Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Annelie Sjöberg

Sverigedemokraterna

@AesgSjberg (X)

439

inlägg

Jag vet att det finns flera filmer på mord som har begåtts i realtid. Jag blundar inte men jag orkar inte titta. Jag vet hur vår samtid ser ut. Jag behöver inte filmbevis men jag går sönder inuti och känner sådan maktlöshet.

Visa på X

Jag älskar svenska män. Jag är svensk kvinna och jag tycker att våra svenska män är det bästa som finns, Tyvärr har några svenska män tappat sin själ. De vet inte längre vilka de är eller hur de ska vara.

Visa på X

Livet som lokal kommunpolitiker är spännande. När majoriteten bestående av M, S och KD svänger och röstar för SD:s yrkande känns det extra gott som förtroendevald med folket förtroende. Denna gång om säkerhet i trafiken för barn, äldre och funktionshindrade. Vi gör skillnad!

Visa på X

@IngridEckerman Det är varje partis stämma som tillsätter och avsätter partiordförande. Inte en pöbel på X. Grunden för vår svenska demokrati. Vad är det som du inte förstår? Om du vill svsätta Ebba måste du vara medlem i KD och ombud. Jag hoppas på allvar att du inte vill avskaffa vår demokrati

Visa på X

@RSorman1 Men äldre män ska vårdas av andra män, svenska eller utrikesfödda? De flesta män jag känner vill helst vårdas av kvinnor när de blir äldre och omsorgsbehövande.

Visa på X

I Sverige och i Norden är vi vana vid att män och kvinnor hjälps åt. Vi behöver inte feminism. Vi vet att män och kvinnor behövs lika mycket fast på olika sätt.

Visa på X

@JuliaCaesar08 Jag stödjer till 100 % Biancas rätt att slippa bli stalkad men jag fattar inte hennes val av klädsel i rättegången. Det handlar inte om hennes självklara rätt till val av klädsel. Det handlar om klädkod i offentliga sammanhang.

Visa på X

Skäms på dig människa! Vill varumärkesskydda ”Lilla hjärtat” – anhöriga starkt kritiska | SVT Nyheter

Visa på X

Till alla svenska män. Min son. Min pappa. Mina bröder. Mina mor- och farbröder. Alla mina manliga vänner. Jag uppskattar er så mycket. Ni har inget att skämmas för. Vi i Sverige vore inget utan er.

Visa på X

En hyllning till min älskade pappa. Svensk man. Autodidakt 40-talist men utbildad väg- och vatteningenjör. Snart 80 år. Still going strong. Kommer och hjälper mig i mitt hus med allt möjligt. Ringer ofta. Han gav mig kunskap och självförtroende

Visa på X

Till alla 90-talister. Kamma till er. Skaffa barn. Sluta vara så jävla kränkta. Börja jobba! Det är inte synd om er. 40-talister och 60-talister byggde upp er välfärd. Paybacktime!

Visa på X

Jag delar Filippas problembeskrivning. Den höga problematiska skolfrånvaron är ett gigantiskt problem. Systemhotande samhällsproblem med långtgående sociala och ekonomiska konsekvenser och i värsta fall irreversibla följder Men jag delar inte hennes syn på hur vi löser problemet.

Visa på X

Jag önskar fred i Ukraina. Då krävs fredsförhandlingar. Inte upprustning eller mer militärt bistånd och vapenleveranser till stridande parter

Visa på X

Tänk om Rickard kom till kyrkan som ett rop på hjälp? För att se om det fanns någon där som kunde hjälpa honom med hans mörka tankar och ge honom hopp om livet och framtiden? Skolskjutningen i Örebro: Rickard Andersson besökte kyrkan många gånger

Visa på X

Anställd av socialförvaltningen är definitivt inte samma sak som att vara handläggare för ekonomiskt bistånd och försörjningsstöd. Jag hoppas folk förstår skillnaden.

Visa på X

@Panshiri_M Är det verkligen pengar man vill ha och behöver när man mist en nära anhörig eller vän?

Visa på X