@viktorbk Underbart. Utgår i från att det var mina @Skvinnor . Så bedrivs politik, av engagerade helt vanliga människor som lägger sin kväll på att dela engagemanget med andra. Det är fin demokrati. Utgår i från att du visade din mest charmerande sida. Du kan bli s-kvinno stödmedlem . 😎🌹
Visa på X →632
inlägg
@MarkusWiechel @AndersWester1 @HilleviLarsson Marcus, mkt berörande det du berättar. Det gör det ännu angelägnare att hitta en klok lösning. Eller hur?
Visa på X →@ArinKarapet Absolut. Mitt förslag är att detta nu är den fortsatta ordningen. Det är ni som vill ha igenom era propositioner, inte vi.
Visa på X →@HenrikHsjogren @crehbinder Mandatet är personligt.
Visa på X →@HenrikHsjogren @crehbinder Men det spelar ingen roll. Så här fungerar svensk demokrati. Varsågod att ta till dig det. Vill du ha det på ett annat sätt engagera dig och driv det.
Visa på X →Hur tänker du. Vi regerade när världen stängde ned pga pandemin
Visa på X →@HenrikHsjogren @crehbinder Men förstår inte du att man inte kan räkna så. Riksdagsledamöternas mandat är personliga oavsett parti. Du som enskild har fått folkets förtroende sedan kan partier ha ordningar som man är överens om och man som ledamot följer. Men mandatet är ditt inte partiets
Visa på X →@HenrikHsjogren @adamdanieli Vilka jag vill?!
Visa på X →@HenrikHsjogren @Bo_Bulten Att en fd v ledamot röstar för en s statsminister? Hur tänker du?
Visa på X →@HenrikHsjogren Absolut ingens fel och det ska inte heller speglas så. Vi har ingen kvittningsöverenskommelse för det näst största partiet fuskar. Då är vi på plats. Detta är regeringens huvudvärk inte vår.
Visa på X →@HWLinvest Absolut, de har nu sett till att regeringen kanske inte får igenom sin politik.
Visa på X →Sa inte @ElisabethSvan nyss att svensk ekonomi var ”Trumpsäkrad”
Visa på X →@aholmqvist @stromkvi Marianne❤️
Visa på X →@HenrikHsjogren @adamdanieli Vad jag önskar? Som s-kvinnors ordf som dessutom inte kandiderar för en ny period i riksdagen. Jag önskar mer ryggrad i svensk politik, politiker som sätter stopp för fascisternas framfart. Jag önskar en anständig borgerlighet.
Visa på X →@adamdanieli Vi kan lugnt sätta oss ned och titta på resten av mandatperioden. Det är regeringen som t ex har x antal förslag på Krim och migrationsområdet som nu riskerar falla. Jag är väldigt nöjd med det.
Visa på X →@xring59 Varför sitter vi i samtal är frågan. De har allt att förlora inte oppositionen
Visa på X →@HenrikHall


Väldigt fascinerande med alla förnumstiga högerröster i detta forum som inte verkar inse att förlorarna på att inte ha ett kvittningssystem är regeringen inte oppositionen. Skjuta sig själva i foten är ett annat uttryck för det SD gjort.
Visa på X →@Vizzel1 För att ingen ens skulle komma på att ett svenskt riksdagsparti skulle göra så här. Vi har haft en överenskommelse självklart utgår man ifrån att alla partier följer den. Nu blev det tydligt för det var en högprofilerad fråga där utfallet hängde på enstaka röster.
Visa på X →Det här är inget ”kvittningsbråk” det här är Sveriges näst största parti som medvetet missbrukat vår demokrati och fuskat i riksdagens omröstningar. Detta är fullständigt oförsvarligt och de har inte i en svensk regering att göra.




@HagglundCamilla @AnnOnym_2018 @PetraMHall Tack Camilla. Hon är så saknad. ❤️
Visa på X →@AnnLinde @albertbonniers Så roligt Ann, varmt grattis! Vi ses till helgen på ledarutbildningen.
Visa på X →”Samhället är människans verk. Om något är fel kan vi ändra på det" En människas hudfärg, ras, språk och födelseort har ju ingenting med mänskliga kvalitéer att göra.” Olof Palme


På min sida i politiken är vi överens. @SternStefan


@Anna_Tenje Vi såg hur Sveriges statsminister inte orkade stå upp för vårt demokratiska system utan lät Jimmie Åkesson i lugn och ro lägga fram sina orimliga konspirationsteorier.
Visa på X →