Ändringarna i vapenlagar har mötts av berättigad kritik inom SD. Det är inte jägare och sportskyttar som ska kollektivt bestraffas pga en tragisk och våldsam skolmassaker. Tänk om och tänk rätt!
Visa på X →439
inlägg
Det fruktansvärda dådet i Örebro har påverkat mig djupt även om jag inte är personligen berörd. Jag sörjer alla som fick sätta livet till och med alla som mist en nära anhörig, vän eller bekant. Men jag sörjer även med anhöriga till gärningsmannen. Så många frågor men inga svar.
Visa på X →Har du otur när du tänker, Anders Lindberg? https://www.aftonbladet.se/a/PpXr1J
Visa på X →Min högst egna och personliga åsikt är att Sverige var ett bättre land innan vi blev en feministisk humanitär stormakt. Mångkultur fungerar inte. Alla förlorar. Ingen vinner.
Visa på X →En olaglig strumpa. Snart i en vedpanna nära dig


@MedborgarenM @Cornubot Jag uppskattade honom länge. Nu är han mest rabiat. Sista boken i hans serie var en besvikelse, Hoho 🤣Så hotet mot oss är utomjordingar med påhittade partiklar? Hans författarskap är ett dåligt skämt
Visa på X →Världen är galen!


Sorgligt att Folkbladet går i graven. En mångfald av röster behövs även i lokalpressen. https://www.folkbladet.se/
Visa på X →Vanliga människor har inte huvudet inne i röven


Jag är förmodligen en tråkmåns som struntar högaktningsfullt i Nobelfestens gästers klädsel.
Visa på X →Hur kan någon vara chockad eller förvånad? Detta har vi vetat länge. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolminister-lotta-edholm-l-medger-felsatsningar-pa-digitala-verktyg-nu-betalar-vi-priset
Visa på X →Drevet mot Åkesson pga en bröllopsgäst är bara så löjligt. Gästen i fråga var partner till en inbjuden. Han är inte dömd för något brott.
Visa på X →Den där näthatsgranskaren verkar vara en veritabel rättshaverist. Hur mycket ska han tillåtas kosta svenska skattebetalare för sin aktivism? "Enligt SVT har beslutet att lägga ner förundersökningen överklagats av anmälaren, Näthatsgranskaren." https://www.expressen.se/nyheter/sverige/overklagar-beslutet-om-forundersokning-mot-jomshof/
Visa på X →Så det var alltså den så kallade "näthatsgranskaren" som anmälde Jomshof för hets mot folkgrupp? Där stannade trovärdigheten för anledning bakom anmälan. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-anmalde-jomshof-sd-for-hets-mot-folkgrupp-handlar-inte-om-satir
Visa på X →Vi är illa ute om vi kriminaliserar publicering av karikatyrbilder som vissa inte gillar.
Visa på X →@LouiseSweUk Ställ ett glas med något sött i plus några droppar diskmedel i. Då drunknar de eftersom ytspänningen försvinner.
Visa på X →@ROGSAHL @lulletot Stackars flickebarn :-(
Visa på X →@kurrejonsson Har nyligen hittat din profil och uppskattar det du skriver. Skit i vad andra tycker. Ja, jag vet att det är lättare sagt än gjort men gör det ändå :-)
Visa på X →Äntligen! Åkesson: Skolan har drabbats hårt av invandringen (http://aftonbladet.se)

När blev sommarlov en riskfaktor för rekrytering till kriminella gäng? "Sommarlov, inga måsten – och kanske inga vuxna som håller koll. Då kan de kriminella gängen passa på att värva sysslolösa barn, som får begå mord och sprängdåd. " https://nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/polisens-varning-ditt-barn-kan-varvas-av-gangen-nu-i-sommar/jv4x591j
Visa på X →Lärare och föräldrar ska inte byta roller. Lärare ska undervisa elever. Föräldrar ska uppfostra sina barn. Inte tvärtom.
Visa på X →Heja Jimmie!
Visa på X →Jag har ingen TV men man kan följa Mello på SVT play. Nu har jag sett två bidrag. Jag tycker synd om mänskligheten. Hade varit kul om någon av dem hade kunnat sjunga.
Visa på X →@ROGSAHL Låter som en helt ok måndagkväll <3
Visa på X →@FMannerheim Skulle säga specialpedagogen som ofta inte är lärare och aldrig arbetar direkt med elever men har många "goda råd" vad läraren bör göra.
Visa på X →