@HenrikSundstrom Ett billigt sätt i tron att det ger dem konkurrensfördelar hos det motsatta könet och social status. Vänstermän är sällan gentlemän om man säger så , är i alla fall min erfarenhet.
Visa på X →439
inlägg
@marialinnbson @FMannerheim Glad att det blev så. Jag hade inte samma tur för 7 år sedan då jag råkade ut för drev och mina arbetsgivare bombarderades i flera års tid av personer runt om i landet som ansåg att jag hade fel värdegrund som kritiserade svensk feminism, migrationspolitik och utbildningspolitik.
Visa på X →@Bellander2 @JanRNilsson Jag hade höga betyg, både på gymnasiet och under hela min lärarutbildning på 90-talet. Men på senare år har jag sett hur många studiesvaga eleverna väljer lärarutbildningen och många kommer förr eller senare ut därifrån. Många är inte ens intresserade av sina ämnen.
Visa på X →@miraaksoys Sinnessjukt är bara förnamnet!
Visa på X →Stefan Löfvén leder ett parti som på några decennier har förvandlat Sverige till ett otryggt land för kvinnor och barn men även för pojkar och män. Rikta din vrede dit där den hör hemma Stefan Löfvén. Prova att hålla upp en spegel. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/l%C3%B6fven-jag-fylls-av-vrede-vi-m%C3%A4n-som-m%C3%A5ste-markera/ar-BB1fMAml?ocid=msedgntp
Visa på X →Har läraryrket blivit akademisk underklass? Är det ens svårt att bli lärare idag?
Visa på X →"Vi lever alla med olika grader och uttryck av samma utsatthet. Den tar aldrig slut, vi tvingas ständigt leva med och parera hotet som kommer med att vara kvinna, skriver Lotta Lindqvist."
Visa på X →Stackars Lotta! https://www.etc.se/kronika/jag-ar-feminist-att-jag-ar-en-kvinna-som-andra-kvinnor-berattar-saker
Visa på X →@JohnDeerekeps @chrishantering Vi måste bara hitta en lösning för hasselsnoken först. Eventuellt planeras det för en tunnel för ca 20 miljoner så hasselsnoken riskfritt kan passera nya E22. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kaoset-pa-e22-lansstyrelsen-vill-se-bergtunnel-som-losning
Visa på X →@chrishantering Först ger Sverige bort 150 miljarder i coronastöd och sedan får vi i Söderköping 3 alpackor för stöd till människor långt utanför arbetsmarknaden. Wow liksom!
Visa på X →Oroliga föräldrar kallas för rasister av de styrande politikerna i Filip... https://youtu.be/4_06Iylj0pk via @YouTube
Visa på X →Återvandring för invandrare i utanförskap https://youtu.be/TpakxYGmKNk via @YouTube
Visa på X →@MHemstrom Svår fråga. Miljöpartiet och i viss mån Centerpartiet skulle jag säga.
Visa på X →@JustLuai Lagen om hets mot folkgrupp är ett subtilt verktyg för att ställa grupp mot grupp. Den borde avskaffas omedelbart, gärna idag och allra helst igår.
Visa på X →Kompetens? Vi har ju snabbspår, digitalisering och webutbildningar. Samt kollegialt lärande. Och värdegrunden. Dessutom föds människor som blanka blad och alla kan bli vad de vill #ironi
Visa på X →@Sverigebilden72 @katjanouch "Feminismen har skapat en mansnorm som gör att kvinnorna blir offer för manlig aggression, inte från dessa vita män som de vänder sina aggressioner mot, utan från män från andra kulturer. På så sätt är feminismen kvinnornas fiende." Amen!
Visa på X →@lindbergpolemik @ROGSAHL Men på ett sätt har han rätt. BNP ökar (förutom per capita) och de som redan tjänar på det tjänar ännu mer.
Visa på X →@lindbergpolemik @ROGSAHL "I ett hushåll må spenderade pengar vara förlorade, men när en stat spenderar är detta alltid en inkomst för resten av ekonomin, för kommunerna, företagen och hushållen, eftersom pengarna ju inte försvinner." Wow!
Visa på X →Lärare i hela Sverige! Förena er och res er upp. Säg allt det där som de flesta av era kollegor håller med om men inte vågar säga högt och rent ut.
Visa på X →"Vi pluggade nog ungefär 4 timmar förra veckan för vi har svårt att hitta motivationen." Vem kan på fullaste allvar tro att distansundervisning och digital teknik kan ersätta vanlig undervisning med möten mellan lärare och student? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/stress-oro-trotthet-vanliga-halsoproblem-bland-studerande
Visa på X →@anderslindberg Ja, väntat! Det finns hopp om mänskligheten. Och om (L).
Visa på X →@Lucifer9294011 @FMannerheim @lindsay_helena Hade en gång en manlig kollega som reste sig mitt i mötet och sa: "Nä, nu går jag och jobbar istället". Jag önskar jag hade vågat vara lika modig.
Visa på X →@MHemstrom Det är också en grogrund till utanförskap när människor efter 10-15 år i Sverige inte kan svenska utan måste ha tolk vid utvecklingssamtal med barn i skolan, kontakt med myndigheter, sjukvård etc.
Visa på X →@BjuhrEva @CStolth Jo tack. Jag vet. Hade en gång en 27-årig kvinnlig chef. Ganska nyexad. Men visst, hon var väldigt snäll och trevlig. Gillade mello. Fast det gör inte jag.
Visa på X →@FMannerheim @lindsay_helena En guru på min förra skola. Vi fick diskutera hans bok på varje arbetslagsmöte, ett kapitel i taget. Hans ord var lag. Själv hade jag hellre velat lägga den tiden på t ex för- och efterarbete som jag annars tvingades göra på min fritid.
Visa på X →