisen. Tänker du ta ansvar?

Visa på X

Utmanar @jimmieakesson på debatt om a-kassan. SD & regeringen sänkte för 2 veckor sen a-kassan, redan efter 100 dagars arbetslöshet sänks ersättningsnivå från 80 till 70 %. Detta sänker även privata inkomstförsäkringar som folk själva betalat in till. Dags för vår tredje debatt!

Visa på X

100 000 fler arbetslösa. EU:s tredje högsta arbetslöshet. Tre förlorade år. Nu krävs krafttag och helt ny jobbpolitik.

Visa på X

Det är vansinne att regeringen och SD sänker a-kassan för folk som drabbas av arbetslöshet i denna jobbkris. 100 000 fler har blivit arbetslösa de senaste tre åren. Fler och fler grupper drabbas. Vi behöver bekämpa arbetslösheten, inte de arbetslösa!

Visa på X