@FMannerheim Alla lärare med ett minimum av professionalism gör allt för att elever ska lyckas oavsett förutsättningar. Det behövs inget hittepå som extra anpassningar för det som är en självklarhet för oss lärare.
Visa på X →439
inlägg
@FMannerheim Extra anpassningar är rent och skärt humbug.
Visa på X →@paweb77 @TomasGradin Jag fick akut lunginflammationt för 2 år sedan Fick åka in akut och låg med syrgas i mer än ett dygn. Hade saturation nere på 87. Det hemska var att jag inte insåg hur sjuk jag var. Det gick så gradvis. Numera har jag en syrgasmätare. Välinvesterad pryl. Rekommenderas
Visa på X →Favorit i repris. Farmer Style (Gangnam Style Parody) https://youtu.be/LX153eYcVrY?si=gSu7Bk08AenMcre3 via @YouTube
Visa på X →@alicemedce Du är och har alltid varit en klok röst i mitten och som balans till lla extremistiska och onyanserade inlägg i debatten både till höger och vänster. Välkommen till politiken!
Visa på X →Varför läser jag ens Expressen och Aftonbladet? Av gammal vana från tiden när de var kvällstidningar med nyhetsbevakning? Nu liknar de mest Hänt i Veckan eller Svensk Damtidning. Fy farao vilket skräp!
Visa på X →@FMannerheim Grattis till din son för ett bra val. Vi behöver utbildade och yrkesskickliga hantverkare!
Visa på X →Det fattar ni först nu? 10 år efter alla andra? Bekännelse under galgen? "S självkritiska – “fokus på feminism har gjort att man missat killarna” - Nyheter (Ekot) https://sverigesradio.se/artikel/s-sjalvkritiska-fokus-pa-feminism-har-gjort-att-man-missat-killarna via @sr_ekot
Visa på X →Män som flytt till Sverige för att slippa värnplikt i sina hemländer kommer sannolikt inte vilja försvara Sverige i händelse av krig.
Visa på X →"Nu kommer en renässans av den fysiska läroboken samt papper och penna för yngre elever och sosseexperimentet med digitala verktyg som saknat stöd av forskningen förpassas till historien." https://folkbladet.se/debatt/artikel/grattis-till-sveriges-alla-barn-och-unga/jownxkyl
Visa på X →@paweb77 Vilken pompös typ. Fullkomligt övertygad om sin egen moraliska överlägsenhet.
Visa på X →Så oerhört korkat! https://www.expressen.se/debatt/bara-putin-vinner-pa-laga-branslepriser/
Visa på X →@hrhellman @Ludvig_Wi "Arga unga män". Vår räddning. Hoppas fler unga män träder fram och protesterar mot en destruktiv samhällsutveckling
Visa på X →@Kallifatides Magdalena Andersson leder ett parti som har tappat den moraliska kompassen och all kontakt med verkligheten för forna kärnväljare.
Visa på X →Vilken självgod pösmunk han är Alex Schulman https://www.expressen.se/noje/alex-schulmans-harda-ord-om-birgitta-eds-prastkrage/
Visa på X →Jag har varit utsatt för många drev. Mestadels från personer som inte känner mig alls och som vet absolut noll om min kompetens och yrkesgärning eller vilka värderingar jag står för. Suck!

@laeelxa Jag har stött på många elever som är både praktiskt och teoretiskt begåvade och vetgiriga. Flera skulle nå långt i ett annat skolsystem än vårt. Jo, vi har understimulerade och studiebegåvade elever i vårt skolsystem.
Visa på X →Plötsligt händer det. Idag håller jag med Annika Strandhäll. "– För mig som har varit socialförsäkringsminister i fem år i en socialdemokratiskt ledd regering kan jag inte göra annat än att konstatera att det är ett misslyckande, säger Annika Strandhäll."
Visa på X →@ThomasDiLeva Kärleken till vårt fosterland
Visa på X →Granskningen visar att cirka 9 000 personer hade kvar sina permanenta uppehållstillstånd fast de hade flyttat från landet. Till följd av detta har bidrag fortsatt att betalas ut till personer som lämnat Sverige. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/m%C3%A5nga-uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd-borde-ha-%C3%A5terkallats/ar-AA1kLV5W?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=4ff73be3fca0403899643619eb5c8973&ei=21 2" 📷
Visa på X →Sverigedemokraterna presenterade vid senaste fullmäktige ett eget budgetförslag fast utan en skattehöjning. http://nt.se/insandare/artikel/majoriteten-lamnar-springnotan-till-soderkopingsborna/rxvdgnvl
Visa på X →Om du som förälder placerar din 10-åring i en friskola i hopp om studiero, ordning och reda och ditt barn kommer hem och berättar att han blivit kallad j-a svenskjävel. Vad gör du då? Öppen fråga med öppna svar. Tack!
Visa på X →Alltså för ca 70 år sedan "Att tända ljus vid gravar under allhelgonahelgen är en relativt ny tradition i Sverige. – Vi började med det efter andra världskriget, berättar Helena Sederström." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/allt-fler-tander-ljus-under-allhelgonahelgen--uh6esi
Visa på X →Feministsekten! Those were the days. Internet never forgets. https://toklandet.wordpress.com/feministsekten/ via @M____i____T
Visa på X →Så tragiskt. En söndersplittrad familj. Socialdemokraternas och vänsterns familjepolitik söndrar och härskar. Ingen är vinnare. Alla är förlorare
Visa på X →