Och Sveriges näst största parti sprider sin partiledares knäppa konspirationsteorier. Han borde veta hur det går till i riksdagen men är man frånvarande 94% av tiden är det kanske en förklaring.


632
inlägg
Och Sveriges näst största parti sprider sin partiledares knäppa konspirationsteorier. Han borde veta hur det går till i riksdagen men är man frånvarande 94% av tiden är det kanske en förklaring.


Det var dessutom första hela parti ledardebatten hen lyssnade på.
Visa på X →Då var ändå detta bättre än tidigare debatter men verkligen inte tillräckligt bra.
Visa på X →@ddpachi Lyssna på debatten och block på människor som inte kan uttrycka sig på ett civiliserat sätt.
Visa på X →Magdalena hanterade debatten värdigt. Jag satt tillsammans med förstagångsväljare, en sa precis usch och gick och tyckte att hen lyssnat på en podd med Ebba Busch. Det är helt orimligt att ett parti med 4% väljarstöd totalt får prata sönder debatt efter debatt. Gör något.
Visa på X →Så varken Jimmie Åkesson eller Ulf Kristersson står upp för vårt demokratiska system. Jimmie Åkesson får väl naturligtvis själv ha kontroll på sina vildar. Jimmie Åkesson och SD fuskade och vår statsminister försvar det.
Visa på X →100 000 fler arbetslösa under Ulf och Jimmies 4 år. Det motsvarar en fullsatt buss med svenskar som varje dag åker rakt ut i arbetslöshet. Det är helt sanslöst. Andra EU länder har minskande arbetslöshet. Sverige behöver en ny regering.
Visa på X →@ddpachi Det är ingen som ljuger. Detta är verkligheten i region Skåne.
Visa på X →@StefanA05527034 Under vår tid i regering genomgick hela världen en coronapandemi.
Visa på X →Noterar att @BuschEbba inte viftar med någon falukorv i den här partiledardebatten som hon gjorde i förra valrörelsen. Matkassen har blivit 30% dyrare under deras regering. Utöver det 100 000 fler arbetslösa. Men Ulf och Jimmie är så nöjda.


Att Åkesson och regeringen orkar stå där och vara så nöjda med sjukvården samtidigt som ”BB fåtölj” är verklighet i region Skåne. Som politiker möter man varje dag heroiska medarbetare i vården som trots att regeringen låtit dem ta hela smällen i den ekonomiska krisen sliter hårt
Visa på X →@SternStefan Det gjorde de visst.
Visa på X →Att SD och regeringen vägrar förhandla en energiöverenskommelse är ett hån mot svenska företag och hushåll. De bara pratar men vägrar göra det som verkligen krävs för långsiktig stabilitet, inte minst för vårt näringsliv. Tydliga spelregler behövs. #agenda
Visa på X →Så skönt när Magdalena Andersson säger som det är. Tidöpartierna är sååå nöjda med sig själva, ingen mer el behövs och sjukvården är perfekt. Problemet för dem är verkligheten. Vanligt folks elräkningar och bebisar som föds i fåtöljer i Skåne för att inga sängar finns.
Visa på X →Sjukvården går på knäna, medarbetare som behövs blir uppsagda runt om i landet på grund av att regeringen inte har stöttat regionerna genom den tuffa ekonomiska krisen de senaste åren. Köerna har kortats i några regioner trots SD regerings prioriteringar. Inte tack vare.
Visa på X →Svenska pappor är världsunika. Pappor tar ut närmare 30% av föräldraförsäkringen. Vi vet att den utveckling hänger i hop med pappamånaderna. Andra länder tar efter oss. I Danmark tar papporna ut ca 9%, de har inga pappamånader. #agenda
Visa på X →Vi behöver en bred energiöverenskommelse precis som Magdalena Andersson säger som satsar på alla energislag. #agenda
Visa på X →Så oerhört pladdrigt från Ebba Busch, pratar hon för alla regeringspartier? Väljarna som lyssnar måste verkligen vad som stämmer. Och Ulf inleder som vanligt som helt osynlig. Alla minns deras spadtag inom 100 dgr för ny kärnkraft. #agenda #pldebatt
Visa på X →@FritiofA @KattisTolgfors Ja exakt därför har vi lagstiftning som förbjuder det
Visa på X →@jimmieakesson har 94% frånvaro i riksdagen, gör inte det han ska och som skattebetalarna betalar honom för. Nu vägrar han också debattera Magdalena Andersson i valrörelsen, hon som är hans största politiska motståndare. Vad sysslar @sdriks med? Och framförallt vad gör Åkesson?


@KattisTolgfors Jo för det är ett gigantiskt problem i Sverige 2026. Vi har redan förbjudit tvångsäktenskap för god tid sedan.
Visa på X →@idagabrielsson @emmabutte35 Helt med på detta Ida. Också väldigt glad över Nooshis fina förtroendesiffror. 💪🏼
Visa på X →@LuddeHellberg Den var totalt ute och cyklade.
Visa på X →@TeodorMG För att SD på vilket sätt kommer gynna arbetare? Genom en rekordhög arbetslöshet, slaktad a-kassa, 6000 kr i månaden i skattesänkning för Åkesson, fortsatt vinstuttag ur skolan, omsorgen och vården?
Visa på X →@LuddeHellberg Inte av rätt skäl dock.
Visa på X →